2017-11-20, 23:02
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det beror nog på att ingen orkar leta igenom en massa gamla foton.
Ska jag vara ärlig så vet jag knappt var mina finns.

Jag orkade ju men tyvärr så duger uppenbart inte mina bilder sorgligt nog...
Citera
2017-11-20, 23:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
1. Passagerarplan sprider inga strimmor alls, definitivt inte persistent! Både persistent och non-persistent är chemtrails!

Klart dom gör.
Och det är väl egentligen inte ens något att diskutera utan det enklaste är att var och en kollar själv, det är bara att ladda ner appen FlightRadar24 och sätta igång och spana. Jag personligen har sett hundratals med passagerarplan som lämnar kvardröjande strimmor efter sig.

En betydligt intressantare fråga hur du kom fram till din felaktiga slutsats. Du har ju inte ens FR24 så du kan omöjligt avgöra vad det är för plan du ser. Hur vet du att det inte är passagerarplan du ser?
Citera
2017-11-20, 23:26
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Får vi se några som helst bevis för dravlet du kommer med?

Död o återfödd, har du kommit med ett enda bevis någon gång? Du har en förmåga att hela tiden säga att alla ljuger och att ingen kommer med bevis.

Ändå svarar alla dig gång på gång hela tiden. Och vi kommer med fotobevis. bevis som vi själva har tagit kort på. Och oftast blir du då sedan helt tyst och vägrar svara mer i tråden på ett tag.
Sedan kommer du igen och bara upprepar att inga bevis finns och du får samma bevis serverade igen. Och du blir tyst. Vi kan ju se detta väldigt tydligt på tråden om månens storlek och månskuggan.

Idag gav jag dig tre bilder tagna före 2000 här i Sverige som jag själv har tagit. Bevis om att kondensstrimmor (eller chemtrails som du kallar dom) fanns före 2000. Gång på gång ignorerade du dessa bilder men gormar ut att ingen har bilder.
Tillslut när någon annan ser copyrightinformationen på sidan och den är på år 2014 så skriver du att mina bilder är tagna år 2014. Allt för att slippa bemöta mina bilder som kraschar din världsbild.

Vad har nu detta med tråden att göra. Vet att moderatorerna är hårda nu.
Men jag tycker detta behövs komma upp. För om du kräver bevis och vi ger bevis så måste du ta till dig det.

Jag vet att jag har mer bilder på kondensstrimmor tagna före 2000. Och jag kommer ta upp lådan med alla mina framkallade bilder. Men om du ska bara ignorera dessa bilder som lögn så ser jag ingen anledning att göra det. Tappar helt suget. Hade du varit här med mig kunde jag lätt visat att bilderna är tagna dom åren jag säger. Går att se på bla skattemärken på registreringsskyltar som finns i samma negativ-serie som bilderna är tagna i. Men det är inget jag lägger upp här på Flachback då jag inte bloatar upp mig här.

Vill du ha fler bilder på kondensstrimmor före 2000 så kommer du få det.
Citera
2017-11-20, 23:40
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Historierevisionism - Bilderna med krigsplanen fotoshoppade!

Kan du läsa om bl.a. på Globalskywatch.com

Vissa bombplan under 2:a världskriget hade insprutningssystem med vattenånga för att kyla ner motorerna, vilket vi får reda på här av den världsledande chemtrails-avslöjaren och forskaren Dane Wigington, 1.08-1.30 min:min
https://www.youtube.com/watch?v=mRjmzy9XcaY

"Disinformation sites and individuals point to the World War II bombers. What they do not mention is that they had water vapor injection systems on them to cool the engines!"

1. Bevisa att bilderna från de tidigare krigen är photoshoppade. Du kan givetvis inte bara droppa en domän och förvänta dig att folk ens ska orka ta dig på allvar.

2. Angående kylsystemen och apropå desinformation... Eftersom du nu vet att de fanns på riktigt, så kan du passa på att tala om när och varför de användes. Eller är det så att du redan läst detta och inser att det inte stämmer överens med din övertygelse? Tips: Det har inte med höga höjder att göra, där vi ser, och alltid har sett, vanliga kondensstrimmor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engine)#Use_in_aircraft

Du hittar det bland annat i stycke 2 och 6.

3. Vi väntar vidare på din Pippi-bevisning. Har du rippat och laddat upp originalavsnittet än?

4. Jag väntar fortfarande på svar gällande ditt Nato-påstående.
Citera
2017-11-21, 11:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Vem som är hjärndöd här kan diskuteras. Passagerarplan lämnar strimmor efter sig med olika persistens beroende på väder på höjden. Påståendet att de inte lämnar persistenta strimmor får du bevisa. Vilket du inte kommer att kunna då det är trams.

För att få regnmoln att regna av sig kan man bespruta dem med silverjodid, något som inte förekommer längre utom enligt rykten i Kina i samband med OS där man ville hindra regn genom att få molnen att regna innan de kom fram.

I USA har experiment gjorts med något som kallas Dyn-O-Gel som var ett pulver med extrem vattenabsorberande effekt, besprutade moln skingrades. Förekommer inte längre enligt uppgift. Pulvret består av polyakrylamid som inte är direkt ofarligt och experimentet som gjordes 2001 (tror jag det var) var inte helt okontroversiellt.

Ingen av dessa substanser sprids via motoravgaser.

Nej det är du så det behöver vi inte alls diskutera vidare. SAS och Norwegian lämnar aldrig persistent contrails och det bevisas som sagt varje dag bara man går ut och kollar i några timmar men ja är luftfuktigheten korrekt >70% så kan persistent contrails uppstå men detta är alltså ett sanslöst sällsynt fenomen men chemtrails på himlen ser vi ju varje dag så persistent contrails från kommersiellt flyg är givetvis inte svaret.

https://www.youtube.com/watch?v=PTBMvQMfvNw
Att ni går från att förneka till "amen döhhh döhhh dom har säkert slutat nu" tyder ännu en gång bara på vilka sanslöst naiva zombies ni är.

Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Vad är det vi ska se??? Jag ser ett plan som åker i himmelen och kastar skugga i/på molnen.
Han som gjort videon gör ju det riktigt duktig och förstärker kontrasten så man ser skugga tydligare.

Så, vad är det sim är konstigt??? Förklara...
För det är väl inte skuggan vi ska prata om, finns liksom inget konstigt i det.

Skuggan är ju framför planet, det är som en utstakad bana, ser ju sanslöst märkligt ut så jag vet inte riktigt vad det är du inte ser.
Citera
2017-11-21, 12:22
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ni kan ju uppenbarligen ingenting, ni måste ännu en gång förneka verkligheten för att få ihop ert trams.

Angående det fetade så skrev jag:

Så varför sitter du ännu en gång och bara ljuger rakt ut och sen projicerar angående lögner? Det är ju något som är seriöst mentalt off med dig.

https://www.youtube.com/watch?v=Kh7VYWMbqPw

Dessa plan befinner sig i samma väder. Persistent contrails debunked.
Bara en kommentar, därefter skiter jag totalt i dig. De rätta förhållandena är inte på något sätt sällsynta. Ovanliga men långt ifrån sällsynta.

Nu får du leva i fred på din platta planet.
Citera
2017-11-21, 13:01
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
1) Kompisar har jag, men ingen kamera, aldrig nånsin haft!

2) Kompisen har filmen, men inga som helst strimmor i något av de 13 avsnitten, ständigt endast klarblå himmel. Bekräftar ännu en gång att chemtrailande inte förekom i Sverige på den tiden...

3) Såg den hos kompisen. Du kan också se den, men om jag känner dig rätt så kommer du inte vilja se den, nu när du fått infot om att den inte innehåller några strimmor, till skillnad mot den restaurerade digitala versionen.

Vad är din teori kring att ni förnekare har så otroligt svårt att hitta strimmor innan chemtrailandet kom igång i Sverige?

Hur kommer det sig att vi under det senaste decenniet chemtrailats praktiskt taget varje dag?
Du har ju länkat till ett avsnitt av Pippi på SVT Play där du säger att strimmor är digitalt ditlagda i efterhand. Vore det inte hederligt av dig att låna en kamera, till exempel av din vårdare eller av dina föräldrar, och filma motsvarande sekvens på din "kompis" Pippi-film där strimmorna inte syns?

Finns det någon anledning att du inte vill göra det?

Min teori kring att det är svårt att hitta strimmor innan "chemtrailandet kom igång i Sverige"? Chemtrailande existerar inte.
Citera
2017-11-21, 13:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Bara en kommentar, därefter skiter jag totalt i dig. De rätta förhållandena är inte på något sätt sällsynta. Ovanliga men långt ifrån sällsynta.

Nu får du leva i fred på din platta planet.

Väldigt ovanliga, i tex ökenlandskap kan dom inte uppstå.

Förklara planet som inte ens producerar contrails fångade på samma film som chemtrail planet, förklara detta utifrån vetenskapen som finns. Sluta slingra dig lögnare.
Citera
2017-11-21, 13:21
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

Förklara planet som inte ens producerar contrails fångade på samma film som chemtrail planet, förklara detta utifrån vetenskapen som finns. Sluta slingra dig lögnare.
Vilka höjder befinner sig de båda planen på och vad är det för temperatur där de befinner sig? Det planet som inte får strimmor efter sig är ju uppenbarligen på en lägre höjd än det som får KONDENSATIONSSTRIMMOR.
Citera
2017-11-21, 13:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Förklaringen är ju att planen flyger på olika höjder där det således är olika atmosfäriska förhållanden. Syns ju tydligt att det plan som det inte kommer strimmor ifrån flyger under strimman och alltså flyger på en lägre höjd. Är helt naturligt att det är vanligare med atmosfäriska förhållanden där det bildas kondensstrimmor högre upp.
Citera
2017-11-21, 13:23
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Så varför sitter du ännu en gång och bara ljuger rakt ut och sen projicerar angående lögner? Det är ju något som är seriöst mentalt off med dig.

Dessa plan befinner sig i samma väder. Persistent contrails debunked.

Mycket avslöjande video, tack!

Angående TV-meteorologer, så är de även i Spanien korrupta och desinformerar, vilket alla kan förstå efter att ha tagit del av följande video:

https://www.youtube.com/watch?v=BEUk4EFiyNo

Här hävdar meteorologen att chemtrails är "höga och tunna moln mixade med contrails"...

ÄR HON SÅ OTROLIGT STUPID ATT HON TROR PÅ DETTA SJÄLV?
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-21 kl. 13:26.
Citera
2017-11-21, 13:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Vilka höjder befinner sig de båda planen på och vad är det för temperatur där de befinner sig? Det planet som inte får strimmor efter sig är ju uppenbarligen på en lägre höjd än det som får KONDENSATIONSSTRIMMOR.

Inte uppenbart alls så bevisa det om du skall påstå något liknande. Inte ens contrails vs tjock jävla chemtrail, förklaringen är inte altitud allena, tror du det är du så naiv att du inte hör hemma här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in