2017-11-20, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
RML var väl Madsens bostad, så vitt jag förstår.
Nej,han tog in på lyxhotell för sponsorspengarna och drack champagne förstår du väl.
God natt på dig också.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-20 kl. 03:36.
Citera
2017-11-20, 03:29
Medlem
Citat:
Shit happens Alla!
De var kanske det där medbestämmandet. Ju fler kockar desto värre soppa.
PM och von Bengtsson hade iallafall sex framgångsrika år. Sedan grälade de i två.
Sedan snodde von Bengtsson PMs koncept med sponsring och allt. Förlåt,menade PMs parasiterande livsstil.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-20 kl. 03:36.
Citera
2017-11-20, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
PM och von Bengtsson hade iallafall sex framgångsrika år. Sedan grälade de i två.
Sedan snodde von Bengtsson PMs koncept med sponsring och allt. Förlåt,menade PMs parasiterande livsstil.

Som jag har förstått det lämnade von Bengtson CS 2014. Han gick då med i Mars One:
On March 24, 2014, Kristian von Bengtson joined Mars One as their Outpost and Capsule Project Manager.[5] He resigned in May 2015.https://en.wikipedia.org/wiki/Kristian_von_Bengtson
2015 startar han ett nytt projekt, från CS blogg 151001: We’re thrilled about today’s announcement from Moonspike, a new crowdfunded, professional, space programme, founded by Kristian von Bengtson and Chris Larmour. Kristian was one of the founders of Copenhagen Suborbitals in 2008, but left us in March 2014. He’s still a close friend of the house, and lends his advice to us now and then.https://copenhagensuborbitals.com/copenhagen-suborbitals-co-founder-kristian-von-bengtson-announces-moonspike/ Verkar gått sådär... Han var även inblandad i http://www.objective-europa.com/why-go-to-europa/ Vad han lever av idag vet jag inte. Han är inte med i CS styrelse i vart fall. På diskussionen låter det som att han fortfarande är väldigt aktiv i CS, är det så?

Ang ev uppskjutning av raket för RM sägs på CS blogg: Secondly the danish press held a field-day over a bogus “double booking” of the launch area. It caused quite a stir in danish media and caused a bit of friction with the government agencies that we rely on for launching our rockets. Therefore we had to take people off the rocket work to instead conduct diplomacy with the government agencies and try to calm down the press. In the end it fizzled out, as the company that claimed to need the launcharea on the same days as us, turned out not to want to use it after all, when some days did became free for them to use. This was the same company that own and operate the submarine.https://copenhagensuborbitals.com/resons-nexo-ii-launch-postponed-2018/

Var det öht någon raketuppskjutning på gång för PM annat än i hans fantasi?
Citera
2017-11-20, 07:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag måste fråga dig som är insatt. Hut finansierar fantastiska von Bengtsson sin raketforskning?
Han säljer inga varor och inga tjänster. Hans företag gör exakt det samma som RMLs företag gjorde.
Var ifrån kommer inkomsterna till hyra,el,internet,kemikalier,material,utrustning,ma skiner samt de anställdas löner,arbetsgivaravgifter,sociala avgifter,försäkringar etc samt hans egen lön?
Mao Hans företag har massor av utgifter men vad består inkomsterna av?

Wikipedia är er vän!

https://da.wikipedia.org/wiki/Kristian_von_Bengtson

Han har tydligen gjort TV-program i dansk TV de senaste åren. Han har även mottagit en lång rad stipendier och fondmedel, så ska man räkna så så har han verkligen en parasiterande livsstil! Det står inget om att han skulle vara kvar på Copenhagen Suborbitals, och jag tror mig ha läst annorstädes att han inte är det heller, utan bara konsulterar dem ibland (det är väl landningskapseln som är hans specialitet) och är med vid någon raketuppskjutning då och då. Mars One lämnade han redan 2015 enligt Wiki, så där blev han inte långvarig.

Det framgår i Wikiartikeln också att han inte är adlig. Jag misstänker att han inte heter "von" överhuvudtaget, utan att detta är en lek han började med tillsammans med M, för att de skulle kunna kalla honom von B. i olika sammanhang. Som von Braun alltså... kom ihåg att dessa personer aldrig blivit äldre än 14 innerst inne!

Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
RML tjener store penger på pyroteknik og på utvikling av spesialleffekter for filmindustrien

RML finns inte längre, och mig veterligen har de aldrig utvecklat några specialeffekter för filmindustrin. Länk eller så är det inte sant!
Citera
2017-11-20, 08:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Åndå misslyckades perfekta von Bengtsson med sitt raketuppskjut på Bornholm. Det var slarvigt av honom

Fast nu måste vi fatta en sak angående båda föreningarnas "misslyckade" raketuppkjutningar. Det handlade ju om tester. Vid tester ska man misslyckas ibland, för att man just testar vad som funkar, testar gränserna för vad som går. Lär sig vad man behöver ändra på, innan det är dags för den slutgiltiga, bemannade uppskjutningen som absolut inte får misslyckas.
Citera
2017-11-20, 08:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej,han tog in på lyxhotell för sponsorspengarna och drack champagne förstår du väl.
God natt på dig också.

Man undrar ju hur han fick råd med hotellet där han "hyggede sig" med DK. Om det inte bara var något som hände i hennes fantasi, förstås...

Citat:
Jobbade och slet med rymdprojekt. Han är känd för att vara en arbetsmyra.
Tror du att det är hålligång dygnet runt på sexklubben Manifest?

Jag tror att Sugar-Daddy syftade på var han hade sina sexuella äventyr någonstans, när han inte hade tillgång till Nautilus på flera år.

Citat:

Citat:
Han är dessutom autodidakt (självlärd.) PM har lagt enormt mycket tid på att lära sig själv genom envishet och att inte ge upp.

Är du säker på att du inte är lite förälskad i M..?
Citera
2017-11-20, 08:14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu var det inte min idé från början då, jag tog hit den från den tyska sidan - där kunnigt folk, helt säkert kunnigare än du, såg det som en möjlighet.

Det är du som förstör debatten med dina omotiverade personangrepp och utbrott.
Jag skiter fullständigt i om det var någon tysk ubåtsfantasts idé eller något du drömt på egen hand. Det du skriver i denna tråd tar du ansvar för så tar jag ansvar för det jag skriver.

Personangreppen från min sida mot dig är inte omotiverade utan beror helt och hållet på om du skriver skit eller seriösa inlägg.

Seså, kan du visa att PM tillverkade egna bränslen som kan ha påverkat hans psyke, du vet i enlighet med det du själv skrev till en annan användare nyss som jag citerar nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
[...]
Länk eller så är det inte sant!
Och nu menar jag självklart inte en länk till vilket ogrundat påstående som helst utan ett bevis för att så verkligen har skett. Fixar du det eller sprider du bara dynga?
Citera
2017-11-20, 11:28
Medlem
Dansk polis gick ut hårt och tidigt, och sa att PM "skändat" offret. Uttalandet kom för några veckor sedan.

Antingen är vissa stickskador extremt utstuderade (utan praktisk funktion) och/eller så har PM lämnat kroppsvätskor i eller på offret.

Sällsynt äcklig verkar han vara.

Det är kanske dags att undersöka den första ubåten han sänkte, och se om nån dött i den åxo....
Citera
2017-11-20, 13:27
Medlem
Citat:
För Bundys del debuterade Psykopatin sent ,27 år. Och han klassades som en klass 1 psykopat.
Jag antar att hans kriminella bana började då men självklart hade han arvet från födseln.
De flesta fullblodspsykopater utmärker sig tidigt med kriminell livstil redan i tidiga ungdomsåren.
Om jag förstått det rätt kan slag i frontalloben i vuxen ålder tex misshandel ge sådana problem.
Ligger länkar på engelska utlagda här i tråden.
Tex. Christer Petterson.
Det jag funderat när det gäller PM är om han varit tex NPD med låg empati från början, kan det då blivit värre efter en huvudskada i frontalloben tex? De skulle röntga skallen samt även titta på Schizofreni vid undersökningen som jag fattade danska läkaren. Så vi kanske blir förvånade när väl resultatet kommer om vi får veta det.
PM har inget kriminellt i bagaget som någon känner till iallafall.

Såg alldeles nyligen en video med Ted Bundy (igen).Han hade troligen mördat redan sen han var 14 år gammal. Många psykopater med vidhängande narcissism ("finliraren") kan gå genom hela livet utan att begå brott , i.a.f inget som andra vet något om. Eller nästan: se Johanna Möller). Men de psykopater med antsocial p-störning är utmärkande gällande brottslighet redan från mycket tidig ålder. Bränder, misshandel, djurplågeri etc etc.

Visst, jag vet inte varför jag inte skrev om C.Pettersson och skador mot pannloben som kan ge liknande symptom. Har skrivit om honom tiigare gällande psykopati. Liksom jag har skrivit om att även en person som har fått en strok i nämnda delav hjärnan kan drabbas av det. Men då är skadorna s.k ORGANISKA, inte en brist från början.

Vad Peter Madsen har för fel kan vi bara spekulera i, men något är det ju som inte stämmer. Att kolla på sexualsadistiskporr gör inte vem som helst till lustmördare, men vem som helst klarar heller inte av att se sånt. Av äckelskäl och av moraliska skäl.

Ska bli intressant att få veta PMs diagnos, om vi får det. Men någon psykisk sjukdom har han inte. Jag gissar, återigen, på narcissism/psykopati eller i andra hand på asperger/psykopati.
Citera
2017-11-20, 13:29
Medlem
Citat:
Jag nämnde gränspsykotisk syftande på Johanna Möller, Arboga-fallet, alltså inte gällande PM. J Möller fick INTE fängelseförbud. Alltså frisk enligt lagen.

Johanna Möller pratar en massa skit hon inte vet ett dugg om. Hon gör allt, precis allt som står i hennes makt för att slippa fängelse.
Citera
2017-11-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Nu måste man skilja på psykopati och våldspsykopati. Oavsett vilken form så är bristen på empati kemisk och medfödd, såvida individen ifråga - som du säger - inte fått ett allvarligt slag i frontalloben. Man kan vara psykopat eller ha starka psykopatiska drag utan att vara våldspsykopat, och om en sådan övergång sker inträffar kan förändringen till våldspsykopat exempelvis vara ett resultat av en stark traumatisk eller sexuellt laddad upplevelse som triggat igång våldet. Ett slag i huvudet som ytterligare förvärrat läggningen och tippat honom över ända kan som sagt också vara ett alternativ. Men det psykopatiska läggningen med brist på empati bör sannolikt vara medfödd såvida han som barn eller vuxen inte råkat ut för en fysisk skada.
I vilket fall går dylika personer inte att bota - du kan inte läka något som inte finns och de är varken mottagliga för terapi eller medicinering.

Tack. Precis det jag har försökt beskriva här i tråden. Nu gör du det också och det är bra, så att inte folk tror man svamlar.
Citera
2017-11-20, 13:36
Medlem
Citat:
Jag måste fråga dig som är insatt. Hut finansierar fantastiska von Bengtsson sin raketforskning?
Han säljer inga varor och inga tjänster. Hans företag gör exakt det samma som RMLs företag gjorde.
Var ifrån kommer inkomsterna till hyra,el,internet,kemikalier,material,utrustning,ma skiner samt de anställdas löner,arbetsgivaravgifter,sociala avgifter,försäkringar etc samt hans egen lön?
Mao Hans företag har massor av utgifter men vad består inkomsterna av?

Kanske har det fungerat förr för PM att få in pengar från sponsorer, men plötsligt går allting fel, precis som för Johanna Möller. Då brister allt. och de går över gränsen totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in