Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
För Bundys del debuterade Psykopatin sent ,27 år. Och han klassades som en klass 1 psykopat.
Jag antar att hans kriminella bana började då men självklart hade han arvet från födseln.
De flesta fullblodspsykopater utmärker sig tidigt med kriminell livstil redan i tidiga ungdomsåren.
Om jag förstått det rätt kan slag i frontalloben i vuxen ålder tex misshandel ge sådana problem.
Ligger länkar på engelska utlagda här i tråden.
Tex. Christer Petterson.
Det jag funderat när det gäller PM är om han varit tex NPD med låg empati från början, kan det då blivit värre efter en huvudskada i frontalloben tex? De skulle röntga skallen samt även titta på Schizofreni vid undersökningen som jag fattade danska läkaren. Så vi kanske blir förvånade när väl resultatet kommer om vi får veta det.
PM har inget kriminellt i bagaget som någon känner till iallafall.
Såg alldeles nyligen en video med Ted Bundy (igen).Han hade troligen mördat redan sen han var 14 år gammal. Många psykopater med vidhängande narcissism ("finliraren") kan gå genom hela livet utan att begå brott , i.a.f inget som andra vet något om. Eller nästan: se Johanna Möller). Men de psykopater med antsocial p-störning är utmärkande gällande brottslighet redan från mycket tidig ålder. Bränder, misshandel, djurplågeri etc etc.
Visst, jag vet inte varför jag inte skrev om C.Pettersson och skador mot pannloben som kan ge liknande symptom. Har skrivit om honom tiigare gällande psykopati. Liksom jag har skrivit om att även en person som har fått en strok i nämnda delav hjärnan kan drabbas av det. Men då är skadorna s.k ORGANISKA, inte en brist från början.
Vad Peter Madsen har för fel kan vi bara spekulera i, men något är det ju som inte stämmer. Att kolla på sexualsadistiskporr gör inte vem som helst till lustmördare, men vem som helst klarar heller inte av att se sånt. Av äckelskäl och av moraliska skäl.
Ska bli intressant att få veta PMs diagnos, om vi får det.
Men någon psykisk sjukdom har han inte. Jag gissar, återigen, på narcissism/psykopati eller i andra hand på asperger/psykopati.