2017-11-19, 23:52
Bannlyst
"I have been a sky watcher most of my life (30+ years) and I have never seen a contrail. Not once. Not ever.
I grew up in one of the busiest air spaces in the world (Tampa Bay area) and have watched literally thousands upon thousands of jets throughout the years. I've seen jets at different altitudes. I've seen fighter jets from MacDill Air Force Base fly overhead many times. I've seen everything from small charters to large 747s and I can tell you with certainly that I have never - not one time - seen a trail come out of a jet.

Tampa Bay International Airport:
One of the busiest and most advanced airports in the world.
I lived on a military base for a while. I also visited family on other military bases and have always watched the sky. I have never seen a trail come out of a jet. Not once. Not ever".
http://globalskywatch.com/stories/my-chemtrail-story/chemtrail-information/plumes-change.html
Citera
2017-11-19, 23:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Eftersom det är mig du citerar kan du väl vänligen avhålla dig från att kalla mig Ni.

Än så länge har du inte presenterat något i tråden som differentierar dig från trådens andra nötjobb.
Tills dess att du gör det, så får du helt enkelt finna dig i att officiellt ses som en "ni".

Only You can change that.

Citat:
Skulle ändå kunna svara för andra i tråden att det inte finns någon som påstått att de "sett" kemikalier "komma ut" bakom något plan.

Då kan du inte ha läst många sidor av denna tråd.
Många många många personer har under åren påstått att man kan SE skillnad mellan chemtrails och contrails.

Hävdar du härmed att de ljuger?
Citera
2017-11-20, 00:00
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Men hur kommer det sig då att ni förnekare inte lyckas ta fram en endaste bild, fotografi eller film från Sverige innan 1998, där man ser några som helst linjer eller streck på himlen?

(Förutom då Pippi Långstrump-filmen (1969), där man i efterhand under restaureringen digitalt har lagt till en fet chemtrail i början av första avsnittet)
Har du redan glömt denna https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.flickr.com%2Fphotos% 2Fmetabunk%2Fsets%2F72157641669574294%2F vilken publicerades för mindre än 12 timmar sen i den här tråden? Jag har även sett strimmor med egna ögon då jag var barn på 70-talet. Hade någon opererat in chip i ögonen på mig som gjorde att jag såg saker som inte fanns?
Citera
2017-11-20, 00:00
Bannlyst
Citat:
Men hur kommer det sig då att ni förnekare inte lyckas ta fram en endaste bild, fotografi eller film från Sverige innan 1998, där man ser några som helst linjer eller streck på himlen?

Det har ju hänt att de lyckats hitta bilder från flyguppvisningar, där man avsiktligt kryddat med långa rökmoln för att skapa bättre visuell effekt, av t.ex. flygplanens loopar m.m.
Citera
2017-11-20, 00:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
"I have been a sky watcher most of my life (30+ years) and I have never seen a contrail. Not once. Not ever.

Citat:
Tampa Bay International Airport:
One of the busiest and most advanced airports in the world.

Planen måste flyga ett bra antal mil innan de når marschhöjd, där bestående contrails skapas.
Bor han nära flygplatsen så får han aldrig SE detta.

Citera
2017-11-20, 00:05
Medlem
Citat:
DETTA ÄR EN MEDVETEN LÖGN FRÅN DIN SIDA !!!

Kommersiella flygplan ger ALDRIG ifrån sig persistent strimmor (chemtrails)!

Hur kommer det sig att jag sett massor av kvarvarande strimmor från plan synliga på FR24, kommersiellt flyg?

Vidare hävdade du att det inte kunde råda låg temperatur över Arizona och att detta var slutgiltigt bevis för chemtrails...men sen glömde du att svara på mitt inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av putteo
Hur kommer det sig att den finns snöklädda toppar i Arizona, är det magisk snö som tål massa plussgrader? Toppar som ligger på en höjd av ca 1/3 av normal marschhöjd för passagerarflyg...och där tror du att det är varmt? Det är nog bara du som ser det som orimligt att det skulle vara kallt på tre gånger så hög höjd som snöklädda bergstoppar.

Hade du inget mer att komma med där eller?
Citera
2017-11-20, 00:08
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Har du redan glömt denna https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.flickr.com%2Fphotos% 2Fmetabunk%2Fsets%2F72157641669574294%2F vilken publicerades för mindre än 12 timmar sen i den här tråden? Jag har även sett strimmor med egna ögon då jag var barn på 70-talet. Hade någon opererat in chip i ögonen på mig som gjorde att jag såg saker som inte fanns?

BILDER FRÅN SVERIGE SA JAG !!!

En endaste bild, fotografi eller film från Sverige, pre-2000, tack!

Okej?

Vi har efterfrågat i flera år nu en endaste bild från Sverige pre-2000 på dessa streck och strimmor, men icke, förnekarna har inget att komma med...

Givetvis för att chemtrailandet i Sverige började kring 2000, innan det chemtrailade inte NATO i Sverige...
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-20 kl. 00:16.
Citera
2017-11-20, 00:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det har ju hänt att de lyckats hitta bilder från flyguppvisningar, där man avsiktligt kryddat med långa rökmoln för att skapa bättre visuell effekt, av t.ex. flygplanens loopar m.m.
Jag kan intyga att dom strimmor jag såg som barn definitivt inte var från flyguppvisningsplan utan från plan som flög på full marschhöjd. Att man lägger på rökeffekter från uppvisningsplan är ju självklart eftersom detta ser häftigt ut och flyguppvisningsplan aldrig flyger på dom höjder där strimmor uppstår naturligt men jag kan intyga att det inte var uppvisningsplan jag såg som barn.
Citera
2017-11-20, 00:09
Medlem
boneheads avatar
Tydligen var chemtrailandet poppis på 40-talet. Framför allt av militärflyg som utövade detta och på så sätt röjde sin position för fienden. Men vad är väl att riskera nedskjutning mot att släppa ut lite gift som kanske regnar ner någon gång, någonstans på klotet?

https://youtu.be/wfOrez6q7WM
Citera
2017-11-20, 00:10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Okej?

Vi har efterfrågat i flera år nu en endaste bild från Sverige pre-2000 på dessa streck och strimmor, men icke, förnekarna har inget att ge...
Vad spelar det för roll i sammanhanget vilket land filmerna på strimmorna kommer?
Citera
2017-11-20, 00:11
Moderator
OT och meningslösa upprepanden raderat. Detta är ett diskussionsforum, inte en prediksstol.
Det tillhör inte ämnet att diktera för motdebattörerna var de ska skriva sina inlägg.

/Moderator
Citera
2017-11-20, 00:11
Medlem
boneheads avatar
Citat:

Okej?

Du kan inte själv visa det där Pippi-klippet som du fått pippi på. Och svar på varför det inte finns någon skattkista full med bilder på k-strimmor från 70-talet har du redan fått. Ser du någon parallell, kanske?

Dessutom undvek du att svara på mina tidigare frågor om ditt Nato-påstående. Föga oväntat, men väl värt att poängtera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in