2017-11-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag blev rejält förvånad när han inte valde bort henne. Det kan ju dock vara så att han ville välja bort två egentligen men att han valde att ha kvar Liselott för att han känner nån form av attraktion dit. Han har ju dock tydligt klargjort att han stör sig på ett beteende som hennes där hon avbryter etc.

Att Liselott nu i media gnäller över vinklingen av sig själv känns bara som en som gjort generalfel på en enkel uppgift och nu desperat försöker skylla ifrån sig. Stå för vad du gjort istället.

Jag förvånas ideligen över hur mycket "högstadie-dramatik" det är i BSF, Majas reaktion visar ytterligare ett sådant "fall". Det var som du säger inte så att dom råhånglat med varandra och Maja själv hade säkerligen kunnat få en egen puss vid nästa enskilda möte.

Det enda jag kunde tänka på när jag såg att Jenny tog fram gitarren var Magnus Uggla med "trubaduren"...

Det är verkligen bättre på webben, jag har sagt det innan i tråden men tv-versionen glömmer jag tämligen omgående men webb-serien fastnar, det om något säger en del om vilken som är bäst.

Beträffande Jörgen orkar jag inte ens älta det längre. Det är helt enkelt vidrigt beteende, nu verkar han konfronteras i nästa vecka, det blir intressant.

Ja, där händer inte mycket. Som en av hennes killar sa "Man måste ju våga släppa in någon på livet med". Det har han ju helt rätt i. Det kan givetvis vara så att hon inte alls känner en attraktion men hon kunde ju ägnat mer tid åt den nye killen då iaf som sagt för att testa honom så att säga.

Gör vi verkligen det? Jag kan tycka att en jämnårig/något år äldre kvinna är en bättre grund än en yngre. Man är mer på samma våglängd, har båda mognat etc. Nu beror det givetvis på vad man i sammanhanget anser som äldre/yngre men vill man bilda familj etc är det mer vettigt i det fallet du refererar till med en 27åring än t.ex. en 21-åring.

Therese behandlade verkligen inte den nya killen bra, sa några ord till honom när han kom, hon gav honom inte ens en kram utan skakade hand. Sen sa hon bara "ja nu får vi mingla lite med de andra". Hon är lika kall och otrevlig mot de andra killarna också. Jag tycker dem ska konfrontera henne ordentligt nästa vecka precis som Jörgens tjejer gör med honom och Eriks tjejer gör med Erik.

Hon verkar ärligt talat inte söka någon partner tycker jag, då får man ju bjuda till lite även om man har svårt att släppa folk inpå livet.
Citera
2017-11-16, 16:30
Medlem
https://www.expressen.se/noje/bondens-fula-dubbelspel-intima-stunden-avslojad-/

Kan nog bli en del tjafs på Joacims gård nästa vecka med, äntligen börjar det hända lite.
Citera
2017-11-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tror bara att han ser Helene som en kompis och inget mer.
Tyvärr lär han välja Erica eftersom han skönmålar henne som han gör. Någon ursäkt måste han ju ha om han väljer en tjej med så kass personlighet.

Tror tyvärr det också. Det värsta är att se hur han säger en sak och sen agerar precis tvärtom.

Vet inte faktiskt, kan bli jägartjejen också.

Hur menar du nu

Jo det kan ju vara så också, att han vill hänga med Helene som en kompis. Skulle tippa på att tjejen han vaskade guld med eller hon den tystlåtna som han diskuterade barn och blöjor med ryker nästa vecka.
Citera
2017-11-16, 16:40
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/m7X9L/lindorffs-plan-vill-ge-leonora-en-ny-chans

Linda vill tydligen ge Leonora en ny chans trots att hon ställde till det både för Linda och produktionen i år. Leonora planerar tydligen att söka till BSF nästa år eftersom det gick åt skogen med Louise och Linda stödjer detta....
Citera
2017-11-16, 19:54
Medlem
Enmansdemos avatar
Kejbert blev sur när Jenny spontanodla skägg och spela en trudelutt

Sen vad gäller yta, vilken slump att Joakim gradvis har gjort sig av med kronnästa osymmetriska ansiktsformer, flyende hakor medels imperfekt hy, och alltid med en sympatisk rationalisering att vederbörande tex bodde för långt bort, och kvar har han dom till kynnet oproblematiska som matchar hans eget utseende, det är märkligt att klicket alltid sammanfaller med utseende och utevaron av sakerna som förstör, snarare efter vad som kunde vara mer
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-11-16 kl. 20:04.
Citera
2017-11-21, 22:10
Medlem
Snart dags igen då för favoritprogrammet.

Ser nog ärligen mest fram emot "Kärlek åt alla", är ju massor med spänning på gång efter vad man sett i trailern.

Jörgen verkar äntligen få äta upp lite av sitt sviniga beteende. Ska bli roligt att se om Therese böjar öppna upp sig lite med någon av sina killar. Och sen hur det ska bli för Erik som blir konfronterad av alla sina tjejer. Där händer det grejer .

I det ordinarie programmet så ser jag fram emot Marcus val och sen tror jag ytterligare en tjej kommer lämna hos Johan. Vet inte ifall det blir några fler val än det Marcus ska göra?!
Citera
2017-11-22, 09:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Snart dags igen då för favoritprogrammet.

Ser nog ärligen mest fram emot "Kärlek åt alla", är ju massor med spänning på gång efter vad man sett i trailern.

Jörgen verkar äntligen få äta upp lite av sitt sviniga beteende. Ska bli roligt att se om Therese böjar öppna upp sig lite med någon av sina killar. Och sen hur det ska bli för Erik som blir konfronterad av alla sina tjejer. Där händer det grejer .

I det ordinarie programmet så ser jag fram emot Marcus val och sen tror jag ytterligare en tjej kommer lämna hos Johan. Vet inte ifall det blir några fler val än det Marcus ska göra?!

Ja, äntligen dags igen och för en gångs skull kan jag se det i lugn och ro när det går.

Som vanligt ser även jag mest fram emot webb-avsnittet, hoppas på ett över 20 min iaf.
Therese måste ju snart antingen öppna upp sig och som killarna sagt "våga släppa in någon" eller att hon helt enkelt säger att ingen av killarna är hennes mugg choklad. Den nye killen måste ju känt sig totalt åsidosatt när han kommer in laddad och nervös, får ett par minuter med henne och sedan bara "ska mingla runt" (med folk han aldrig träffat och som garantera tär mer intresserade av att vara nära sin bonde/sina brevskrivare). Jag hoppas för Therese och hennes killars skull att hon vågar lite mer. Sedan, som sagt, om det inte finns några känslor där gör det ju inte det men då är det bättre att säga det direkt.
Frågan är om det rentav kan bli så att Therese får träffa den där killen som skulle operera foten och därmed inte kunde vara med hela tiden på Siggesta?

Både konfrontationerna för Jörgen och Erik blir intressant att följa, känns som det blir väldigt olika stämning där. Jörgen lär väl mest skylla ifrån sig och inte fatta att man inte beter sig på det sättet han gjort.
Erik har ju ett mer legitimt skäl att inte vara så kärleksfull mot tjejerna sina iom sitt intresse för en annan. Jag hoppas för Eriks skull att det klaffar med henne isf.

Beträffande tv-avsnittet vet jag ju att det inte kommer ske men det vore skönt om Liselott försvann, man kan ju hoppas att Dennis ryter ifrån iaf.
Citera
2017-11-22, 10:12
Medlem
Citat:
Ja, äntligen dags igen och för en gångs skull kan jag se det i lugn och ro när det går.

Som vanligt ser även jag mest fram emot webb-avsnittet, hoppas på ett över 20 min iaf.
Therese måste ju snart antingen öppna upp sig och som killarna sagt "våga släppa in någon" eller att hon helt enkelt säger att ingen av killarna är hennes mugg choklad. Den nye killen måste ju känt sig totalt åsidosatt när han kommer in laddad och nervös, får ett par minuter med henne och sedan bara "ska mingla runt" (med folk han aldrig träffat och som garantera tär mer intresserade av att vara nära sin bonde/sina brevskrivare). Jag hoppas för Therese och hennes killars skull att hon vågar lite mer. Sedan, som sagt, om det inte finns några känslor där gör det ju inte det men då är det bättre att säga det direkt.
Frågan är om det rentav kan bli så att Therese får träffa den där killen som skulle operera foten och därmed inte kunde vara med hela tiden på Siggesta?

Både konfrontationerna för Jörgen och Erik blir intressant att följa, känns som det blir väldigt olika stämning där. Jörgen lär väl mest skylla ifrån sig och inte fatta att man inte beter sig på det sättet han gjort.
Erik har ju ett mer legitimt skäl att inte vara så kärleksfull mot tjejerna sina iom sitt intresse för en annan. Jag hoppas för Eriks skull att det klaffar med henne isf.

Beträffande tv-avsnittet vet jag ju att det inte kommer ske men det vore skönt om Liselott försvann, man kan ju hoppas att Dennis ryter ifrån iaf.

Nej precis, Erik har giltiga skäl att inte visa så mycket kärlek till de 3 han har där. Hoppas det kan lösa sig för honom till det bästa.

Nej jag har nog insett mer och mer att den turen att Liselott skulle försvinna kommer vi nog inte ha. Ja han borde ju kunna vara så mycket man att han kan ryta ifrån till henne i sitt eget hus?! Eller vad är han rädd för?! Att hon ska få nåt spel och riva huset? Att de andra tjejerna ska höra honom skälla ut henne och tycka att han är ett svin? De andra tycker ju inte ens om Liselott så den risken är ju liten. Nej han får börja visa vem som bestämmer.
Citera
2017-11-22, 10:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Citat:
Nej jag har nog insett mer och mer att den turen att Liselott skulle försvinna kommer vi nog inte ha. Ja han borde ju kunna vara så mycket man att han kan ryta ifrån till henne i sitt eget hus?! Eller vad är han rädd för?! Att hon ska få nåt spel och riva huset? Att de andra tjejerna ska höra honom skälla ut henne och tycka att han är ett svin? De andra tycker ju inte ens om Liselott så den risken är ju liten. Nej han får börja visa vem som bestämmer.

Med tanke på Dennis konflikträdsla och hur motsägelsefull han varit i sina uttalanden angående vad han säger sig ogilla jämfört med hur han sedan agerat gentemot Liselott så kan vi nog glömma något rytande från hans sida tyvärr...
Citera
2017-11-22, 12:44
Medlem
Citat:

Varför skulle hon vilja träffa den tomten? Riktigt mesig person. Tog upp sin kommande fotoperation som om han startat ett kärnvapenkrig.

Tycker faktiskt inte Erik har speciellt starka skäl till att dissa brudarna. Han har läst ett brev och sett foto på en annan brud som sedan inte kom till gården... Jaha!!?!?? Då får man väl fokusera på de som kom dit, herrugud vad många snygga trevliga brudar jag inte träffat som säkert skulle bli en perfekt match. Dessutom, bara för att man tycker ett brev låter bra är personen bakom en helt annan femma, man kan inte veta sådant förän man träffats så kära ner sig i vad någon skriver i ett brev har jag aldrig förståt mig på.
Citera
2017-11-22, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Med tanke på Dennis konflikträdsla och hur motsägelsefull han varit i sina uttalanden angående vad han säger sig ogilla jämfört med hur han sedan agerat gentemot Liselott så kan vi nog glömma något rytande från hans sida tyvärr...

Ja det kommer nog bli så dessvärre. Dennis agerar ju inte speciellt vuxet och inte Erik heller egentligen. Det är lite tråkig med den "svenska" fegheten.

Men ska bli kul att se ikväll. Tror Marcus kommer välja bort den mörkhåriga tjejen som han satt och snackade blöjor med.
Citera
2017-11-22, 15:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja det kommer nog bli så dessvärre. Dennis agerar ju inte speciellt vuxet och inte Erik heller egentligen. Det är lite tråkig med den "svenska" fegheten.

Konflikträdsla har ju ingen ålder. Tyvärr kanske man ska säga, för i så fall hade ju det varit något som dessa män hade kunnat växa ifrån.
Det behöver ju inte bli bråk heller utan det handlar mer om att stå upp för sina åsikter och vara "obekväm" om det är vad som krävs för stunden. Utan att vara så himla rädd för att såra någon (som tjejerna hos Erik så träffsäkert påpekade).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in