Citat:
Ursprungligen postat av
Kickern
Tjena!
Ska till Amsterdam nästnästa helg och hade tänkt testa tryfflar.
Har tidigare tagit mdma ett 10 tal ggr och har varit ganska flitig på cannabisfronten.
Har aldrig tagit psykedeliska droger innan men jag har varit intresserad att testa jättelänge.
Ska dit med en kompis. Vet inte om han kommer att ta.
Någon har föreslagit mig att inte ta några alls i amsterdam, ist ta hemma på säker plan.
Någon har föreslagit hotellrummet men det känns ju jättetråkigt att sitta där instängd.
Hade själv tänkt någon mysig park om det är fint väder.
Spelar det någon roll vart man tar av de 2 alternativen om set och settings känns rätt?
Ska även in på mysteryland den helgen.
Kommer det påverka min vistelse där med humör osv om jag äter tryfflar någon dag innan?
Har läst mycket om det och förstått att man kan få en helt annan syn på världen efteråt och uppskatta saker mer. Och det låter ju inte negativt.
Men skulle gärna vilja ha lite tips ifrån flitiga användare av denna drog.
Om hur jag kan göra det bästa av situationen och få en så bra tripp som möjligt.
Ha det bra alla!
Såg nu att du tänkte ta det på ett hotellrum i Amsterdam, där måste jag tyvärr säga emot om du nu inte är stenhård inuti och klarar av extremt tuffa situationer. Jag tycker absolut att du ska ta det i ditt egna hem på ditt egna rum med en erfaren vän eller på något ställe där du kan känna dig riktigt säker. Du ska vara trygg och hemma när du intar det för du kommer att känna dig väldigt sårbar och naken för det "bryter" ner ditt ego under peaken.
Set & setting tips från mig:
Ta med en erfaren vän du kan lita på. Var glad och klar i skallen med riktigt lugna och goda vibes. Städa stället så att allting känns fint och rent. Ha en supermysig säng att börja i. Någorlunda bra högtalare att spela
chillstep eller
progressive psytrance (för den mer vågade) i. Gärna i mixar som jag länkade så att du slipper gå upp och byta.
Jag klarar mig faktiskt med ett par logitech z-2300, så allt därifrån och uppåt går bra. Men en tripp är knappt en tripp utan musik i mitt tycke så du bör verkligen ha fungerande högtalare. Spela helst hyffsat högt. Inte för högt om du nu inte vill det, men så att du kommer in i det.
Ha en TV i 4k och netflix, inte ett måste alls men det är jävligt fett att kolla på plus ett bra sätt att komma in i trippen med. Sök på netflix: moving art.
"Moving art: vattenfall" är fruktansvärt bra. Sätt på detta utan ljud på TV'n, med musik från datorn/högtalarna typ 5 minuter efter att du intagit svamp. Du vill inte se något traumatiserande från naturfilmer där djur dödar varandra osv, utan bara vackra naturbilder som moving art. Här är bara en snabb trailer så du kan förstå UNGEFÄR vad det är för något.
Länk
Gå och duscha varmt typ halvvägs in i trippen för att komma över hela det "jobbiga" stadiet och komma in mer i "soft-läget".
Ha typ vindruvor, päron, banan, cashewnötter och vatten att tillgå också.
Det bästa att ta är svampté. Plocka egna toppisar (toppslätskivlingar/liberty caps/Psilocybe Semilanceata) nu på hösten och släng i 25st och koka dom. Det är en bra nybörjardos plus att du slipper betala någon för svampen. Ta det på tom mage. PMa mig om du behöver mer hjälp
Lycka till!