2016-08-16, 23:52
Medlem
De flesta verkar inte känna till att det går att plocka knark från gräsmattan här i Sverige och vad det kan bero på vet jag inte men många som brukar hallucinogener eller andra droger brukar vara tysta om det pga den associerade stigman och det kan vara en anledning.

Jag kan vara partisk men jag tycker också att brukare av psykadelier är riktigt trevliga.
Citera
2016-08-17, 05:48
Medlem
Tjena!
Ska till Amsterdam nästnästa helg och hade tänkt testa tryfflar.
Har tidigare tagit mdma ett 10 tal ggr och har varit ganska flitig på cannabisfronten.
Har aldrig tagit psykedeliska droger innan men jag har varit intresserad att testa jättelänge.
Ska dit med en kompis. Vet inte om han kommer att ta.

Någon har föreslagit mig att inte ta några alls i amsterdam, ist ta hemma på säker plan.
Någon har föreslagit hotellrummet men det känns ju jättetråkigt att sitta där instängd.
Hade själv tänkt någon mysig park om det är fint väder.

Spelar det någon roll vart man tar av de 2 alternativen om set och settings känns rätt?
Ska även in på mysteryland den helgen.
Kommer det påverka min vistelse där med humör osv om jag äter tryfflar någon dag innan?
Har läst mycket om det och förstått att man kan få en helt annan syn på världen efteråt och uppskatta saker mer. Och det låter ju inte negativt.

Men skulle gärna vilja ha lite tips ifrån flitiga användare av denna drog.
Om hur jag kan göra det bästa av situationen och få en så bra tripp som möjligt.

Ha det bra alla!
Citera
2016-08-17, 09:20
Medlem
Underskatta verkligen inte effekten av psilocybin. Det är högst individuellt men det finns alltid en viss risk att du tycker det blir för mycket och får en jobbig tripp om du är bland en massa okända människor på okänd ort. Är det en risk du vill ta så hoppas jag du får en schysst tripp trots allt. (Naturen är jävligt vacker när man trippar utomhus)

Hotellrummet kanske låter tråkigt för dig som nykter men kom ihåg att du kommer vara i ett tillstånd då allting kommer kännas nytt.
Citera
2016-08-17, 16:29
Medlem
Jag underskattar inte någon drog. Det är ju ändå en drog.
Hade inte tänkt vara ibland massor utav människor men klart svårt att reglera på allmän plats. Hade tänkt en större park där man kan sätta sig avsides.
Kommer inte ta någon överdriven dos utan verkligen en förstados av försiktighet.
Ja det är ju det jag har läst att den ska vara, därför känns det synd att sitta på rummet.
Men jag kan ju iofs alltid vara ute andra gången jag får chansen att testa.

Men nu har jag ju fått svar ifrån många olika som verkar veta sin sak, om allt känns rätt och jag är på kanonhumör så får det bli en tripp på rummet någon kväll
Bör jag ha lite weed till hands om jag vill ha en nattis efter eller om jag blir sugen under ruset? Dumt att blanda första gången även om jag blir sugen kanske?
Citera
2016-08-18, 10:48
Medlem
Weed är lite lustigt på det sättet att det både kan boosta och dämpa beroende på när man tar det. Är du van vid att röka så kommer du nog gilla kombinationen. Jag blandade första gången och det var nice men jag tyckte i efterhand att weedet tog över ruset lite för mycket till och från.
Citera
2016-08-18, 13:35
Medlem
HestenAgdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickern
Hade inte tänkt vara ibland massor utav människor men klart svårt att reglera på allmän plats. Hade tänkt en större park där man kan sätta sig avsides.
Kommer inte ta någon överdriven dos utan verkligen en förstados av försiktighet.
Ja det är ju det jag har läst att den ska vara, därför känns det synd att sitta på rummet.

Men nu har jag ju fått svar ifrån många olika som verkar veta sin sak, om allt känns rätt och jag är på kanonhumör så får det bli en tripp på rummet någon kväll
Bör jag ha lite weed till hands om jag vill ha en nattis efter eller om jag blir sugen under ruset? Dumt att blanda första gången även om jag blir sugen kanske?

Ja, testa att ha lite weed till slutet av trippen. När du känner att du börjar bli klar i huvudet och du vill sova så är det ett helt klockrent avslut. Rekommenderat att ta det på rummet med någon erfaren kompis första gången!
Citera
2016-08-18, 14:14
Medlem
HestenAgdas avatar
Citat:
Tjena!
Ska till Amsterdam nästnästa helg och hade tänkt testa tryfflar.
Har tidigare tagit mdma ett 10 tal ggr och har varit ganska flitig på cannabisfronten.
Har aldrig tagit psykedeliska droger innan men jag har varit intresserad att testa jättelänge.
Ska dit med en kompis. Vet inte om han kommer att ta.

Någon har föreslagit mig att inte ta några alls i amsterdam, ist ta hemma på säker plan.
Någon har föreslagit hotellrummet men det känns ju jättetråkigt att sitta där instängd.
Hade själv tänkt någon mysig park om det är fint väder.

Spelar det någon roll vart man tar av de 2 alternativen om set och settings känns rätt?
Ska även in på mysteryland den helgen.
Kommer det påverka min vistelse där med humör osv om jag äter tryfflar någon dag innan?
Har läst mycket om det och förstått att man kan få en helt annan syn på världen efteråt och uppskatta saker mer. Och det låter ju inte negativt.

Men skulle gärna vilja ha lite tips ifrån flitiga användare av denna drog.
Om hur jag kan göra det bästa av situationen och få en så bra tripp som möjligt.

Ha det bra alla!

Såg nu att du tänkte ta det på ett hotellrum i Amsterdam, där måste jag tyvärr säga emot om du nu inte är stenhård inuti och klarar av extremt tuffa situationer. Jag tycker absolut att du ska ta det i ditt egna hem på ditt egna rum med en erfaren vän eller på något ställe där du kan känna dig riktigt säker. Du ska vara trygg och hemma när du intar det för du kommer att känna dig väldigt sårbar och naken för det "bryter" ner ditt ego under peaken.

Set & setting tips från mig:

Ta med en erfaren vän du kan lita på. Var glad och klar i skallen med riktigt lugna och goda vibes. Städa stället så att allting känns fint och rent. Ha en supermysig säng att börja i. Någorlunda bra högtalare att spela chillstep eller progressive psytrance (för den mer vågade) i. Gärna i mixar som jag länkade så att du slipper gå upp och byta.

Jag klarar mig faktiskt med ett par logitech z-2300, så allt därifrån och uppåt går bra. Men en tripp är knappt en tripp utan musik i mitt tycke så du bör verkligen ha fungerande högtalare. Spela helst hyffsat högt. Inte för högt om du nu inte vill det, men så att du kommer in i det.

Ha en TV i 4k och netflix, inte ett måste alls men det är jävligt fett att kolla på plus ett bra sätt att komma in i trippen med. Sök på netflix: moving art.
"Moving art: vattenfall" är fruktansvärt bra. Sätt på detta utan ljud på TV'n, med musik från datorn/högtalarna typ 5 minuter efter att du intagit svamp. Du vill inte se något traumatiserande från naturfilmer där djur dödar varandra osv, utan bara vackra naturbilder som moving art. Här är bara en snabb trailer så du kan förstå UNGEFÄR vad det är för något. Länk

Gå och duscha varmt typ halvvägs in i trippen för att komma över hela det "jobbiga" stadiet och komma in mer i "soft-läget".

Ha typ vindruvor, päron, banan, cashewnötter och vatten att tillgå också.

Det bästa att ta är svampté. Plocka egna toppisar (toppslätskivlingar/liberty caps/Psilocybe Semilanceata) nu på hösten och släng i 25st och koka dom. Det är en bra nybörjardos plus att du slipper betala någon för svampen. Ta det på tom mage. PMa mig om du behöver mer hjälp

Lycka till!
Citera
2016-08-18, 15:51
Medlem
Tack för att du tog dig tiden att skriva, bra tips!, tar verkligen till mig detta och hoppar tryfflarna i amsterdam.

Mycket möjligt att jag går på toppisjakt när jag kommer hem och kan göra det i säker miljö, hör antagligen av mig mer då om jag har några frågor.😊
Ha det bra!
Citera
2016-08-18, 16:46
Medlem
Pruttibangbangs avatar
Citat:

Gjorde misstaget att röka weed och hasch första gången jag käkade toppisar. Var egentligen inte menat men blev så eftersom jag var med några kompisar som skulle röka. Tog 27 fina toppisar på tom mage (färska). Rökte weedet och haschet nästan exakt en timme efter intag av svampen och jag kan säga att jag flög iväg rätt ordentligt. Fattade inte nånting om vad som hände och slutade med att jag satt hopkrupen i min systers rum och hörde att polisen stod utanför dörren och knackade. När jag efter väldigt många om och men öppnade dörren stod det självklart ingen polis där.

Kändes verkligen som att cannabis och svampruset gick ihop med varandra på nåt märkligt sätt plus att jag kunde "se" mina känslor i form av loopar inuti mig.

Nästa gång jag hade varit ute och plockat lite toppisar blev de 33 rätt så små. Käkade värsta brakmiddagen precis innan intag vilket jag verkigen ångrar. Kände knappt av någonting från svampen. Men blir att ta sig ut och plocka nya nu i höst. Och då ska jag köra mer ordentligt haha.
Citera
2016-08-22, 00:58
Medlem
Keonels avatar
Snygg FAQ!

Får tillägga lite ang. téet mm. av egen erfarenhet.

Fantasiskt behagligt ruset kommer snabbt och lämnar snabbt utan att lämna en tom och kall som jag har upplevt stundtals på att äta dom som dom är.

Och afterglown är tämligen mild, kan visserligen vara negativt också beroende på hur man ser på det :P

testat hippie-flip några gånger, i samtliga fall har svampen varit tungviktaren och fullständigt kört över dom små fjuttiga knapparna. Tycker därför att det är lite ovärt, men en högst individuell sak antar jag :P

Med lite tjack i systemet (med betoning på lite) blir det fan finemang, man behåller fokus och är relativt klar i skallen, vilket enl. mig bidrar till mindre mindfuck, (alldeles för mkt mindfuck tycker jag förstör det "jag vill åt" med ruset)

trippa lugnt! Och kom ihåg; läs på noga om identifiering (Duh) så ni inte misstar er. Pajade njurar med dialys som följd äre ingen som vill ha

piece /keo
Citera
2016-08-30, 18:46
Medlem
spknoises avatar
Min kompis har fått tag på cubensis som vi kommer trippa på om ett par helger.

Vi tänkte vi skulle göra en liten annorlunda miljö. Vi ska ska trippa på krogen och se hur upplevelsen där blir Eftersom vi har några veckor på att förbereda oss så kommer det nog att bli finnemang
Citera
2016-09-02, 11:13
Medlem
HestenAgdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Min kompis har fått tag på cubensis som vi kommer trippa på om ett par helger.

Vi tänkte vi skulle göra en liten annorlunda miljö. Vi ska ska trippa på krogen och se hur upplevelsen där blir Eftersom vi har några veckor på att förbereda oss så kommer det nog att bli finnemang

Ni måste vara sjukt vana vid svamp för att göra det asså, jag skulle kalla det tortyr mot sig själv. Ta det hemma istället för fan hahaha krogen är nog det sämsta stället på riktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in