2017-11-21, 12:15
Medlem
theArtifexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarWolf
Mikaela var ju en jäkligt cool och snygg tjej. Nån som vet vad hon heter i efternamn?

Berger, kommer från Gävle

https://www.facebook.com/mik*el*.berger
Citera
2017-11-21, 12:20
Medlem
theArtifexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
ALLTSÅ ÄR DET INGEN JÄVEL SOM INSER ATT DETTA ÄR FEJKAT? HOVMÄSTAREN ÄR JU FÖRFAN EN SKÅDESPELARE?

Behöver en seriös diskussion över huruvida det är fejk eller ej? Jag tror det är fejkat iallafall. Och fuck er som säger "Om det är roligt vem bryr sig om att det är fejkat'. Hatar folk som resonerar på det viset.

Jag kan intyga att det inte är fejkat, känner till en av deltagarna. Är det konstigt tycker du att SVT plockar in personal med erfarenhet av kameror? Hovmästaren vet alla att det är samma snubbe från 3-reklamen och diverse andra inslag. Men dejterna är inte fejk
Citera
2017-11-21, 12:23
Medlem
Citat:
ALLTSÅ ÄR DET INGEN JÄVEL SOM INSER ATT DETTA ÄR FEJKAT? HOVMÄSTAREN ÄR JU FÖRFAN EN SKÅDESPELARE?

Behöver en seriös diskussion över huruvida det är fejk eller ej? Jag tror det är fejkat iallafall. Och fuck er som säger "Om det är roligt vem bryr sig om att det är fejkat'. Hatar folk som resonerar på det viset.
Om detta är fejk så har SVT lyckats rekrytera en uppsjö av Sveriges bästa skådespelare och skådespelerskor, helt okända dessutom.

Alla involverade är medvetna om att de filmas, och hovmästaren har vissa instruktioner såklart, men ingen är manusbunden och inget är riggat. Vad skulle poängen vara med det förresten?
Citera
2017-11-21, 14:24
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

Det är väl INGENTING som säger att det är fejkat för att de anlitar en kameraman person som hovmästare?
Citera
2017-11-21, 22:15
Medlem
InflatableBoppos avatar
Jävla Jasenko självklart gissar man under 30år om frågan kommer Du kan inte vara en dag över 28år.
Citera
2017-11-21, 22:36
Medlem
teasardigs avatar
Är det bara jag eller är de äldre paren avsevärt softare än de yngre? De verkar vara bättre på att nöja sig och njuta av att de åtminstone hittat någon som de har något gemensamt med. De yngre skyndar förbi och om inte någon matchning är mitt i prick går de vidare. Just kvinnorna verkar sänka sina krav på ålderns höst.
Citera
2017-11-21, 22:51
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Är det bara jag eller är de äldre paren avsevärt softare än de yngre? De verkar vara bättre på att nöja sig och njuta av att de åtminstone hittat någon som de har något gemensamt med. De yngre skyndar förbi och om inte någon matchning är mitt i prick går de vidare. Just kvinnorna verkar sänka sina krav på ålderns höst.

Jag gillar faktiskt att följa de äldre. Perspektiv på livet intressant att höra deras livshistoria. Glad varje gång när det visar sig att det blev en andra dejt Jag tror inte att kraven har sänks utan att kraven är mer raffinerad man söker något djupare än bara yta.
Citera
2017-11-22, 02:02
Medlem
pk-cunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theArtifex
Jag kan intyga att det inte är fejkat, känner till en av deltagarna. Är det konstigt tycker du att SVT plockar in personal med erfarenhet av kameror? Hovmästaren vet alla att det är samma snubbe från 3-reklamen och diverse andra inslag. Men dejterna är inte fejk

Har en nära bekant i produktionen. Även jag kan intyga att det inte är fejk. Trodde oxå det var en hel del iscensatt först men enligt den personen är de enda instruktionerna som deltagarna får i princip att inte kolla direkt i kamerorna eller prata om produktionen (typ "vad fick du för frågor på förintervjun då?) Dom får t.o.m. betala för maten.

Deltagarna har inte (under produktionen, ett par hade ju jobbat på samma ställe flera år tidigare) fått veta något om eller sett varandra före dom ses i restaurangen.

Givetvis tar dom in någon med vana att stå framför en kamera för att agera Hovmästare.
Har för mig att (åtminstone delar av) de matgäster som ej är dem som programmet handlar om är vänner och bekanta till de som jobbar med produktionen.
Citera
2017-11-23, 16:56
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Hur kommer det sig att de är i Vaxholm, inte det enklaste stället att ta sig ut, verkar ju vara vinter/tidig vår. Sannolikheten att de åker samma buss/båt borde väl vara rätt stor?
Citera
2017-11-23, 21:54
Medlem
Dom dejtande paren tror inte jag är fejk, dom känns äkta.

Servitörens hysteriska gälla skrattande åt ingenting känns däremot väldigt tillgjort och överdrivet. Antagligen är det meningen att det ska verka lustigt, eller nåt.
Citera
2017-11-24, 06:16
Medlem
timpanis avatar
Flera säsonger av den engelska förlagan finns också på SVT Play. Den är väldigt lik den svenska versionen, så allt är uppenbarligen mycket formatstyrt. I den engelska versionen är det en fransk hovmästare som levererar "visdomsorden" om kärlek. I den svenska versionen har de ju hittat en italienare till den rollen.

Det spelas in på Waxholms hotell.

Dansaren med pagefrisyr i det första avsnittet av den svenska versionen (som säger "Jag vill resa med dig" i ingressen till alla avsnitt) är även med i årets "Ensam mamma söker".

Intervju med servitören Cato som ger lite bakgrund till programmet. Han var ursprungligen tänkt till rollen som hovmästaren.

Aftonbladet hyllar serien. En annan vänsterextrem hatsajt, ETC, gillar också programmet.
Senast redigerad av timpani 2017-11-24 kl. 06:23.
Citera
2017-11-24, 14:47
Bannlyst
Avsnitt 2, Marcela. Henne skulle jag kunna ligga med Eller är jag den enda som tänkt så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in