2017-11-19, 15:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraBjoern
Snälla tala svenska i debatten. Jag kan följa alla dina inlägg utan problem!

I would prefer English though, because there occur many mistakes in the Google translations. I have noticed that in your discussions in the German forum as well, when you (I do not mean you personally but several members on that website) tried to translate from Danish and Swedish by using Google Translate. You got "womb" and "belly" instead of "vagina" and "vulva" for instance, and M's overalls became a diving suit...

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
För helvete, du är ju inne på totalt grundlösa djävla UFO-fantasier nu igen. Copenhagen Suborbitals använd etanol som bränsle, hävdar du att PM har tillverkat något annat bränsle som skulle kunna ha påverkat hans psyke på kemisk väg så är det du som fixar bevis för det eller så håller du helt enkelt käften med sådant skitsnack.

Ubåten drevs med vanlig djävla dieselolja, just exakt ingenstans överhuvudtaget finns det minsta lilla tecken på att PM tillverkade något eget bränsle till ubåten. Det finns helt enkelt inget skäl att göra det och inget som pekar på att så var fallet ens bara för sakens skull.

Jag är djävligt trött på ditt yrande vid det här laget, skärp dig!

Nu var det inte min idé från början då, jag tog hit den från den tyska sidan - där kunnigt folk, helt säkert kunnigare än du, såg det som en möjlighet.

Det är du som förstör debatten med dina omotiverade personangrepp och utbrott.
Citera
2017-11-19, 16:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nordiska språk är tillåtet enligt Moderator. Men om vi alla skulle gå över till engelska,tyska eller varför inte franska för en medlems skull skulle nog många FB-läsare tappa intresset. För min egen del så stavar jag dåligt på svenska och ännu värre på engelska.
Det övriga du skriver om PM. Enligt Djursing älskar PM sin fru.
Och det du skriver om PM bekräftar vad jag sa om honom. Det ena behöver inte utesluta det andra.
Även om han är mördare och sexualsadist så kan han ha andra sidor. Kanske vara orolig för vår världs tillstånd tex.

Ja, fast om vi skrev på engelska skulle vi kanske kunna locka hit fler medlemmar från andra länder? Då kunde vi utbyta erfarenheter och slå våra kloka huvuden ihop. Om du stavar dåligt behöver du öva på det - hur ska du annars kunna lära dig det?
Citera
2017-11-19, 16:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nordiska språk är tillåtet enligt Moderator. Men om vi alla skulle gå över till engelska,tyska eller varför inte franska för en medlems skull skulle nog många FB-läsare tappa intresset. För min egen del så stavar jag dåligt på svenska och ännu värre på engelska.
Jag håller med om att det skulle vara absurt om många svenskar skriver på halvbra engelska för en medlems skull. Däremot är det helt ok att StoraBjoern skriver på engelska (det är betydligt bättre än googleöversättning till svenska). Jag har för mig att tillåtna språk förutom svenska är engelska, norska och danska.
Citera
2017-11-19, 16:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag håller med om att det skulle vara absurt om många svenskar skriver på halvbra engelska för en medlems skull. Däremot är det helt ok att StoraBjoern skriver på engelska (det är betydligt bättre än googleöversättning till svenska). Jag har för mig att tillåtna språk förutom svenska är engelska, norska och danska.

Ja, jag har också för mig att dom språken är tillåtna, fast jag förstår inte riktigt varför tyska inte skulle vara det? Det hör ju till den "gamla" bildningsnormen i Sverige i alla fall. (Men skona mig från latin! )

Är det bara på språkforum som Google Translate är förbjudet? Jag lär mig aldrig alla regler här.
Citera
2017-11-19, 16:32
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast om vi skrev på engelska skulle vi kanske kunna locka hit fler medlemmar från andra länder? Då kunde vi utbyta erfarenheter och slå våra kloka huvuden ihop. Om du stavar dåligt behöver du öva på det - hur ska du annars kunna lära dig det?

Vil man följa med på ett svenskt forum får man hellre lära svenska, eventuellt anvenda Google translator. Nån stans får vel endå grensen gå? Lite försvenskat norska och danska borde också fungera.
Citera
2017-11-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Många i den äldre generationen har ingen högre utbildning i engelska.
Och det samma gäller ju FB-läsare. Ska alla de sitta och översätta med google translate?
Det blir nog väldigt träligt och tråkigt.
Däremot är det väl ok att de som vill svarar på engelska.
Citera
2017-11-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Vil man följa med på ett svenskt forum får man hellre lära svenska, eventuellt anvenda Google translator. Nån stans får vel endå grensen gå? Lite försvenskat norska och danska borde också fungera.
Nordiska språk är tillåtet. Vi svenskar kan använda google translate om vi inte förstår något norskt eller danskt ord tex.
Citera
2017-11-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ja, jag har också för mig att dom språken är tillåtna, fast jag förstår inte riktigt varför tyska inte skulle vara det? Det hör ju till den "gamla" bildningsnormen i Sverige i alla fall. (Men skona mig från latin! )

Är det bara på språkforum som Google Translate är förbjudet? Jag lär mig aldrig alla regler här.

Det låter som du gått i skolan då det var på det sättet men mycket har hänt sedan dess. Vilket även gäller hur människor väljer att leva och med vilka. Det kallas utveckling.
Citera
2017-11-19, 16:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt

Det tar ju flera år att lära sig svenska, det är ingen som kommer att göra det bara för att kunna delta i ett visst forum. Utan då avstår de hellre. Jag älskar mitt modersmål högre än något annat språk, men jag ser ändå att det är ett problem att använda ett så litet språk i forum på nätet, för att antalet läsare och potentiella medlemmar blir så begränsat.

Citat:
Nordiska språk är tillåtet. Vi svenskar kan använda google translate om vi inte förstår något norskt eller danskt ord tex.

Varför Google translate när det finns många bra lexikon i stället? Glosbe t.ex., det har jag funnit pålitligt både för tyska och danska.
Citera
2017-11-19, 16:43
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Jag vet at det är tillåtet med norska, men veljer at kämpa vidare på min svorska. Av respekt för svenska läsare.
Citera
2017-11-19, 16:45
Medlem
Citat:
Du får fråga moderator i ett PM om vi alla ska gå över till engelska. Inte mig.
Citera
2017-11-19, 16:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Den riktigt gamla bildningsnormen kanske.
Annars är franska, men framför allt spanska mycket mer gångbara i dagens samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in