2017-11-14, 15:09
Medlem
Beställde White horn från ss nyss hoppas det är en bra strain.
Citera
2017-11-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Beställde White horn från ss nyss hoppas det är en bra strain.
Har ingen erfarenhet av white horn från SS men har white horn från andra platser och tycker det är en super strain, dun är väldigt fint blandad med en röd strain 50/50.

När det gäller AT så är det olika omständigheter som verkar hända. Använde 2-3 gram per dag i fyra månader och hade ingen AT överhuvudtaget. Men sedan började dosen höjas då det låga doserna inte var lika effektiva. Ordinarie dos för mig är nu 2,5g som jag tog 2-4 gånger per dag. Tror jag använde det så dagligen i 3-4 veckor och slutade, vilket var den värsta kratom AT jag haft. Var extremt trött men väldigt svårt att sova, irriterad, ingen ork, inget roligt, värk i armar och ben, skumma mentala symptomer likt depression och ilska, förflutna tankar mycket.

Nästa gång jag slutade had jag nästan inga mentala symptomen, och för varje gång jag fortsatte sluta så blev symptomen mindre och mindre. Upplever nu som mest bara RLS/värk i ben, detox känsla i två dagar, men benvärken har en så länge hållit i 30 dagar sedan sista dos och blir värre av alkohol och värre när man ligger ner och ska sova. Så frågan är om det är kratom eller inte, men antagligen är det så. Så kratom AT är ju väldigt mild och lugn men kanske dom omständigheterna förändras vid högre doser och längre missbruk. Finns ju efterapat dom idioter som tagit 100g per dag under längre perioder.

Tycker man ska hålla sig till mindre doser istället för högre. Less is more.
Citera
2017-11-15, 03:31
Medlem
Hur är det med tullen nu, kommer dom flesta igenom om man köper utomlands?
Citera
2017-11-15, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dum
Hur är det med tullen nu, kommer dom flesta igenom om man köper utomlands?
Har fastnat för mig en gång utav många gånger men tullen släppte det till mig, det tog bara några månader.
Citera
2017-11-21, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratomss
Har fastnat för mig en gång utav många gånger men tullen släppte det till mig, det tog bara några månader.

Jasså, vilket land beställer du ifrån? Mig har de fastnat ca 2 av 5 ggr.
Citera
2017-11-21, 11:53
Medlem
Tullen släppte de aldrig heller tyvärr
Citera
2017-11-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albatroz1
Jasså, vilket land beställer du ifrån? Mig har de fastnat ca 2 av 5 ggr.
Nederländerna. Kanske du har din address svartlistad?
Citat:
Ursprungligen postat av albatroz1
Tullen släppte de aldrig heller tyvärr
Hur länge sedan var det? Verkar som dom kan ha fått ordning på sitt nu, för jag fick ju aldrig veta att dom ens hade det, dom bara släppte det, trodde paketet var försvunnet.

Men hade jag fått tullbrev hade jag ringt direkt och klagat och sagt till dom att släppa det omedelbart.
Citera
2017-11-22, 18:42
Medlem
Är det stor skillnad på olika veins? Förstår att white tex är mer stimulerande o red är mer lugnande, men hur lugnande/avslappnande är red vein? Är det ett problem att klara av plugg/jobb/träning om man tex tagit normaldos av någon red vein?
Citera
2017-11-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Är det stor skillnad på olika veins? Förstår att white tex är mer stimulerande o red är mer lugnande, men hur lugnande/avslappnande är red vein? Är det ett problem att klara av plugg/jobb/träning om man tex tagit normaldos av någon red vein?
På normal dos kan du göra allt. Tycker inte det blir någon större skillnad på dom olika sorterna, mer att vissa strains är att föredra. Men är väldigt bra att blanda 50/50 av en grön och röd eller av vit och röd.

Tar du ovanför normaldos so kommer du inte palla plugga, hög dos går nog att jämföra situationen med liknande till någon indica cannabis, alltså du kommer vilja ligga ner och slappa.

Normaldoserna varierar också från person till person. För mig är en normal dos 2.5g - men var dom fyra första månaderna jag använde enbart 1g som normal dos. Tog jag 2g då så blev jag så jävla påverkad att jag behövde ligga ner och avnjuta euforin som var väldigt intensiv. Men för andra 4-7g. Frågan är om folk som tar 7g är pga tolerans eller är för vana med andra läkemedel så dom har högre tolerans.
Citera
2017-11-22, 19:37
Medlem
Citat:
På normal dos kan du göra allt. Tycker inte det blir någon större skillnad på dom olika sorterna, mer att vissa strains är att föredra. Men är väldigt bra att blanda 50/50 av en grön och röd eller av vit och röd.

Tar du ovanför normaldos so kommer du inte palla plugga, hög dos går nog att jämföra situationen med liknande till någon indica cannabis, alltså du kommer vilja ligga ner och slappa.

Normaldoserna varierar också från person till person. För mig är en normal dos 2.5g - men var dom fyra första månaderna jag använde enbart 1g som normal dos. Tog jag 2g då så blev jag så jävla påverkad att jag behövde ligga ner och avnjuta euforin som var väldigt intensiv. Men för andra 4-7g. Frågan är om folk som tar 7g är pga tolerans eller är för vana med andra läkemedel så dom har högre tolerans.

Får hoppas tidigare bruka av benso osv inte påverkar för mycket då!
Citera
2017-11-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Får hoppas tidigare bruka av benso osv inte påverkar för mycket då!
Det borde det inte men försök själv inte pusha för mer, det blir enkelt att även då man är väldigt nöjd med kratom ruset så vill man gärna ta mer för att göra det ännu starkare. Jag tror istället detta är det smartaste sättet att permanent förändra tolerans och göra kratom mindre skönt i framtiden.
Citera
2017-11-22, 22:32
Medlem
Citat:
Det borde det inte men försök själv inte pusha för mer, det blir enkelt att även då man är väldigt nöjd med kratom ruset så vill man gärna ta mer för att göra det ännu starkare. Jag tror istället detta är det smartaste sättet att permanent förändra tolerans och göra kratom mindre skönt i framtiden.

Beställt hem en del för att ha som just medicin.. får ingen riktig hjälp av vården så tänker att jag kan ta kratom typ de två värsta dagarna varje vecka för att göra det lite mer hanterbart. Ska alltså inte försöka använda det i russyfte. Väntar på paket nu, hoppas på det bästa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in