2017-11-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Efter att ha kuggat 17 gånger såg den 60-årige mannen ingen annan utväg, enligt åklagaren.
För att få sitt körkort var han nu beredd att betala 500 kronor.
Men trafikinspektören tyckte inte att han bara var en dålig förare – utan en ren trafikfara.

I polisförhör beskriver den 60-årige mannen sig själv som en bra bilförare. I hela sitt vuxna liv har han haft körkort i sitt hemland, Afghanistan. Och i Sverige har han vid de flesta av uppkörningarna inte gjort något fel.
Han hävdar i stället att det är personligt.
– Jag undrar om det finns en svartlista som avgör att jag inte får körkort, säger han."

en gång i tiden knullade jag ett kommunistluder på Seved och vid ett tillfälle var det en 15åring som åkte fast när han skulle tanka nedanför Dalaplan. Det var på den tiden polisen forfarande åkte runt med polisbil och var uppmärksamma på vad inavlade höll på med. Muslimen hade heller inget körkort fast han var 15 sa han att fast han inte hade körkort ansåg han att han körde bättre än de som hade körkort. I Malmö köper man körkort svart annars av muslimer som sökt och fått asyl i flera olika namn.

Alla de som har låg intelligens anser att de kan det de inte klarar av att skaffa. Detsamma gäller kriminalitet. Man behöver inte förstärka med: "han är en bra man" såvida han inte är kriminell.

60 år och 17 försök. Vad klarar han av, han klarar ju inte ens av att lära sig svenska. Att ha haft som yrke att suga av gubbar i Afganistan känns inte som det är en tillgång eller merit men han har nog mer gemensamt med Stefan Löfvén än oss andra som bidrar. Det är alltid någon annans fel att man är kriminell, ett kommunistiskt bidragspatrask med låg intelligens och att man åker fast eller misslyckas. Det är alltid någon annans fel att man jobbar svart och drar bidrag.
Senast redigerad av filthyfrank 2017-11-21 kl. 19:19.
Citera
2017-11-21, 22:28
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Näej. För det tar 5 minuter att riva av håret och "frisören" har ingen utbildning och extremt låg nettolön. Dessutom är ständigt friserande uppenbarligen en besatthet bland (en del) MENA-folk. När de inte sover i hemmet under förmiddagen, så hänger stora gäng av unga män i och utanför frisörerian i området intill där jag bor. Det verkar vara centrum för deras sociala liv inom klanen. Det är väl lockande homosexuellt för dem att klippas varje dag (det syns aldrig någon enda kvinna i deras närhet). Till kompispriser så klart som Skatteverket aldrig skulle komma att tänka på att ta ut någon skatt för eftersom raslagarna säger så om tjänster som utförs inom den Islamiska Staten i Sverige.

För övrigt är väl de flesta arapklipperiorna enligt raslagarna skattebefriade av staten, så hur skulle de kunna "vara svarta" då??? Låter som att du gått på nån lögn som inrikesministern bara hittade på inför media på stående fot en dag. Har ingenting med verkligheten att göra.

Första kvällen i lumpen "erbjöd" sig fänriken att klippa håret på oss alla med trimmern som han sa att han använde till spårhundarna vi skulle jobba med. Han tog 20 spänn, och det kändes inte frivilligt att neka.

Det är ju inte för inte som invandrardominerade verksamheter också är de mest skattefuskande verksamheterna. Bruna invandrare är gigantiska nettoförluster för ekonomin, dels för att de inte arbetar, och dels för att de som faktiskt arbetar arbetar inom svarttaxi och torghandel, driver pizzerior, frisörsalonger, och orientalbutiker som enbart frekventeras av landsmän. Kvitton är inte ens på kartan i de flesta fall, så företagen (i 99% av fallen enskilda firmor vars regelverk man systematiskt utnyttjar) registrerar enbart en bråkdel av försäljningen, och stoppar resten i fickan. Skatteverkets kontrollanter vågar sig normalt inte ens förbi de blatteinfesterade problemområdena där skattefuskandet är som värst.
Citera
2017-11-22, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det är ju inte för inte som invandrardominerade verksamheter också är de mest skattefuskande verksamheterna. Bruna invandrare är gigantiska nettoförluster för ekonomin, dels för att de inte arbetar, och dels för att de som faktiskt arbetar arbetar inom svarttaxi och torghandel, driver pizzerior, frisörsalonger, och orientalbutiker som enbart frekventeras av landsmän. Kvitton är inte ens på kartan i de flesta fall, så företagen (i 99% av fallen enskilda firmor vars regelverk man systematiskt utnyttjar) registrerar enbart en bråkdel av försäljningen, och stoppar resten i fickan. Skatteverkets kontrollanter vågar sig normalt inte ens förbi de blatteinfesterade problemområdena där skattefuskandet är som värst.

Man ska kartlägga vilka firmor som gör deras redovisning och hänga ut de firmorna så att de som betalar skatt inte beblandar sig med dem. Om alla pekar ut en pedofil så kommer PR firman, agenturen och publicisten att kapa banden med en. Man är spetälsk. Det är så man ska konfrontera situationen och man ska aldrig handla hos bruna eller svartingar. Aldrig, så får de skapa sig en brun och svart stammis kundkrets så får vi se hur det går på lång sikt. jag antar att det blir som muslimen som försökte ta körkort 17 gånger. Det är alltid någon annans fel att man har låg intelligens och är inavlad så man skyller alltid på någon annan för att man blir tagen för fiffel på bar gärning.
Citera
2017-11-22, 07:42
Moderator
manamanahs avatar
Varje gång jag kollar in i den här tråden så har ngn länkat till brott utan att kunna hänvisa till att det handlar om invandrare eller för att det finns en vilja till diskussion. Detta är INTE en länksamling.
Nästa som gör det kommer att bli varnad.

Mod.
Citera
2017-11-22, 20:23
Medlem
maxorrs avatar
Malmö countdown och lite i andra städer

16 BOMBS in 1 month | SWEDEN
https://www.youtube.com/watch?v=3DkmJGoWODA

Relativt ny Dokumentär om Malmö mfl storstäder om sk framgångarna med immigration

Swedish Documentary On Failed Immigration
https://www.youtube.com/watch?v=OMfzb1qX0ZA
Citera
2017-11-22, 21:22
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Malmö countdown och lite i andra städer

16 BOMBS in 1 month | SWEDEN
https://www.youtube.com/watch?v=3DkmJGoWODA
Med en typisk svensk, och särskilt skånsk, naturidyll som bakgrundsbild!
Jag är förvisso en inflyttad malmöit, så jag kanske ännu inte har hittat den där majestätiska fjorden och bergskedjan som omger den här i min stad ännu. Jag kanske har förbisett en kommunal infofolder på det lokala biblioteket eller nåt.
Citera
2017-11-23, 15:18
Medlem
Citat:
Med en typisk svensk, och särskilt skånsk, naturidyll som bakgrundsbild!
Jag är förvisso en inflyttad malmöit, så jag kanske ännu inte har hittat den där majestätiska fjorden och bergskedjan som omger den här i min stad ännu. Jag kanske har förbisett en kommunal infofolder på det lokala biblioteket eller nåt.

Om du har stake kan jag guida dig bland alla den så kallade lyckade integration som Malmö stad anser att ,an har lyckats med sedan kan jag informerade dig hur man detekterar kriminalitet, hur man ser det genom ett par enkla knapptryckningar. Allt är publikt, och finns tillgängligt om man vill kolla. Det roliga är att de som aldrig kommer att skapa något anser sig alltid smartast och ha rätt att begå kriminalitet och det är alltid någon annans fel att man åkt fast men vems fel är det att man blir avundsjuk på de som sitter långa dagar på jobbet eller som har skyhöga studieskulder....
Citera
2017-11-23, 15:32
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filthyfrank
Det roliga är att de som aldrig kommer att skapa något anser sig alltid smartast och ha rätt att begå kriminalitet och det är alltid någon annans fel att man åkt fast men vems fel är det att man blir avundsjuk på de som sitter långa dagar på jobbet eller som har skyhöga studieskulder....
Det är just för att de aldrig har skapat någonting, som de har inte insett att det är svårt. Komplicerat och kräver tålamod och går fel och måste rättas och oväntade saker dyker upp. De har bara suttit av nån högskoleutbildning och sen eventuellt nåt låtsasjobb i skattefinansierad sektor.

Det du vill dela med dig om Malmö är du så klart välkommen att göra.
Citera
2017-11-24, 02:35
Medlem
Citat:
Det är just för att de aldrig har skapat någonting, som de har inte insett att det är svårt. Komplicerat och kräver tålamod och går fel och måste rättas och oväntade saker dyker upp. De har bara suttit av nån högskoleutbildning och sen eventuellt nåt låtsasjobb i skattefinansierad sektor.

Det du vill dela med dig om Malmö är du så klart välkommen att göra.

Anledningen till att man knullar till sig jobb i Malmö är för att man inte ens har en utbildning. Sedan förväntas man vara korrupt. Det är så offentlig sektor fungerar i Malmö. Man får inte sina jobb på meriter för ingen har några meriter att visa upp.
Citera
2017-11-24, 12:56
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffedbygod
Är du ett barn och polisen din pappa som ska skydda dig hela livet?

Din säkerhet är ditt eget ansvar. Polisen är en trasig institution, uppenbarligen.

Du har en poäng. Vi ska svenskar är bedrövligt indoktrinerade med att det alltid är fabror staten som ska ta hand om oss.
Om polisen inte kan göra sitt jobb så får vi medborgare göra det. Med det sagt då vet jag att i åtminstone många villaområden så finns det sk grannsamverksn.
Citera
2017-11-24, 13:53
Medlem
spoilers avatar
"Malmö stad kommer inom några år ha flera miljarder i skulder. Stadens enorma investeringar görs med lånade pengar.
– Det man nu gör, gör man för dagens medborgare. I framtiden har staden mindre utrymme för expansiva investeringar, säger Malmö stads finanschef Ola Nyberg.

Under flera år kommer Malmö att investera miljardbelopp i främst skolbyggnader. Till stor del finansieras detta av lånade pengar.

/.../

2013 var Malmö stads fordringar på de kommunala bolagen större än stadens skulder.

Tio år senare, 2023, kommer situationen att vara en helt annan. Enligt stadens budgetplan kommer kommunens nettoskuld vara 5,5 miljarder kronor.

Det är nästan 25 procent av de sammanlagda skatteintäkterna och generella statsbidrag under ett år. Ett mått som stadens ekonomer kallar lånekvoten.

Malmö har satt ett tak för hur stor lånekvoten får vara. Gränsen är 30 procent, ett tak som Malmö alltså är nära att nå upp till redan om några år.

– Om man behöver göra expansiva investeringar om några år behöver man sälja av tillgångar. Det är en fråga för politiken. Man kan inte fortsätta att öka skulderna, säger finanschef Ola Nyberg."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmos-skuldberg-vaxer

Vadå, det är väl bara att öka statsbidragen?
Citera
2017-11-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du har en poäng. Vi ska svenskar är bedrövligt indoktrinerade med att det alltid är fabror staten som ska ta hand om oss.
Om polisen inte kan göra sitt jobb så får vi medborgare göra det. Med det sagt då vet jag att i åtminstone många villaområden så finns det sk grannsamverksn.

Vad man ska göra är att man verbalt talar om att man kommer polisanmäla vederbörande och så gör man det. Så de finns med i polisens register. Ofta sysslar man med annan kriminalitet som jobba svart och dra bidrag eller att man åker till sitt skitland med bidrag så man vill inte att myndigheterna får reda på vad man sysslar med. Samma när man har inavlade äckel från Frankrike att göra med som skapar en massa incideter. Man spelar in allt så at tdet inte längre är lögner mot sanningar och så polisanmäler och anmäler man till hyresvärden. Dessa avskum och slödder räknar att man som svensk inte agerar men det är dags att man börjar göra det så att de kommer med alla register. Latinamerikanska och japanska avskum är inte här för att de har tänkt sig bidra på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in