2017-11-19, 17:47
  #9733
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Och vad skulle syftet var med det?
Militärt och dom globalisterna vill avbefolka jorden. Titta på denna ekonomitidnings omslag,den är 30 år gammal. De gamla pengarna brinner upp under fenix. Lägg märke till årtalet på myntet som hänger om dess hals.
https://www.pixeltopic.com/image/wwzwdjyoxugxvn/
Citera
2017-11-19, 17:52
  #9734
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Jag har ALDRIG sett detta tidigare
och jag tyckte om att studera högtflygande plan med snabbt försvinnande normalt contrail.
Det vi ser nu har smugit sig på sedan 00 o ökat ordentligt senare tid..

Som sagt, det finns gott om fotografier, filmer och böcker som visar att strimmor i skyn inte är ett nytt fenomen.

Som t.ex boken "National Audubon Society Field Guide to North American Weather" från 1991:
" a contrail may last for a very long time."
https://www.flickr.com/photos/metabunk/sets/72157644020551293/

Dessutom är vi flera i tråden som kan vittna om att vi har sett kvardröjande strimmor sedan lång tillbaka. Jag såg dem t.ex redan på 70-talet.
Citera
2017-11-19, 18:02
  #9735
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Det är ytterst sällsynt med contrails eftersom det krävs förhållanden gällande fukt, temperatur och höjd som är mycket sällan förekommande.

Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Tänk att du tog fasta enbart på den sista meningen. Tycker du att jag skriver att det inte finns cirrusmoln, seriously?

Du påstår felaktigt att förutsättningarna för att bilda moln är "mycket sällan förekommande".

Men visst, försök reda ut ditt påstående:
Vad är det för skillnad i förutsättningar att bilda iskristaller i cirrusmoln respektive i moln som uppkommer bakom flygplan?

Varför finns det ofta förutsättningar för att bilda cirrusmoln men mycket sällan för att bilda k-strimmor? Cirrusmoln och k-strimmor är ju - vetenskapligt - samma fenomen: moln av iskristaller. De förekommer dessutom på samma höjd och under samma meteorologiska förutsättningar.
__________________
Senast redigerad av madtop 2017-11-19 kl. 18:16.
Citera
2017-11-19, 18:04
  #9736
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Militärt och dom globalisterna vill avbefolka jorden. Titta på denna ekonomitidnings omslag,den är 30 år gammal. De gamla pengarna brinner upp under fenix. Lägg märke till årtalet på myntet som hänger om dess hals.
https://www.pixeltopic.com/image/wwzwdjyoxugxvn/
Så en artikel om en världsvaluta där den gamla valutan brinner betyder att man vill förgifta jordens befolkning?
Citera
2017-11-19, 18:08
  #9737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Militärt och dom globalisterna vill avbefolka jorden. Titta på denna ekonomitidnings omslag,den är 30 år gammal. De gamla pengarna brinner upp under fenix. Lägg märke till årtalet på myntet som hänger om dess hals.
https://www.pixeltopic.com/image/wwzwdjyoxugxvn/
Vad i h-e har detta med trådens ämne att göra??
Citera
2017-11-19, 18:12
  #9738
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vi har väntat i snart 20 år. Hur länge till måste vi vänta?
Finalen är inledd enligt putin,wait and see
Citera
2017-11-19, 18:15
  #9739
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Vad i h-e har detta med trådens ämne att göra??
De sk avpopulera,skapa en valuta de som blir kvar blir en slavras åt satans kreatur globalisterna
Citera
2017-11-19, 18:27
  #9740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Globalistpropaganda jag litar på mina ögon

Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Finalen är inledd enligt putin,wait and see

Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
De sk avpopulera,skapa en valuta de som blir kvar blir en slavras åt satans kreatur globalisterna

Tre enradare utan någon substans.
Den första är helt fel, de andra är domedagsprofetior som du inte har något stöd för, dvs de är trams.
Citera
2017-11-19, 18:48
  #9741
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Finalen är inledd enligt putin,wait and see

Varför ser vi kvardröjande strimmor efter ryska flygplan som t.ex Aeroflot?
Är det Putin som ligger bakom strimmorna eller har han helt enkelt ingen kontroll?

Och hur länge ska vi egentligen behöva vänta på "finalen"?
Det har ju trots allt inte hänt ett skit på 20 år.
Citera
2017-11-19, 19:03
  #9742
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Som sagt, det finns gott om fotografier, filmer och böcker som visar att strimmor i skyn inte är ett nytt fenomen.

Som t.ex boken "National Audubon Society Field Guide to North American Weather" från 1991:
" a contrail may last for a very long time."
https://www.flickr.com/photos/metabunk/sets/72157644020551293/

Dessutom är vi flera i tråden som kan vittna om att vi har sett kvardröjande strimmor sedan lång tillbaka. Jag såg dem t.ex redan på 70-talet.
Som sagt tidigare,har aldrig sett detta före 00 du kommer aldrig att få mig att säga att mina ögon ljuger...
Citera
2017-11-19, 19:18
  #9743
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Som sagt tidigare,har aldrig sett detta före 00 du kommer aldrig att få mig att säga att mina ögon ljuger...

Det vet vi.

Du lider nämligen av något som brukar kallas faktaresistens, du vidhåller din felaktiga uppfattning trots att du har blivit motbevisad flera gånger om.

Vad som däremot är en besvikelse är att du inte förmår att argumentera för din sak mer än att slänga ur dig trams som att böckerna är "globalist propaganda". Hur vet du att böckerna är propaganda?
Citera
2017-11-19, 19:59
  #9744
Medlem
Som barn låg jag ofta på rygg i gräset och tittade på moln och kondensstrimmor. Bodde nära en flygplats så jag såg ofta J35 Draken på låg höjd med, oftast i par. Var spännande. Detta var på 70-talet, och jag har sett kondensstrimmor om inte varje dag, så varje vecka sedan dess. det går liksom inte att undgå när man bor på platt land utan skog och har mycket himmel att skåda. Har personligen inte märkt någon skillnad i utseende på över 30 år gällande kondensstrimmor, för det är vad det är. Kemiska utsläpp utöver avgaserna? Skulle inte tro det va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in