Citat:
Ursprungligen postat av
theArtifex
Jag kan intyga att det inte är fejkat, känner till en av deltagarna. Är det konstigt tycker du att SVT plockar in personal med erfarenhet av kameror? Hovmästaren vet alla att det är samma snubbe från 3-reklamen och diverse andra inslag. Men dejterna är inte fejk

Har en nära bekant i produktionen. Även jag kan intyga att det inte är fejk. Trodde oxå det var en hel del iscensatt först men enligt den personen är de enda instruktionerna som deltagarna får i princip att inte kolla direkt i kamerorna eller prata om produktionen (typ "vad fick du för frågor på förintervjun då?) Dom får t.o.m. betala för maten.
Deltagarna har inte (under produktionen, ett par hade ju jobbat på samma ställe flera år tidigare) fått veta något om eller sett varandra före dom ses i restaurangen.
Givetvis tar dom in någon med vana att stå framför en kamera för att agera Hovmästare.
Har för mig att (åtminstone delar av) de matgäster som ej är dem som programmet handlar om är vänner och bekanta till de som jobbar med produktionen.