2017-11-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Oftast är de första tankarna det som stämmer. Det första jag kom att tänka på i Patriks försvinnande är att han drunknat.

Det förklarar också varför det inte finns några fler spår.

Jobbigt om många tänker olika då..
Citera
2017-11-22, 23:52
Medlem
Mosebys avatar
Har läst mycket men orkar fanimej inte gå igenom allt.

Han går alltså av på fel ställe (Hallsberg) under måndagen, anmäls försvunnen under natten. Väskorna hittas båda(?) vid dollarstore. Sedan är det 2st som har observerat hans försvinnande?

Mer än så vet vi egentligen inte eller? Vart har missing people varit och letat? Båda ställen där de två observationerna varit? Fanns det alltså inget bättre klipp på när han går på stationen?

Tacksam för svar på mina funderingar.
Citera
2017-11-23, 00:44
Medlem
Några unga tjejjer såg en kille lik honom komma ut ur ett skogsbryn senare den kvällen som blev typ skygg och vände och sprang in i skogen igen.

Vid 22-tiden såg en kranförare en kille väldigt lik honom gå utmed en fotbollsplan och sen gå på en väg mellan två åkrar över ett räls.

På morgonen när en kvinna var ute med sin hund stod en kille lik honom intill en väg ,han såg ledsen trött,sliten och mycket förvirrad ut,nästan frånvarande i blicken ,så hon vågade inte tilltala honom.Hon var en bit ifrån så det blev inget sagt.

En kvinna sa att hon sett en kille lik honom vandra uppe på spåret söderut.

Hans resväska stod bakom dollarstore intill ett elskåp bredvid en väg i industriområdet.
Däremot befann sig hans lilla ryggsäck med plattdatorn i,slängd över ett dike mycket längre bort,minst 500meter därifrån.Den hittades ju utav en joggare som såg den ligga samma kväll,men som inte gick och kollade upp den förräns dagen efter då Patrik var anmäld försvunnen.Polisen kom då med,så att innehållet genomsöktes på plats.När joggaren såg ryggsäcken första gången såg det mer ut som ett klädbylte.

Några hade sett en kille lik honom sitta på en bänk i slutet utav pylontunneln,nedanför hissen.Det kan ha varit på sen eftermiddag.
Varför inga kamerabilder finns i pylontunneln beror på att dessa kameror sätts enbart igång kvällstid tyvärr.
Senast redigerad av evaveva 2017-11-23 kl. 00:48.
Citera
2017-11-23, 01:33
Medlem
Förlåt nu skrev jag fel , det var en kamera som filmade den like killen utmed fotbollsplan vid 22-tiden.
Kranföraren såg honom gå dagtid på åker-vägen ,utan packning.
Citera
2017-11-23, 06:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moseby
Har läst mycket men orkar fanimej inte gå igenom allt.

Han går alltså av på fel ställe (Hallsberg) under måndagen, anmäls försvunnen under natten. Väskorna hittas båda(?) vid dollarstore. Sedan är det 2st som har observerat hans försvinnande?

Mer än så vet vi egentligen inte eller? Vart har missing people varit och letat? Båda ställen där de två observationerna varit? Fanns det alltså inget bättre klipp på när han går på stationen?

Tacksam för svar på mina funderingar.

Tror inte han har gått av av misstag, detta tror inte Patriks pappa heller längre. Den stora väskan hittades ca 0,5 km ifrån stationen och ryggsäcken hittades slängd över ett dike ca 1,5 km ifrån stationen.
Mobil har inte används inte heller kontokort.

Det finns många länkar med info på första sidan.

MPS, polis och FIKK har koncentrat letandet nordost om Hallsberg mot Rala och Sannahed alltså samma riktning som väskorna hittats. Även i Hällabrottet har gjorts flera sök
Citera
2017-11-23, 08:01
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Några unga tjejjer såg en kille lik honom komma ut ur ett skogsbryn senare den kvällen som blev typ skygg och vände och sprang in i skogen igen.

Vid 22-tiden såg en kranförare en kille väldigt lik honom gå utmed en fotbollsplan och sen gå på en väg mellan två åkrar över ett räls.

På morgonen när en kvinna var ute med sin hund stod en kille lik honom intill en väg ,han såg ledsen trött,sliten och mycket förvirrad ut,nästan frånvarande i blicken ,så hon vågade inte tilltala honom.Hon var en bit ifrån så det blev inget sagt.

En kvinna sa att hon sett en kille lik honom vandra uppe på spåret söderut.

Hans resväska stod bakom dollarstore intill ett elskåp bredvid en väg i industriområdet.
Däremot befann sig hans lilla ryggsäck med plattdatorn i,slängd över ett dike mycket längre bort,minst 500meter därifrån.Den hittades ju utav en joggare som såg den ligga samma kväll,men som inte gick och kollade upp den förräns dagen efter då Patrik var anmäld försvunnen.Polisen kom då med,så att innehållet genomsöktes på plats.När joggaren såg ryggsäcken första gången såg det mer ut som ett klädbylte.

Några hade sett en kille lik honom sitta på en bänk i slutet utav pylontunneln,nedanför hissen.Det kan ha varit på sen eftermiddag.
Varför inga kamerabilder finns i pylontunneln beror på att dessa kameror sätts enbart igång kvällstid tyvärr.

Eva Eva. Du glömde inte att låsa cykeln i natt när du var ute och cyklade? Ditt inlägg känns väldigt rörigt och när du kastar om obsarna så som du gjort här så får nya läsare helt fel info och uppfattning.

Första väskan hittades strax efter Woodys och den andra efter Volvo.

Det där med kranföraren var ju helt galet och dom här obsarna om tjejerna som sett ”honom” springa ut från skogen och sen tillbaka? Är det bara en trådsanning eller finns denna obs verkligen i polisens utredning?

Fotbollsplanen var Stora Valla i Degerfors. Tiden och datumet är inte exakt eftersom varje sekvens är med stora hopp så här lång tid efter. Dock ser man att solen står ganska lågt då det blänker i räcket men det är svårt att uppskatta tiden. Visst kan det ha varit Patrik men vad är oddsen? Vad sjutton skulle han göra på en fotbollsplan?
Citera
2017-11-23, 08:40
Medlem
Är Patriks pappa fotbollstränare?
Trygghet att gå över fotbollsplan?
Citera
2017-11-23, 09:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Eva Eva. Du glömde inte att låsa cykeln i natt när du var ute och cyklade? Ditt inlägg känns väldigt rörigt och när du kastar om obsarna så som du gjort här så får nya läsare helt fel info och uppfattning.

Första väskan hittades strax efter Woodys och den andra efter Volvo.

Det där med kranföraren var ju helt galet och dom här obsarna om tjejerna som sett ”honom” springa ut från skogen och sen tillbaka? Är det bara en trådsanning eller finns denna obs verkligen i polisens utredning?

God morgon

Är du säker på att obsen från kranföraren var helt galen? Det har jag isf missat, hade för mig att den kunde stämma
Citera
2017-11-23, 09:38
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
God morgon

Är du säker på att obsen från kranföraren var helt galen? Det har jag isf missat, hade för mig att den kunde stämma

Godmorgon.

Jo hon blandar ihop observationen från kranföraren med kameran från Degerfors fotbollsplan.

Citat:

Kranförarens obs var på eftermiddagen och hade inte något med en fotbollsplan att göra.
Citera
2017-11-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Förlåt nu skrev jag fel , det var en kamera som filmade den like killen utmed fotbollsplan vid 22-tiden.
Kranföraren såg honom gå dagtid på åker-vägen ,utan packning.

Var har du hört talas om den här filmen?
Citera
2017-11-23, 09:54
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Godmorgon.

Jo hon blandar ihop observationen från kranföraren med kameran från Degerfors fotbollsplan.

Kranförarens obs var på eftermiddagen och hade inte något med en fotbollsplan att göra.

Tack, då är jag med.
Citera
2017-11-23, 12:07
Medlem
Ber om ursãkt att jag blandade ihop alla olika observationer.

LivingMyOwnLife, vet du var , exakt , den där kvinnan med hunden på morgonkvisten såg att den där slitne trötte look-a-like Patrik-killen stod?

Vid en större väg, eller?

Var det vid en rondell,och i så fall vilken rondell?
Senast redigerad av evaveva 2017-11-23 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in