Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Jag tänkte exakt samma som du när jag läste det där, men det är lätt att säga i efterhand att man skulle ha reagerat annorlunda själv.
De gånger i livet jag själv blivit utsatt för överraskande oförrätter så har jag också varit alltför tyst. Sedan har jag kommit på i efterhand hur jag borde reagerat och grämt mig i månader för att jag inte gjorde mer.
Man, vet ofta bäst efter händelsen hur man borde ha handlat, instämmer.
Jeane Claude Arnau (JCA) fick sig en örfil av offret Gabriella Håkansson efter övergreppet.
Vad som mer borde ha hänt är att Gabriella borde ha polisanmält Jeane Claude för tilltaget. Inte bara för sin egen skull utan mer för andras, nästkommande offer.
Pojkvännen som skall var jurist och författare kunde ha stött henne i detta och noterat vilka som var vittnen till händelsen.
Citat:
Hösten 2007 var författaren Gabriella Håkansson på en 40-årsfest i Stockholm. Klockan var runt sju på kvällen. Hon och hennes dåvarande pojkvän – författaren och juristen Thomas Engström – hade just anlänt när Kulturprofilen kom fram till henne i vimlet.
– Han sa inte många ord innan han ganska hårt tryckte upp handen mellan mina ben och gjorde… en pussy grab, och liksom grävde. Och det fanns inget som motiverade händelsen, den hade inte föregåtts av någon flört eller beröring på armen. Det var bara en hand rakt upp i underlivet, säger Gabriella Håkansson.
Historien bekräftas av Thomas Engström som stod i närheten.
https://www.dn.se/kultur-noje/18-kvi...for-overgrepp/
Det är anmärkningsvärt att Jeane Claude Arnau inte har blivit polisanmäld för sina övergrepp.
Jag undrar hur många av de 18 offren som DN redovisar som är feminister?
Kanske bättre att de byter ut sin feminism mot tro på jämställdhet och tro på rättssamhället. Vissa handlingar bör övriga samhället beivra, det kan vara bästa markeringen att lagföra sexualförbrytaren.
Mer våld är ofta inte bästa lösningen.