Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Kollade Borussias match mot Spurs igår...och jösses. Det är en travesti på försvarsspel man presterar. Bartra vet jag inte vad han pysslade med, såg ut som han fått en rejäl hjärnskakning, istället för stackars Burken-som ju var riktigt bra för en gångs skull.
Nä, Bosz dagar är nog räknade. De borde vara det åtminstone.
Tycker inte BVB var så dåliga igår som jag sett dem vara i andra matcher senaste tiden, för de har gjort helt värdelösa insatser så många gånger nu. Igår kändes, som mot Bayern, att man helt enkelt mötte ett bättre lag. Ett sånt som kan göra mål när man vill eller behöver utan något större bollinnehav utan håller i bollen för ett direkt syfte. (En fröjd för mig med ett sådant Bayern efter år av bolltrillande.)
För Dortmund har inget försvarsspel alls och inte heller några spelare för detta. Man har för dåligt defensivt skickliga spelare på mittfältet, man har för dåliga backar och en (normalt) dålig målvakt. Fungerar inte att kompensera detta med högt bollinnehav (a la Guardiola/Barcelona 2009), en hög backlinje (a la Guardiola/Bayern 2015) och ett presspel (a la Klopp/BVB 2012).
Fotbollsvärlden har gått vidare, men inte Dortmund och dess ledning. Är inte bara Bosz som är ute och cyklar i den klubben. Antagligen är hans sista chans Ruhrderbyt på lördag, förlust då och adjö, är ju hemmamöte på Westfalen.