Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-22, 02:08
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Ja, de e riktigt.
Inlägg 1001 skrevs av Kajsa73

Är väl detta inlägg du menar som att denne blev avfärdad
(FB) Tova Moberg, 19, från Njutånger hittades mördad 2017-05-16

Precis, snyggt grävt.
Nja, har för mig att det inte bara var det inlägget som avfärdade det, utan fler.

Det jag vill ha sagt är att man ska inte avfärda saker bara för att det kanske inte stått i media, (förutom självklara saker som bortförd av aliens etc..).
Citera
2017-11-22, 02:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror du på en friande dom?
El menar du att han tror att han kommer att gå fri?

Nej, jag tror han kommer att åka dit så det bara smäller om det.

Jag beskrev hur han tänker. Att han tror han är överlägsen förhörsledare, polisen, rättsväsendet. Att han nog förväntar sig att han kommer att gå fri.
Citera
2017-11-22, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du resonerar som en vanlig person med ånger och skam. Men psykopater känner inte ånger och skam. Ingen skuld. Berörs inte av andra människors lidande. Skannar man en sån hjärna vid ett foto av det massakrerade like på den person de dödat, så syns ingen reaktion eller möjligtvis ilska (skulle ha stampat på hennes huvud också).

Visst fattar han att det är en svår situation, men han kan tro att han är överlägsen oss alla andra och inte går att sätta dit. Han kommer att gå fri.

Nja. Inte riktigt. Psykopater resonerar inte riktigt som övriga människor förutom avsaknaden av ett känsloliv.
Dom vill tjäna på allting dom gör. Dom kan vara jättecharmiga och helt underbara men allt har en slug baktanke som är kallt beräknande för egen vinnings skull.
Allt. Precis allt i psykopaten liv handlar om att manipulera och dupera för egen vinnings skull. Så resonerar inte människor som inte är psykopater.
Huruvida Tovas mördare är psykopat eller inte låter jag vara osagt. En grav störning har han uppenbarligen. Den saken är klar.
Citera
2017-11-22, 02:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Nja. Inte riktigt. Psykopater resonerar inte riktigt som övriga människor förutom avsaknaden av ett känsloliv.
Dom vill tjäna på allting dom gör. Dom kan vara jättecharmiga och helt underbara men allt har en slug baktanke som är kallt beräknande för egen vinnings skull.
Allt. Precis allt i psykopaten liv handlar om att manipulera och dupera för egen vinnings skull. Så resonerar inte människor som inte är psykopater.
Huruvida Tovas mördare är psykopat eller inte låter jag vara osagt. En grav störning har han uppenbarligen. Den saken är klar.

Ja, precis. De resonerar inte som andra. Det är det jag vill få fram apropå att han sover gott i häktet och verkar oberörd. Förmodligen för att han är oberörd.
Citera
2017-11-22, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, precis. De resonerar inte som andra. Det är det jag vill få fram apropå att han sover gott i häktet och verkar oberörd. Förmodligen för att han är oberörd.
Han verkar vara väldigt dum samt sakna impulskontroll, bli lätt svartsjuk. Han kommer få sitta livstid. Det är klarlagt att det var han.
Citera
2017-11-22, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepzoq
Bild på Facebook är från september 2014..
Länk till polisens uttalande med aktuell bild:

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Gavleborg/2017-05-14-2141-Forsvunnen-person-Hudiksvall/

'Sidan kan ej hittas', iaf f mig.
Citera
2017-11-22, 03:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet1
Han verkar vara väldigt dum samt sakna impulskontroll, bli lätt svartsjuk. Han kommer få sitta livstid. Det är klarlagt att det var han.

Jag har inte läst FUP:en, men tvivlar inte på att han är GM och kommer att åka dit för detta. Om det sedan blir livstid vet jag inte. Fast Jonna som dödade sin rival fick ju livstid. Visst, hon styckade sitt offer vilket ju ökar på ett straff. Men här handlar det om långvarig kränkning som i det här fallet ökar på straffsatsen samt ett mord där han slog och slog och slog. Jag förmodar att hon hann dö under tiden, men han slutade ändå inte slå.
Citera
2017-11-22, 03:52
Medlem
Läser fupen nu. Jävlar vilken kuslig kille den här Billy verkar vara. Och då har jag inte ens kommit till det att polisen hittar Tova ännu.
Citera
2017-11-22, 04:07
Medlem
Att Tova ens ska behöva skriva "Men jag har inte gjort något mer fel efter du straffade mig sist". Visar hur sjuk och manipulativ denna människa är. Hot på hot och allt ska vara på hans villkor. Helt oförståeligt för mig hur man kan förhandla på detta sättet. Sjukt bara. Fup'n var intressant så tack för den.
Tänker på familjen, tragiskt.
Hoppas Billy får det förjävligt i all framtid.
Citera
2017-11-22, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Vill minnas att någon skrev, rätt tidigt i tråden att Tova synts på Rätt Pris med några killar, och fastnat på övervakningskameran. Denne blev avfärdad som troll, men nu när man läser FUP hade denne faktiskt rätt..

Stämde ju dock inte helt då hon verkar ha fått skjuts dit och ifrån av mamman men gick in för att handla själv.

Att Tova skulle ha använt droger nämndes också i början av tråden men avfärdades helt och hållet, men verkar även som att detta stämde ganska bra. Både cannabis och benzo.
Citera
2017-11-22, 04:16
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
Stämde ju dock inte helt då hon verkar ha fått skjuts dit och ifrån av mamman men gick in för att handla själv.

Att Tova skulle ha använt droger nämndes också i början av tråden men avfärdades helt och hållet, men verkar även som att detta stämde ganska bra. Både cannabis och benzo.

Var hon inte tillsammans med Jimmy och Fredrik där? Tyckte jag läste det.. Mamman skjutsade henne till ICA.

Var det verkligen benzo också? Har bara kommit till förhöret med Er*k B'ckström men har för mig det bara var cannabis..
Senast redigerad av ShadowStepz 2017-11-22 kl. 04:21.
Citera
2017-11-22, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Var hon inte tillsammans med Jimmy och Fredrik där? Tyckte jag läste det.. Mamman skjutsade henne till ICA.

Var det verkligen benzo också? Har bara kommit till förhöret med Er*k B'ckström men har för mig det bara var cannabis..

Nej, mamman skulle ju skjutsa Tova till Forsa och lämnade hemmet i Njutånger 21.20 någonstans, bilderna från övervakningskamerorna på rätt pris togs väl upp runt 21.40 där Tova gick in ensam för att köpa läsk. Mamman har sedan i förhör berättat att hon skjutsade dottern till Forsa vid denna till. (Till väninnan som inte ens var hemma, det var något Tova ljög om för att i smyg kunna dra till Billy).

Flera av vännerna styrker både cannabis om benzo, antar att det är vardag i dom där kretsarna så vore konstigare om hon aldrig testat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in