Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Fusk och mygel ska stävjas. Om alla lägenheter lämnas till Bostadsförmedlingen har all samma chans att köa för en, fattig som rik.
Ska och ska? Det säger dom idag också men svartkontrakt är en miljardindustri.
Det är inget jag hittar på, utan så funkar det när man från politiskt håll stryper hyror i attraktiva lägen.
Dvs de som har pengar får gå före i kön.
Och fattiga blir utan.
Rättvist? Not that much? Gynnar fattiga? Knappast. Men de kriminella blir ju glada förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Det problemet avhjälps enklast genom att se till att inte Allianspartierna kommer till makten, eftersom det är dessa som ägnar sig år att sälja ut allmännyttan.
Jasså mer av de problem vi har är lösningen? Om nu alliansen ”säljer ut” allmännyttan så minskar ju problemen med svarthandel eftersom lgh då finns tillgängliga på hemnet istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Du har naturligtvis all rätt att ogilla systemet med bruksvärdeshyra, men någon subvention är det inte fråga om. Ingen annan bidrar med pengar till deras boende.
Fastighetsägaren subventionerar hyresgästen kan man säga.
Men regeringen har väl ett investeringsstöd också och det är väl en subvention om något?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Avsikten är inte att fördela lägenheterna till arbetare, utan alla har samma chans.
Det är just det alla inte har iom att systemet är korrupt.
Margot Wallström går före ”arbetarna”..
Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Jag själv t ex, är en lågavlönad arbetare som hela livet bott i Stockholms ytterförorter, i ett trist område med hög hyra. Genom att stå i Bostadsförmedlingens kö har jag efter 25 års köande chans att få en trevlig lägenheten med hyggligt läge.
Du ser. Ren och skär egoism får dig att försvara detta absurda system.
Att inget hänt för att stoppa vansinnet är inte konstigt då för många skulle förlora på att det skulle tas bort.
Till och med högerväljare vill ha det kvar iom att de har så bra plats i kön. Och man vill ju inte ha köat i onödan?