Citat:
Ursprungligen postat av
GetRektMate
Tjoo! Har testat svamp ett par gånger med endast positivt resultat. Under trippen får jag ett ordentligt Nice serotoninrus som kan liknas med ecstacy, dagarna efter känner jag mig lite nere på serotoninnivåerna, ändå mår jag väldigt bra, Blir bara lite seg.
Till frågan; några dagar efter trippen känns det som serotoninet byggs upp och livsglädjen blir typ optimal en vecka efter trippen, sen typ 2 veckor senare trippar jag igen så blir det samma veva igen.. nån som känner igen sig? Ju längre tid efter trippen desto mer energi får jag alltså.
Om man verkligen ska trippa vilt så ska man låta det gå åtminstone 1 månad mellan varje tripp.
Detta för att bibehålla magin och för att serotonin-halten i hjärnan ska hinna återbildas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Drumedaren
Tjoo! Är antagligen i fel tråd och stökar. Men suger på att leta, trots år på flashback.
Ska agera sitter på lördag åt min barndomsvän och än idag min bästa vän. Vad ska jag tänka speciellt på? Jag ska vara helt nykter. Röker annars cannabis väldigt ofta, men känner att om han skulle få det jobbigt så vill jag vara där som en nykter person. Ska ladda upp med kuddar, tända ljus osv osv. Hur ska JAG betee mig under hans rus? Som jag förstått så är det ingen minimal dos han ska köra, så lite nervös blir jag. Han har kört innan dock, men då var vi 2 som satt med honom. Och då gick allt prima. Hur blir jag en bra sitter helt enkelt?
Jag har aldrig haft någon sitter och tycker man sig behöva det, så ska man fråga sig själv om man är mentalt redo för att trippa. En trippsittare ska sitta lugnt och tyst och inte prata i onödan och kanske ge taktil beröring om det behövs.