2017-09-25, 18:15
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Inte? vad är det då?
Vet ej (din bild finns inte kvar under länken), men det är inte toppisar. Jag så en eller två möjliga, men som sagt omöjligt att avgöra från den bilden.
Citera
2017-10-18, 20:36
Medlem
Jag har en fråga. Har trippat nu sedan några månader tbx ca 1 gång i veckan och varje gång är det så otroligt skönt, känns som hjärnan flödar med serotonin, hela kroppen känns skön, får en go känsla i ben och ryggrad tex.. musiken, färger, världen, tankesättet, allt blir så magiskt.

På dagarna känner jag mig äcklad av andra droger tex alkohol. Är bättre på att slappna av och njuter mer av att kommunicera med människor än någonsin tidigare. Har varit i depression några år och nu verkar den äntligen försvinna.

Varje gång jag trippar vill jag utvecklas och söker efter det jag behöver, tänker jag på något gammalt som plågar mig gråter jag ut ordentligt i trippen och mår super efteråt, jag vågar tänka på saker jag aldrig orkar ens tänka på nyktert.

Normalt borde en sådan drog krossa en människa mentalt kan man tycka men dagarna emellan, tex 2 veckors uppehåll mår jag ändå riktigt bra, känns bara som svampen ger utan att ta något. Någon input kring detta, är det farligt i längden eller är det verkligen så här bra?
Citera
2017-10-18, 21:59
Medlem
GetRektMate: Det känns nästan lite riskigt att slänga ur sig detta, men enligt min egen erfarenhet så är det verkligen så där bra. Personligen skulle jag inte palla med en gång i veckan under någon längre tid, men när jag var helt grön så körde jag väl ungefär så pass frekvent i ett par månader.

I övrigt stämmer en hel del av det du skriver in med mina egna erfarenheter. Jag var väl mer eller mindre en begynnande alkoholist som kände sig frustrerad om han inte kunde supa skallen i bitar minst en gång per vecka - som tur var hade jag väldigt dålig ekonomi, så det var inte praktiskt möjligt för mig att supa ihjäl mig. I samma veva som jag började med psykedelia, så började jag känna mig "förgiftad" när jag vid andra tillfällen drack alkohol. I och med det blev det fullständigt naturligt att bara lägga av. Inget "sug" efter alkohol, alkoholen gjorde sig inte påmind på något vis, utan föll liksom bara bort. Jag dricker dock fortfarande vid vissa sociala tillfällen, några gånger per år. Sist var väl fyra månader sedan - helt otänkbart innan psykedelia kom in i mitt liv. Jag har fått höra kommentaren att jag ersatt en drog med en annan, vilket vittnar om personens ignorans - förutom att alkohol är en av de mest förödande drogerna vi har i samhället, så kan knappast vad som till slut blev 4-6 svampsessioner per år jämföras med en drängfylla i veckan.

Det här med gråten är också något som har varit viktigt, då jag ibland har tagit svamp medan jag av ett eller annat skäl har haft ganska rejäl ångest. När diverse insikter fallit på plats, så har det inte sällan resulterat i ett sanslöst gråtande som helt saknar motstycke i mitt "icke-psykedeliska liv". Emellanåt har jag upplevt det som jag "gråter ut en del av min själ", som om det väller ut mer än tårar. Det efterföljande resultatet har alltid, utan undantag, varit en enorm lättnad och upplösning av ångesten.
Senast redigerad av mand71 2017-10-18 kl. 22:35.
Citera
2017-10-24, 21:43
Medlem
Vad tror ni om dessa? Var o plockade dessa idag ochseparerae de "mörka" med de ljusa svamparna.

https://imgur.com/gallery/OjQ4I

Har bild på den andra batchen också. Kan lägga ut den med så kanske någon kunnig individ kan utbilda oss okunniga lite mer.
Är helt färsk på det här så behöver er hjälp att identifiera vad som är vad.. Tex på undersidan så är vissa mörka och andra är ljusa så jag plockade bägge. Läste att det har med fuktigheten att göra men ni kunniga där ute ge oss lite kunskap om identifiering. Tacksam för alla svar!

Mvh
Dr THC
Citera
2017-11-04, 13:28
Medlem
Hejsan allihopa! Jag har en enkel fråga, är fett sugen på svamp men har mensvärk. Är det någon som vet ifall svampen kan påverka så jag får mer ont eller inte?
Citera
2017-11-08, 00:49
Medlem
Tjoo! Har testat svamp ett par gånger med endast positivt resultat. Under trippen får jag ett ordentligt Nice serotoninrus som kan liknas med ecstacy, dagarna efter känner jag mig lite nere på serotoninnivåerna, ändå mår jag väldigt bra, Blir bara lite seg.

Till frågan; några dagar efter trippen känns det som serotoninet byggs upp och livsglädjen blir typ optimal en vecka efter trippen, sen typ 2 veckor senare trippar jag igen så blir det samma veva igen.. nån som känner igen sig? Ju längre tid efter trippen desto mer energi får jag alltså.
Citera
2017-11-10, 15:15
Medlem
Drumedarens avatar
Tjoo! Är antagligen i fel tråd och stökar. Men suger på att leta, trots år på flashback.

Ska agera sitter på lördag åt min barndomsvän och än idag min bästa vän. Vad ska jag tänka speciellt på? Jag ska vara helt nykter. Röker annars cannabis väldigt ofta, men känner att om han skulle få det jobbigt så vill jag vara där som en nykter person. Ska ladda upp med kuddar, tända ljus osv osv. Hur ska JAG betee mig under hans rus? Som jag förstått så är det ingen minimal dos han ska köra, så lite nervös blir jag. Han har kört innan dock, men då var vi 2 som satt med honom. Och då gick allt prima. Hur blir jag en bra sitter helt enkelt?
Citera
2017-11-11, 17:41
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetRektMate
Tjoo! Har testat svamp ett par gånger med endast positivt resultat. Under trippen får jag ett ordentligt Nice serotoninrus som kan liknas med ecstacy, dagarna efter känner jag mig lite nere på serotoninnivåerna, ändå mår jag väldigt bra, Blir bara lite seg.

Till frågan; några dagar efter trippen känns det som serotoninet byggs upp och livsglädjen blir typ optimal en vecka efter trippen, sen typ 2 veckor senare trippar jag igen så blir det samma veva igen.. nån som känner igen sig? Ju längre tid efter trippen desto mer energi får jag alltså.

Om man verkligen ska trippa vilt så ska man låta det gå åtminstone 1 månad mellan varje tripp.
Detta för att bibehålla magin och för att serotonin-halten i hjärnan ska hinna återbildas.

Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Tjoo! Är antagligen i fel tråd och stökar. Men suger på att leta, trots år på flashback.

Ska agera sitter på lördag åt min barndomsvän och än idag min bästa vän. Vad ska jag tänka speciellt på? Jag ska vara helt nykter. Röker annars cannabis väldigt ofta, men känner att om han skulle få det jobbigt så vill jag vara där som en nykter person. Ska ladda upp med kuddar, tända ljus osv osv. Hur ska JAG betee mig under hans rus? Som jag förstått så är det ingen minimal dos han ska köra, så lite nervös blir jag. Han har kört innan dock, men då var vi 2 som satt med honom. Och då gick allt prima. Hur blir jag en bra sitter helt enkelt?

Jag har aldrig haft någon sitter och tycker man sig behöva det, så ska man fråga sig själv om man är mentalt redo för att trippa. En trippsittare ska sitta lugnt och tyst och inte prata i onödan och kanske ge taktil beröring om det behövs.
Citera
2017-11-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Om man verkligen ska trippa vilt så ska man låta det gå åtminstone 1 månad mellan varje tripp.
Detta för att bibehålla magin och för att serotonin-halten i hjärnan ska hinna återbildas.
.

Svampen använder sig av samma receptorer som seratonin då psilocybin-psilosinet påminner om seratonin.
Du förbrukar med andra ord inte ditt eget seratonin under en svamp trip på samma sätt som mdma.
Citera
2017-11-11, 19:50
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills

Jag har aldrig haft någon sitter och tycker man sig behöva det, så ska man fråga sig själv om man är mentalt redo för att trippa. En trippsittare ska sitta lugnt och tyst och inte prata i onödan och kanske ge taktil beröring om det behövs.

Anledningen till att han ville ha en sitter var att han ville ha någon att bolla tankar med, och någon som bara är lite i bakgrunden och chillar. Sitter brevid honom nu, och detta går ju fan finnemang!
Citera
2017-11-12, 02:24
Medlem
Att jag har tagit tramadol i ett halvår och tagit Xanor 6 dagar sen 1.5g cubensis idag förstör ruset helt eller?
Citera
2017-11-20, 17:50
Avslutad
Halloj! Ska käka svamp för första gången på lördag. Hur många bör jag äta för en ''lagom'' tripp?
Kvinna, 22 år, 56 kg, 165cm över havet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in