Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Du behöver inte bevisa någonting men jag utgår ifrån att Barbro är Sagnell och att hennes grupp tränade tillsammans med FMN och var en ansedd resurs inom totalförsvaret. Tills jag får det bevisat att det inte var så.
Tid och plats för mordet behöver inte varit bestämt långt innan, men det är en av mina arbetshypoteser. Och det finns tecken på att det var så.
Jag tror inte de tränade med FMN, jag tror inte heller FMN var eller är kopplade till försvaret mer än att även försvarsanställda eller andra verksamma där kan råka få ungar som börjar knarka (eller knarkande försvarsanställda).
Vissa i gruppen var måhända ansedda men överlag låter en del som beskrivs om gruppen mer som en resurs som används till saker de själva inte vill befatta sig med men låt gå att ta emot information som
kanske var användbar eller intressant. Till det kommer till ett läge där man absolut inte vill ens kunna misstänkas att ha uppmuntrat dem etc.
Man vill inte ens ta i Wedins utredning som exempel, han hade ju vart åtalad i Storbriannien. Visserligen blev han inte fälld men fann för gott att flytta. Otänkbart är väl inte heller att man från brittiskt håll kontaktat svenska representanter och ställt rak fråga om det är svenska staten som gör inbrott på brittiskt territorium och trakasserar brittiska subjekt (eller vad de nu hade på honom), det kan ju se ut så om Wedins information går via djungeltrumma IB/Barbro och kanske vidare SB och sedan till SSI. Storbritannien kan ju ta sig visst mått av friheter i Sverige men omvänt gäller inte riktigt.