2017-11-20, 23:18
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej alla platta kartor i kartböcker är projektioner där man projicerat den runda jorden på en platt karta. Det är därför som ingen platt karta stämmer riktigt med avstånd, storlekar osv. Om nu jorden skulle vara platt, varför har ingen lyckats rita en platt karta där avstånd, vinkar, storlekar osv. stämmer?
Nej så är det givetvis inte. Platta jorden o platta kartan går hand i hand, det är en dold bevis. Samt FN loggan är en bevis på platta jorden,
Citera
2017-11-20, 23:19
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Ismuren är runt om platta jorden i omkrets, och det är mycket hårt bekvakat.

varför är den välbevakad? Det måste krävas hundratusentals vakter för att bevaka en mur som sträcker sig runt om jorden. Vart bor dom, vad har dom sina förläggningar, servicepersonal, familjer?

Jag vet en kärring som fick åka med en isbrytare från Chile ner mot sydpolen, Hon såg inga vakter.
Amundsen och Scott såg inga vakter heller, och ingen ismur.
Citera
2017-11-20, 23:22
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Nej så är det givetvis inte. Platta jorden o platta kartan går hand i hand, det är en dold bevis. Samt FN loggan är en bevis på platta jorden,
Varför kan inge få fram en korrekt platt karta då? Skulle ju vara lätt för någon plattjordare att skapa en sådan karta. Anledningen till att det inte går är för att jorden inte är platt. En logga bevisar nada. FN-loggan har inte ritats för att vara en korrekt avbild av jorden. Den kartbild som finns på FN-loggan vet vi att den inte stämmer eftersom vi vet att Australien inte är så utdraget som det är där.
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
varför är den välbevakad? Det måste krävas hundratusentals vakter för att bevaka en mur som sträcker sig runt om jorden. Vart bor dom, vad har dom sina förläggningar, servicepersonal, familjer?

Jag vet en kärring som fick åka med en isbrytare från Chile ner mot sydpolen, Hon såg inga vakter.
Ismuren och vakterna finns garanterat bara i plattjordares fantasi.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-11-20 kl. 23:26.
Citera
2017-11-20, 23:27
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Ingen kommer närheten av ismuren, isbrytare kommer inte ens nära gränsen till muren, den är välbekvakad med dolda radarsignaler som är kopplade till satelliter i rymden och kan se direkt vem som är närheten av muren, den är mer bevakad än area51.
Citera
2017-11-20, 23:29
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ingen kommer närheten av ismuren, isbrytare kommer inte ens nära gränsen till muren, den är välbekvakad med dolda radarsignaler som är kopplade till satelliter i rymden och kan se direkt vem som är närheten av muren, den är mer bevakad än area51.
Hur fungerar satelliter i rymden på plattjorden? Dessa hävdar ju dom flesta av er plattjordare inte kan existera?
Citera
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Varför kan inge få fram en korrekt platt karta då? Skulle ju vara lätt för någon plattjordare att skapa en sådan karta. Anledningen till att det inte går är för att jorden inte är platt. En logga bevisar nada. FN-loggan har inte ritats för att vara en korrekt avbild av jorden. Den kartbild som finns på FN-loggan vet vi att den inte stämmer eftersom vi vet att Australien inte är så utdraget som det är där.

Ismuren och vakterna finns garanterat bara i plattjordares fantasi.

Jag har en korrekt platt karta här hemma i hyllan allafall o den är perfekt utmätt och stämmer till 100% jag fick den i present när jag fyllde år av en av mina hemliga källor.
Citera
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Samt FN loggan är en bevis på platta jorden,

På vilket sätt är det ett bevis. Förklara det för mig...
Citera
2017-11-20, 23:30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag har en korrekt platt karta här hemma i hyllan allafall o den är perfekt utmätt och stämmer till 100% jag fick den i present när jag fyllde år av en av mina hemliga källor.
Lägg ut den i så fall så vi andra kan se. Bara att skanna in den så vi får se.
Citera
2017-11-20, 23:33
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Hur kommer alla forskare till Antarktis då? Dom som tar kort och forskar där?
Är dom mordhotade menar du om dom talar om sanningen? Och alla kort som finns där ute på nätet från massa folk som lagt upp dom, borde dom inte redan vara mördade?
Citera
2017-11-20, 23:33
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Hur fungerar satelliter i rymden på plattjorden? Dessa hävdar ju dom flesta av er plattjordare inte kan existera?
Alla som tror på platta jorden har lite olika åsikter om hur saker o ting fungerar. Satelliter har direkt koppling till jorden och kan punktmarkera allt som händer på ytan här, med hjälp av satelliter behövs inte lika mycket bevakning på jorden, så fort satelliten får napp så kontaktas en hel arsenal av militärer och fordon som finns närheten av ismuren och tar tag i problemet.
Citera
2017-11-20, 23:35
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
På vilket sätt är det ett bevis. Förklara det för mig...
Det är en s.k dold bevis en förmedling till oss människor att tänka om, typ "tänk om"
Citera
2017-11-20, 23:37
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Lustigt, hur fungerar satelliter på en platt gjord? Flyger dom innanför eller utanför domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in