2017-06-17, 00:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag är medlem på en hemsida för en amerikans sci-fi författare som jag avgudar. Döm om min förvåning när det nu har uppkommit en diskussion på denna sida om dels Lars Vilks och dödshoten emot honom, dels om situationen i Malmö med dess enorma muslimpopulation!

Det som förvånar mig är att dessa amerikaner har en uppfattning om hur det ser ut i Rosengård och denna uppfattning är allt annat än positiv. Man kallar Malmö för en av Europas "muslimska enklaver". Man skriver om hur ambulansen t ex inte törs åka in i vissa områden utan poliseskort, hur tegelstenar kastas genom ambulansfönstren etc. Man ger också länkar till olika bloggar och hemsidor där situationen i Malmö beskrivs som fullständigt utom kontroll.

Exempel: Etniska svenska familjer flyr Malmö, svenska tjejer trackasseras i skolan av den muslimska majoriteten och kallas för horor för att de inte bär slöja... etc etc...

Min fråga: ÄR det verkligen så här illa?? Varför hör vi så lite om det i så fall?
HUR politiskt korrekt och toppstyrd är egentligen svensk media??

mvh
tt
Det ÄR så illa, det är inte det minsta överdrivet. Eftersom koranen säger att muslimer inte ska leva i ett ickemuslimskt land så vill de gärna kolonisera sina förorter och kalla det "Nya Irak" eller "Nya Syrien" eller liknande.

Som en bekant sa till mig : - “Skatta dig lycklig som inte bor i Malmö. Undvik råtthålet bäst du kan!"
Citera
2017-06-17, 06:20
Medlem
Klockan 18.42 på fredagskvällen larmades polisen i Malmö om en stöld alternativt åldringsbrott.

Ett äldre par, 86 respektive 87 år gamla, boende på Munkhättegatan fick under kvällen besök av en kvinna som uppgav sig komma från hemtjänsten. Kvinnan släpptes in i huset, men efter att hon lämnat upptäckte paret att flera saker blivit stulna.

24 Malmö
Citera
2017-06-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det ÄR så illa, det är inte det minsta överdrivet. Eftersom koranen säger att muslimer inte ska leva i ett ickemuslimskt land så vill de gärna kolonisera sina förorter och kalla det "Nya Irak" eller "Nya Syrien" eller liknande.

Som en bekant sa till mig : - “Skatta dig lycklig som inte bor i Malmö. Undvik råtthålet bäst du kan!"

malmö är värre än ett råtthål.
Citera
2017-06-18, 16:04
Medlem
Sommar i Malmö ca 23-24 grader varmt sommar klädda människor.In i den bilden kommer övergödda moster Abdulla i tjock täckjacka som når ner till skorna och givetvis ett svart uckle på i huvudet.
Citera
2017-06-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Sommar i Malmö ca 23-24 grader varmt sommar klädda människor.In i den bilden kommer övergödda moster Abdulla i tjock täckjacka som når ner till skorna och givetvis ett svart uckle på i huvudet.

det är vanligt att muslimer och negrar går runt i täckjacka när det är +30 grader varmt. de missade kursen i hur man ska passa in i det svenska samhället. kanske inte så konstigt att muslimer stinker som de äckel de är. de vet ju inte hur man tar hand om sig som de vildar de är.
Citera
2017-06-18, 18:48
Medlem
en Ali Laibi Jabbar som bor i rosengård har så många miljoner att han köpte en skola i köpenhamn som "investering" så muslimer kan ha sin egen skola. frågan är var han fått dessa miljoner ifrån om inte från fiffel. han driver en firma som heter Nordic Trade & Service AB

bifogar en artikel som är på danska. för er som inte kan läsa och fatta andra språk finns google translate.

17. jun. 2017 kl. 21.29
Islamiske pengemænd investerer i statsstøttet muslimsk friskole i København
http://www.dr.dk/nyheder/indland/isl...e-i-koebenhavn
Citera
2017-06-19, 17:46
Medlem
Män fotade ätande kvinnor under Ramadan – hotades

Två män fotograferade kvinnor som åt under fastan. Då dök ytterligare en grupp män upp.

Två kvinnor satt vid 20-tiden på söndagskvällen och åt och drack vid Lilla torg i Malmö.

Kvinnorna bar hijab och två män ska ha reagerat på att kvinnorna bröt mot den muslimska fastan Ramadan, då man först får äta och dricka efter solnedgången.

Läs mer..............

http://24malmo.se/2017/06/19/man-fotade-atande-kvinnor-under-ramadan-hotades/
Senast redigerad av ascheberg 2017-06-19 kl. 17:48.
Citera
2017-06-19, 18:00
Medlem
Polisen slog till mot en misstänkt bil vid korsningen mellan Sallerupsvägen och Nobelvägen under söndagskvällen vid 18:30.

I bilen befann sig fyra unga män, alla i 20-årsålder, som togs ut för kontroll och visitation. I samband med kontrollen man beslut att genomföra en husrannsakan i bilen, varpå narkotikafynd gjordes och ett okänt parti kokain togs i beslag av polisen.

24 Malmö
Citera
2017-06-20, 13:45
Medlem
Ska man betrakta hetsiga vilda så är Mobilia ett riktigt bra ställe. Om man ställer sig där runt 20 för det är då allt börjar. Det är allt från muslimer som drar på med sina bilar, muslimer som skapar trafikaos för att de inte har riktiga körkort och hetsar upp sig att andra inte "kan" trafikreglerna, slagsmål, olika typer av hets och annat smått och gott som bara muslimer klarar av.

Fem bilar stod uppställda närmast köpcentrumet och ingen hade specialtillstånd att stå där. En av de kroknäsade hade tjafsat med en annan muslim och fått ett rapp precis under revbenen på ryggen. Alla kroknäsor hetsade upp sig. Han som kom i PWC170 ringde 112 och begärde att "första hjälpen" skulle komma. De bad honom dra åt helvete så han tog två servetter som han torkade rappet med och kastade de två servetterna på marken. I sanna muslimsk stil. Så bar man iväg för att leta rätt på de som hade utdelat rappet. Hela fem bilar +två som anslöt sig för man skulle ge igen. Tycker det är intressant att observera vildar och varelser när de tar lagen i egna händer. Konstigt bara att polisen i Malmö aldrig behandlar polisanmälningar från vita utan de läggs ner på en gång.

Man kan undra var muslimen fått pengarna till en ny BMW med tanke på att de som har jobb inte har råd att handla en splitter ny tysk bil.
Citera
2017-06-21, 01:11
Medlem
revodnebs avatar
Man kanske ska vara glad att man lever? Jag kom körande på Olle Hågensens Allé bredvid kyrkogården när jag fick ett helljus i nacken, såg ut som någon som hade bråttom (svart Audi) så jag flyttade mig lite, efter kom en polisbil utan vare sig ljus eller sirener. Det var en jäkla biljakt och flera polisbiar anslöt på Sallerupsvägen.

https://www.sydsvenskan.se/2017-06-20/storre-polisinsats-utanfor-bara

Citat:
Bilförare vägrade stanna i Malmö – jagades till Bara
En bilförare vägrade stanna vid en kontroll på Sallerupsvägen i Malmö. Bilen jagades av polisen till Bara där tre personer greps.

Varför hade inte den efterföljande polisbilen sirenerna på, alla andra hade det (som anslöt)? Kanske lika bra det, för då hade jag nog inte släppt förbi tomtarna och då hade det kanske gått illa, vad vet jag?
Citera
2017-06-21, 04:56
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Man kanske ska vara glad att man lever? Jag kom körande på Olle Hågensens Allé bredvid kyrkogården när jag fick ett helljus i nacken, såg ut som någon som hade bråttom (svart Audi) så jag flyttade mig lite, efter kom en polisbil utan vare sig ljus eller sirener. Det var en jäkla biljakt och flera polisbiar anslöt på Sallerupsvägen.

https://www.sydsvenskan.se/2017-06-20/storre-polisinsats-utanfor-bara

Varför hade inte den efterföljande polisbilen sirenerna på, alla andra hade det (som anslöt)? Kanske lika bra det, för då hade jag nog inte släppt förbi tomtarna och då hade det kanske gått illa, vad vet jag?
Blattar som vanligt.

Citat:
Andra personer i finare bilar kom till platsen och undrade om de kunde ta med sig bilen.

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=540593
Citera
2017-06-21, 06:05
Medlem
Väktaren bad ett gäng unga vuxna att sluta förstöra avspärrningarna till publikgångarna vid inspelningsplatsen av SVT:s barnprogram Sommarlov. Gänget avlägsnade sig men strax därefter kom den första stenen flygande i luften.
En väktare och SVT:s publikvärd utsattes på söndagskvällen för stenkastning utanför sommarlovsbussen i Scaniaparken i Malmö. Bussen bevakas dygnet runt av väktare för att den inte ska utsättas för skadegörelse. På söndagen kom ett tiotal unga vuxna till platsen och började rycka upp snörena som markerar publikgångarna. När väktaren bad gänget sluta tackade de för sig och försvann. Men efter stund märkte väktaren och publikvärden att ett par av dem gömt sig i ett buskage i närheten och börjat kasta sten.

Även förra året inträffade en liknande händelse när väktaren bad en person att sluta klättra på bussen. Personen började då kasta sten och väktaren fick ta skydd i sin vaktkur.
Läs mer.........

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kastade-sten-mot-vaktare-vid-sommarlovsbussen
Senast redigerad av ascheberg 2017-06-21 kl. 06:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in