2017-11-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Har dansk polis sjekket Madsen opp mot styckdrapet på den japanske kvinnen?
Sist jeg leste om det så kunne det ta lang tid før polisen fikk kapasitet til det.

Det är nog high time för flera länder att se efter om deras olösta mord kan ha en koppling till PM. Kanske de utreder det nu? Det vet vi inte ännu.

"Modus operandi" är ju viktigt i allra högsta grad här. Verkligen inte många brott, i.a.f inte här i Sverige, som liknar detta. Inte heller i Danmark, kan jag tro. Inte bara att mordet har begåtts i en ubåt. Det kan finnas andra connections.
Citera
2017-11-20, 18:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag skiter fullständigt i om det var någon tysk ubåtsfantasts idé eller något du drömt på egen hand. Det du skriver i denna tråd tar du ansvar för så tar jag ansvar för det jag skriver.

Personangreppen från min sida mot dig är inte omotiverade utan beror helt och hållet på om du skriver skit eller seriösa inlägg.

Seså, kan du visa att PM tillverkade egna bränslen som kan ha påverkat hans psyke, du vet i enlighet med det du själv skrev till en annan användare nyss som jag citerar nedan:

Och nu menar jag självklart inte en länk till vilket ogrundat påstående som helst utan ett bevis för att så verkligen har skett. Fixar du det eller sprider du bara dynga?

Skillnaden är ju att S-D skrev att det ÄR så (att RML gjorde eller rentav gör specialeffekter för filmindustrin), medan jag bara slängde ut en fråga eller en tanke, som någon annan som har mer kunskaper om möjliga ämnen i bränsle och deras reaktioner och toxikologi, skulle kunna spinna vidare på. Jag sa aldrig att det VAR så. Det mesta som skrevs här är ju spekulationer; spekulera måste man få göra bara man gör klart att det är just det man gör.

För övrigt skulle väl inte M berätta i sin blogg eller någon annanstans, om han experimenterade med någonting ombord på N som skulle kunna vara farligt. Han hade ju redan myndigheterna efter sig. Här är dock ett blogginlägg om raketbränsle och olika möjliga ingående ämnen, där han även resonerar kring ämnenas farlighet, om någon som vet mer om ämnet än jag har lust att ta en titt på det:

https://ing.dk/blog/valg-raketbraendstof-hvad-bedst-172185
Citera
2017-11-20, 18:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Dansk polis gick ut hårt och tidigt, och sa att PM "skändat" offret. Uttalandet kom för några veckor sedan.

Antingen är vissa stickskador extremt utstuderade (utan praktisk funktion) och/eller så har PM lämnat kroppsvätskor i eller på offret.

Sällsynt äcklig verkar han vara.

Det är kanske dags att undersöka den första ubåten han sänkte, och se om nån dött i den åxo....

Men du kan ju inte ha läst på något alls, varken här i tråden eller i vanliga tidningar? Det FANNS ingen sperma i K:s kropp som gick att hitta i alla fall, det var fyra sticksår inne i slidan som knappast kan ha någon praktisk funktion, och polisens dykare undersökte Freya alldeles i början av utredningen. Du får använda sökfunktionen i tråden!
Citera
2017-11-20, 18:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det vet jag att det är obotligt.Enligt hans vänner känner ingen honom som våldsam.

Man ska ju då ha i åtanke, att hans vänner som säger att de inte känner honom som våldsam, anser att det inte är våldsamt att kasta verktyg efter folk.

Sedan är det ju inte heller ett helt sant påstående. En av hans tidigare praktikanter vittnar om att ha blivit hotad att få skallen inslagen av PM, som stod och höll upp en hammare över huvudet.

Så nog har PM uppvisat våldsamma tendenser alltid!
Citera
2017-11-20, 18:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske har det fungerat förr för PM att få in pengar från sponsorer, men plötsligt går allting fel, precis som för Johanna Möller. Då brister allt. och de går över gränsen totalt.

Det stämmer ju inte. Han hade massor av föredrag bland annat de sista månaderna:

https://ing.dk/blog/3d-print-maritime-aktiviteter-travlhed-med-foredrag-199386

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har PM någonsin haft ett vanligt arbete eller har han ENBART arbetat för sin egen skull? J, i så fall är det en parasiterande livsstil :-)

Fast med det resonemanget är ju varje egenföretagare oavsett bransch en parasit?
Citera
2017-11-20, 18:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag instämmer. Och KW-fallet kan vara kulmen på en lång process...

Detta kan vara en sån där extrem och korkad gärning som förutsätter både vana och total självöverskattning.

Även skärpta mördare gör ju förvånansvärt dumma saker.

Jag tycker snarare att den visar på total ovana. Att han inte hade en aning om hur mycket blod det skulle bli, hur svårt det skulle bli att göra rent, och hur svårt det skulle bli att bli av med kroppen för gott.
Citera
2017-11-20, 19:10
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men du kan ju inte ha läst på något alls, varken här i tråden eller i vanliga tidningar? Det FANNS ingen sperma i K:s kropp som gick att hitta i alla fall, det var fyra sticksår inne i slidan som knappast kan ha någon praktisk funktion, och polisens dykare undersökte Freya alldeles i början av utredningen. Du får använda sökfunktionen i tråden!
Han var nog inte så intresserad av att lägga någon sats på de vanliga ställena. Experimentera med något nytt kanske. Undra vad han använde knivsticket i bröstet till. Läs American Psycho, en hel del svar finns nog att finna där.
Citera
2017-11-20, 19:13
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
En sak är olösta kriminal fall, men tenk på alla försvinningar/ folk som saknas. Det är ju MASSOR av fall. I dagens värld er många inte ens registrerade. Ingen saknar dom.
Så är det, men troligast är nog att han började med att experimentera med djur.
Citera
2017-11-20, 19:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Han var nog inte så intresserad av att lägga någon sats på de vanliga ställena. Experimentera med något nytt kanske. Undra vad han använde knivsticket i bröstet till. Läs American Psycho, en hel del svar finns nog att finna där.

Sticket i bröstet användes för att förstärka frammaningen av KW's dödsinsikt, PM's huvudsakliga motiv.
Alternativt så var det det allra första PM gjorde mot KW, för att sätta henne ur spel inför sitt planerade dåd.
Citera
2017-11-20, 19:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Sticket i bröstet användes för att förstärka frammaningen av KW's dödsinsikt, PM's huvudsakliga motiv.
Alternativt så var det det allra första PM gjorde mot KW, för att sätta henne ur spel inför sitt planerade dåd.

Fast en sak fattar jag inte. Varför sa Möller vid den första presskonferensen där han alls vidgick sticken, att syftet med dem "endast" var att underlätta för gaser att lämna kroppen vid förruttnelseprocessen? Var detta inte sant överhuvudtaget, eller fanns det flera grupper av stick utdelade av olika skäl?
Citera
2017-11-20, 20:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Inte ovanligt att en sexualsadistisk mördare onanerar sig till tillfredsställelse i takt med offrets dödskamp. När hans våldsamma agressivitet gett maximalt lidande för offret och närt hans sexuella upphetsning tillräckligt mycket. Han behåller ett "avstånd" till sitt offer.
Därav ingen sperma i eller på henne.
Hon är INGEN, hon är ett objekt för hans lustar.
Ett offer för hans sexualsadistiska drifter.
Citera
2017-11-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Inte ovanligt att en sexualsadistisk mördare onanerar sig till tillfredsställelse i takt med offrets dödskamp. När hans våldsamma agressivitet gett maximalt lidande för offret och närt hans sexuella upphetsning tillräckligt mycket. Han behåller ett "avstånd" till sitt offer.
Därav ingen sperma i eller på henne.
Hon är INGEN, hon är ett objekt för hans lustar.
Ett offer för hans sexualsadistiska drifter.

En mördare av denna typ (som de flesta tror att PM är) kan lämna sperma var som helst, sjukt nog. Det finns ingen normal riktning, och sperman kan hamna på offrets kläder, i dess hår osv.

Jag betvivlar starkt att 100% av obduktionsmaterialet når allmänheten i detta stadium, och Expressen och denna diskussionstråd räcker knappast för göra någon påläst, som vissa nötter tror.

Vi, allmänheten, vet knappt ett skit, men tråden har redan fått sina självutnämnda experter som verkar ha kaktusar i sina arslen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in