2017-11-21, 00:17
Medlem
Den förbannade viktuppgången är ju brutal

2 timmar efter intag av 300 mg, så sväller magen upp som om jag är gravid i 9:e månaden(jag är kille).

Får köra Tramadol några dagar nu så jag inte blir en köttbulle av Lyrican.
Citera
2017-11-21, 15:53
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

2 timmar efter intag av 300 mg, så sväller magen upp som om jag är gravid i 9:e månaden(jag är kille).

Det har jag aldrig märkt att magen svullnar upp bara sådär efter intag av lyrica men däremot så får jag ett så otroligt sug av mat och godsaker och trots att jag inte är det minsta hungrig så kan jag äta hur mycket som helst. Då kan jag känna lite att jag svullnar upp.

Tycker du tramadol är bättre än lyrica?
Citera
2017-11-21, 15:58
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
om man typ är symptomfri 30 timmar efter senaste intag (200mg), som i sig togs med en lucka på 2 dagar innan.. (åt i snitt 400mg per dag i 50 dagar), kan man räkna med en mild, om nästan obefintlig AT isf? Eller är det nån magisk gräns där det lixom börjar kicka in... Det enda jag känner är trötthet och rastlöshet.

Hur har det gått för dig nu såhär nån dag efter? Jag tycker att det är först efter några dagar man börjar känna den jobbiga abstinensen men det är säkert mycket individuellt. Trötthet och rastlöshet känns igen samt sömnlöshet och tom en släng av dilerium.
Citera
2017-11-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Hur har det gått för dig nu såhär nån dag efter? Jag tycker att det är först efter några dagar man börjar känna den jobbiga abstinensen men det är säkert mycket individuellt. Trötthet och rastlöshet känns igen samt sömnlöshet och tom en släng av dilerium.

Ca 2 dagar tog det för mig att känna av abstinens när jag slutade med lyrica.
Citera
2017-11-21, 16:15
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Ca 2 dagar tog det för mig att känna av abstinens när jag slutade med lyrica.

Ja samma här ungefär. Får man fråga om du kan utveckla lite om hur och vilka symptom som du får lida av under abstinensen?
Citera
2017-11-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Blir skakig som satan konstig drog får nog ta lägre dos nästa gång.

Blir också skakig och får hjärtklappning, är cool lugn psykiskt dock
Citera
2017-11-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ja samma här ungefär. Får man fråga om du kan utveckla lite om hur och vilka symptom som du får lida av under abstinensen?

Nu var det ju ett tag sen jag klev av lyrican (efter drygt ett halvårs bruk med 600mg/dag) o sen dess har jag ju ätit en del hel lyrica så minns inte allt för mycket från den utsättningen.. men fick de allra flesta problem i olika grad, bortsätt från magbesvär dock. Men ökad ångest, overklighetskänslor och sömnlöshet har jag för mig var några stora problem... klev ju dock samtidigt på benson så antar att den HEMSKA lyrica-ATn hade varit ännu värre annars...
Citera
2017-11-21, 19:26
Medlem
Redlinezs avatar
Godkväll ! Vart lite Lyrica istället. Undrar dock om man får tolerans ökning på lyrican om man har ätit gabapentin en längre period?
Citera
2017-11-21, 22:13
Medlem
Skäggbiffs avatar
Har ätit mycket lyrica i år men är nere på mycket låg dos... men får ändå ut 800mg om dagen..... ska man spara alla dessa till en regning dag liksom..
Citera
2017-11-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Helt sjukt! Det är samma för mig. Går upp sjukt mycket i vikt av lyrica samt svullen mage. När jag har uppehåll går jag ner och svullnaden försvinner.
Va kan detta bero på?
Citera
2017-11-21, 23:47
Medlem
Citat:

Var öm i leder och muskler 2 dagar, svettiga händer och rastlöshet/olustkänsla i kroppen.. Men sen efter det så försvann det... tog sista dosen på 300 delat på 2 ggr i lördags, är vad jag tror helt symptomfri idag.
Citera
2017-11-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albatroz1
Helt sjukt! Det är samma för mig. Går upp sjukt mycket i vikt av lyrica samt svullen mage. När jag har uppehåll går jag ner och svullnaden försvinner.
Va kan detta bero på?

Liknande fenomen händer ju av många androgena steroider... Man binder väl mer vatten på lyrica, för att minimera "bloat" dvs, vätskeansamlingar så kan man träna och försöka äta nyttigt, inte så mycket kolhydrater och socker som binder vatten...

Men det kan vara fördelaktigt att man binder vatten också, speciellt om man gillar att träna hårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in