Citat:
Ursprungligen postat av
Chordy
Också superbra svar, tack så mycket! Yes, hade faktiskt tänkt mig en slim mörkblå som man kan ha till allt som du säger.
Men att köpa t.ex en Boss, Tiger eller brothers spelar ingen större roll, så länge man får den något skräddarsydd? Tänker om det liksom behövs att få en precis skräddarsydd på t.ex. grosshandlarn eller om det räcker att köpa en kostym och sen finjustera hos en skräddare? Blir det stor skillnad?
Jag tycker att tiger har pissdålig kvalitet sett till priset. Vare sig det är deras ulltröjor eller kostymer.
Om jag var du och inte är jättemärkesfixerad så skulle jag kolla in typ Volt och märket ”these glory days” brukar ha bra passform redan från början.
Finns många mindre välkända märken som ligger på mellan 2500-4000 kr som är bättre än Tiger och så vidare.
Jag skulle hellre lägga 2500 på These glory days och 1500 på ändringar än 5000 till Tiger eller Boss.
Och för guds skull, ta bort lappen på vänster ärm nere vid ärmslutet. Människor som tror att den ska sitta kvar för att ”visa” att man köpt märkeskläder är pinsamt. Ta bort. Omgående.
För att en kostym ska ”dra till sig blickar” eller uppmärksammas så måste den givetvis sitta som att den är skräddarsydd, vilket du fixar hos skräddaren.
Men det är inte bara det. Du måste tänka på helheten. Det vill säga, snygga skor - inte vanliga ankfötter från din sko.
Ett bälte som matchar skorna, en schysst klocka, slips om du ska använda det (och den ska vara i rätt bredd) samt en näsduk som funkar till detta.
En skjorta i rätt passform med rätt ärmlängd och så vidare.
Även välvårdad i håret, skägget.
Allt detta blir en helhet som visar att du vet vad du sysslar med, och uppmärksamheten kommer därefter.