2017-11-13, 03:37
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Som påtalats, fasen vad Tomas är bra när han kommer igång med supporterskap och anekdoter kring det. Ruskigt bra surr om Hellas till exempel för att nämna ett. Har fått upp ögonen för Serie A väldigt mycket mer sedan jag började lyssna på Tutto. Även om podden gick ned en aning i somras och man stör sig lite på Gustens ordbetoningar och att överförklara saker (annars är han kanon) så är man sjukt tacksam över hur många stunder podden har förgyllt. Inte en spänn har man betalat och så otroligt mycket högkvalitativ underhållning har man fått. Långa buss/tågresor och lediga sommardagar på balkongen med en folköl eller två. Tappar aldrig intresset oavsett vad de snackar om. Följt hela utvecklingen sedan första avsnittet, tror det var Björn på 08 som tipsade om deras nya podd det i ett program när Gusten gästade. Minns avsnittet med Birro i vintras, bland det bästa de spelat in. Hade en negativ bild av honom men satan vilken sympatisk man det är. Må aldrig denna podcast dö.
Citera
2017-11-23, 15:03
Medlem
sebastian_s avatar
Tutski har blivit riktigt bra igen. Nu hoppas jag att de snart börjar fokusera på vm. De har pratat om ett specialavsnitt om vm 90. Varför inte göra ett avsnitt om varje vm 90-2014 och släppa de en gång i månadenfram till vm startar. Det här är kanske den enda gången podden finns inför ett vm."en sån här chans får man bara en gång i livet"
Citera
2017-11-25, 01:00
Medlem
Vilodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Tutski har blivit riktigt bra igen. Nu hoppas jag att de snart börjar fokusera på vm. De har pratat om ett specialavsnitt om vm 90. Varför inte göra ett avsnitt om varje vm 90-2014 och släppa de en gång i månadenfram till vm startar. Det här är kanske den enda gången podden finns inför ett vm."en sån här chans får man bara en gång i livet"
Håller med helt och hållet. De hade en svacka i somras/tidig höst när det var lite väl mycket nonsens-snack som inte var så intressant. Men sista tiden har det varit riktigt bra. De är Sveriges bästa fotbollspodd just nu, Eurotalk nummer två. Tvärtemot vad många verkar tycka så gillar jag Gustens stil. Han och Wilbacher kompletterar varandra perfekt.

Bra idé med VM-avsnitt!
Senast redigerad av Vilodag 2017-11-25 kl. 01:04.
Citera
2017-11-25, 10:30
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Strålande idé!
Citera
2017-11-27, 23:15
Medlem
Så Gusten insinuerar alltså att det finns tränare som berörs av Me Too. Några namn?
Citera
2017-11-28, 23:53
Medlem
snillet_1s avatar
Vafan, varför envisas Gusten med att Dortmund vann ligan tre år i rad innan Bayerns nuvarande era? Han påstod det för någon månad sen också.

https://en.wikipedia.org/wiki/Boruss...tmund#Domestic

Bra att de lade ner Tutto-elvan så snabbt för övrigt.
Citera
2017-11-29, 19:21
Medlem
Jävla saftigt avsnitt som släpptes!
Citera
2017-11-30, 13:20
Medlem
Mich13s avatar
Haha, vilket avsnitt med Mathias Ranégie alltså. En karaktär minst sagt. Extra kul att det retar upp så många i media, nu har till och med moralens väktare Aftonbladet och odågan Patrik Brenning, som i hur många år som helst gjort sig lustig och glorifierat Nicklas Bendtner, skrivit en krönika. Visst har den flera poänger, men det är oerhört löjligt och töntigt att någon på den tidningen efter allt som har kommit ut tror att man har rätt till en moralisk pekpinne.
Citera
2017-11-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Haha, vilket avsnitt med Mathias Ranégie alltså. En karaktär minst sagt. Extra kul att det retar upp så många i media, nu har till och med moralens väktare Aftonbladet och odågan Patrik Brenning, som i hur många år som helst gjort sig lustig och glorifierat Nicklas Bendtner, skrivit en krönika. Visst har den flera poänger, men det är oerhört löjligt och töntigt att någon på den tidningen efter allt som har kommit ut tror att man har rätt till en moralisk pekpinne.

Orkade inte ens läsa, så uppenbart falsk krönika - skulle inte förvåna mig om det var en spökskrivare till texten...

#BackaRanégie - hade inte mycket övers till han före jag hörde avsnittet, men han fick mig verkligen att byta ståndpunkt.

Och vilken tårdrypande inledning det var med Jennifer Wegerup, hade läst hennes text hos Resumé innan - men att hon berördes på det planet hade jag inte kunnat tänka mig. Starkt, även fast jag avskyr det ordet.
Citera
2017-11-30, 18:40
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13

Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Orkade inte ens läsa, så uppenbart falsk krönika - skulle inte förvåna mig om det var en spökskrivare till texten...

#BackaRanégie - hade inte mycket övers till han före jag hörde avsnittet, men han fick mig verkligen att byta ståndpunkt.

Och vilken tårdrypande inledning det var med Jennifer Wegerup, hade läst hennes text hos Resumé innan - men att hon berördes på det planet hade jag inte kunnat tänka mig. Starkt, även fast jag avskyr det ordet.

Tycker nog att man både kan tycka att Brenning har en del poänger samtidigt som han själv är en del av det problem han beskriver i och med hans Bendtner-fascination.

Är just nu på avsnittet om Magnus Eriksson, men Wegerup-avsnittet är alltså bra? Håller med de som säger att de gör sig bäst med en gäst, även om det kan bli lite "höhö" ibland.
Citera
2017-11-30, 18:57
Medlem
snillet_1s avatar
Skojade de eller hade Wilbacher portats från flera ställen i Stockholm?

Fan, han verkar inte direkt ta det lugnt när det ska partajas.
Senast redigerad av snillet_1 2017-11-30 kl. 19:00.
Citera
2017-11-30, 19:11
Medlem
snillet_1s avatar
För att använda F&F-lingo så kommer nog den här podden alltid ha kikarsiktet på sig från diverse feminister och liknande. Det som förargar dessa är det som gör podden så bra - frispråkig, snubbig och inte så jävla skitnödig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in