2017-11-19, 14:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Simkortet hade han nog. Men mobilen låg på havsbotten enligt vad han sa till polisen (inte att den blev kvar i Nautilus). Så jag för min del tror att han dumpade den efter att tagit ut simkortet.
När blev hans utsagor trovärdiga?

Citat:
Simkortet kan han ej gömt på räddningsbåten för självklart har polisen undersökt den. Men på väg till polisbilen kan han ju släppt "tappat"den i en avloppsbrunn tex. Hellre förlora den än åka fast.Pm flaxade ju en hel del med värmefilten.
En del som är insatta menar att han kan ha skickat filmen utan att den går att spåra (?)
Han kan ha automatisk uppladdning till molnet.
Ingen i tråden har kunnat ge ett tydligt svar på om det är spårbart eller ej om det laddas upp från ett känt mobilnummer till en okänd molnadress.
Citera
2017-11-19, 14:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraBjoern
Are you sure one cannot find out "bleeding to death" in the autopsy? I am not a doctor but found the following in a presentation of a lecture named "Scharfe Gewalt und Identifizierung" = "Sharp violence and identification" on the home page of the german University of Rostock.
They give clear diagnostics for bleeding to death. So if the remains were in such a good state as you mentioned, shouldn't this be determined?

https://rechtsmedizin.med.uni-rostock.de/fileadmin/Institute/rechtsmedizin/Vorlesung_Downloads/6._Scharfe_Gewalt_Ident_Port_2015-2016.pdf page 57

Diagnoseweisend beim (todesursächlichen) Verbluten:

Reduzierte Totenflecken
Blässe innerer Organe
subendokardiale Blutungen = Entblutungsblutungen
entspeicherte Milz
Schockzeichnung der Nieren (blasse Rinde, hyperämische Markkegel)

-> Diagnose "Verbluten" beim Vorhandensein eines oder mehrerer Kriterien

Yes, without being an expert, I should guess that that is one of the easiest causes of death to spot. After all, it is easy to see if something that should be in a certain place actually is not there - in this case: the normal blood volume in a body.

Citat:
Du tror inte PM har något gemensamt med sin fru då?
Han kan ju ändå ha värderingar och moral inom vissa områden samtidigt som det brister inom annat.
Som en skribent skrev "en konstig tjomme att förstå sig på". Vi vet inte vilken diagnos han har ännu.
Ulf Åsgård trodde att PM led av en personlighetsstörning. Men han ville avvakta tills RPUN var klar.
Inte ens Åsgård vågar alltså tippa det.

Does it matter? I do not understand why you want to make M into some kind of human rights activist. Sometimes I believe that YOU are the one in love with him! I think M is one of those people who can only be passionate about one thing at a time, and then it takes up everything (except for sexual lust etc.). And how do you know his wife is a human rights activist? She has made some movies about endangered ethnic groups I believe, but that was part of what she did for a living. We do not know her private opinions about them.
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-19 kl. 14:54.
Citera
2017-11-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänte själv på PMs beteende när han kom iland. Han verkade inte ledsen över att N hade sjunkit - och visst, han fäpplade en hel del md den guldfärgade räddningsfilten. Har, som flera här säkert har gjort, sett den filmsnutten flera gånger. Han verkade UPPRYMD.
Först verkar han osäker. Men när kameran går igång verkar han hypermanisk. Babblar fort.

Samma här. Varje gång det kommer fram ngt.nytt går jag tillbaka till landstigningsfilmen.
Citera
2017-11-19, 14:53
Medlem
Citat:
On the SIM card there is nearly no space for video or audio. I think you talk about a SD Card?
Somewhere I read that Peter Madsen owned an apple iPhone. Here you cannot insert an external SD card. But you can connect one via a cable. Another way for him to hide such a small card would be to swallow it and later on "recover it" and hide it in his prison cell or in a booklet.

På SIM-kortet finns det nästan inget utrymme för video eller ljud. Jag tror att du pratar om ett SD-kort?
Någonstans läste jag att Peter Madsen ägde ett Apple iPhone. Här kan du inte sätta i ett externt SD-kort. Men du kan ansluta en via en kabel. Ett annat sätt för honom att dölja ett sådant litet kort skulle vara att svälja det och senare "återhämta det" och gömma det i sin fängelsecell eller i ett häfte.

Det var min teori att han svalt det eller gömt det i en kroppsöppning.
Det är därför han går som en gammal man,-Aj,aj,aj för varje fotsteg.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-19 kl. 15:42.
Citera
2017-11-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När blev hans utsagor trovärdiga?

Han kan ha automatisk uppladdning till molnet.
Ingen i tråden har kunnat ge ett tydligt svar på om det är spårbart eller ej om det laddas upp från ett känt mobilnummer till en okänd molnadress.
Jag försökte nysta i det där. Det slutade med att det påstods att det finns "100-tals" sätt att skicka utan att det går att spåra. Hur som helst har väl polisen resurser och kunskap att leta efter ett så viktigt bevis om det är möjligt.
Varför skulle han ta med sig mobilen till land? Det låter väldigt riskabelt.
Citera
2017-11-19, 15:11
Medlem
StoraBjoerns avatar
Citat:
Det var min teori att han svalt det eller gömt det i en kroppsöppning.
Det är därför han går som en gammal man,-Aj,aj,aj för varje fotsteg.
Yes, funny if it wouldn't be so sad.
Also the phone of Ms. Wall might be interesting as it possibly was recording in the moment of the attack as she used it for the interview or to record own impressions. But if Mr. Madsen was clever he trod it and threw the parts into the sea.

Ja, roligt om det inte skulle vara så ledsen.
Telefonen på Ms Wall kan också vara intressant eftersom det eventuellt spelades in i attacken när hon använde det för intervjun eller för att spela in egna intryck. Men om Madsen var smart, trampa sönder han det och kastade delarna i havet.
Citera
2017-11-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Yes, without being an expert, I should guess that that is one of the easiest causes of death to spot. After all, it is easy to see if something that should be in a certain place actually is not there - in this case: the normal blood volume in a body.

Does it matter? I do not understand why you want to make M into some kind of human rights activist. Sometimes I believe that YOU are the one in love with him! I think M is one of those people who can only be passionate about one thing at a time, and then it takes up everything (except for sexual lust etc.). And how do you know his wife is a human rights activist? She has made some movies about endangered ethnic groups I believe, but that was part of what she did for a living. We do not know her private opinions about them.
Du tror att han är rasist med primitiv kvinnosyn (som dig själv då)samt fullblodspsykopat?
Enligt dig är han ju djurvän och gråter för en överkörd fågel.
Psykopater brukar vara grymma mot djur. Så hur ska du ha det nu?
Sedan får du gärna tala svenska med mig fåntratt. Jag förstår ditt modersmål, vet du.
Obs! Jag förstår även "rinkebysvenska,-den nya riksvenskan."
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-19 kl. 15:15.
Citera
2017-11-19, 15:33
Medlem
Citat:
Yes, funny if it wouldn't be so sad.
Also the phone of Ms. Wall might be interesting as it possibly was recording in the moment of the attack as she used it for the interview or to record own impressions. But if Mr. Madsen was clever he trod it and threw the parts into the sea.

Ja, roligt om det inte skulle vara så ledsen.
Telefonen på Ms Wall kan också vara intressant eftersom det eventuellt spelades in i attacken när hon använde det för intervjun eller för att spela in egna intryck. Men om Madsen var smart, trampa sönder han det och kastade delarna i havet.
Ja,jag driver lite på mördarens bekostnad. Men du har rätt. Det är inget att skoja om.
Han kan ha kört en skruvmejsel igenom mobilerna eller förstört dem på något annat sätt innan han kastade mobilerna i havet.
Det blir nog väldigt svårt att finna dem.
Det är mycket botten segment (som lera) i Köge bukten.
Citera
2017-11-19, 15:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du tror att han är rasist med primitiv kvinnosyn (som dig själv då)samt fullblodspsykopat?
Enligt dig är han ju djurvän och gråter för en överkörd fågel.
Psykopater brukar vara grymma mot djur. Så hur ska du ha det nu?
Sedan får du gärna tala svenska med mig fåntratt. Jag förstår ditt modersmål, vet du.
Obs! Jag förstår även "rinkebysvenska,-den nya riksvenskan."

Det är en av hans halvbröder som har sagt att M kan gråta över en överkörd fågel, och han älskar ju uppenbarligen sin katt - det lyser igenom i bloggen många gånger, och i vad han sa till polisen i början, när han bara ville hem till frun och katten. En av hans vänner (tror det var C. Meyer) sa ju också, att strax innan detta med K hände så hade M tiggt pengar av sina vänner till djursjukvård för katten, som var sjuk. Han hade varit alldeles förstörd av oro för att han inte hade råd att betala veterinären.

Man kan mycket väl ömma för djur utan att vara engagerad i mänskliga rättigheter (eller organiserat i djurs rättigheter heller, för den delen). Det är inte alls ovanligt att känna empati med djur men inte med människor. Det finns ingen motsättning där. Detta har jag t.o.m. hört från folk jag träffat i verkligheten (övervintrade hästtjejer, cat ladies...), som har haft en svår uppväxt med ensamhet och isolering, mobbning från jämnåriga och svek från vuxenvärlden. De kan inte älska eller känna empati med människor längre, för de har gett upp om mänskligheten. Men djuren har aldrig gjort dem något ont, och därför lägger de all sin kärlek på dem i stället.

Hade M något husdjur att trösta sig med under sin ensamma uppväxt - vet någon det? Det kan mycket väl vara så att han älskade djur mer än människor, och att han mest använde människor - männen för arbetskraft och finansiering, och kvinnorna (inklusive frun) för sex, hushållsarbete, hemtrevnad etc...

Är det inte bättre vi håller debatten på engelska nu då, så att alla kan förstå? Google Translate är så bedrövligt, jag tycker att det förstör och drar ner språket - nästan ner till rinkebysvenskans nivå, när du nu nämnde det...
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-19 kl. 15:37.
Citera
2017-11-19, 15:39
Medlem
StoraBjoerns avatar
Citat:

...
Är det inte bättre vi håller debatten på engelska nu då, så att alla kan förstå? Google Translate är så bedrövligt, jag tycker att det förstör och drar ner språket - nästan ner till rinkebysvenskans nivå, när du nu nämnde det...

Snälla tala svenska i debatten. Jag kan följa alla dina inlägg utan problem!
Citera
2017-11-19, 15:44
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Du vet ju inte vad M experimenterade med mot slutet. Och du vet inte om han hade rört ihop eget ubåtsbränsle OCKSÅ. Om det blev billigare än att köpa färdigt, eller om han bara ville experimentera. Sedan behövdes det bara ett läckage...
För helvete, du är ju inne på totalt grundlösa djävla UFO-fantasier nu igen. Copenhagen Suborbitals använd etanol som bränsle, hävdar du att PM har tillverkat något annat bränsle som skulle kunna ha påverkat hans psyke på kemisk väg så är det du som fixar bevis för det eller så håller du helt enkelt käften med sådant skitsnack.

Ubåten drevs med vanlig djävla dieselolja, just exakt ingenstans överhuvudtaget finns det minsta lilla tecken på att PM tillverkade något eget bränsle till ubåten. Det finns helt enkelt inget skäl att göra det och inget som pekar på att så var fallet ens bara för sakens skull.

Jag är djävligt trött på ditt yrande vid det här laget, skärp dig!
Citera
2017-11-19, 15:52
Medlem
Citat:
Det är en av hans halvbröder som har sagt att M kan gråta över en överkörd fågel, och han älskar ju uppenbarligen sin katt - det lyser igenom i bloggen många gånger, och i vad han sa till polisen i början, när han bara ville hem till frun och katten. En av hans vänner (tror det var C. Meyer) sa ju också, att strax innan detta med K hände så hade M tiggt pengar av sina vänner till djursjukvård för katten, som var sjuk. Han hade varit alldeles förstörd av oro för att han inte hade råd att betala veterinären.

Man kan mycket väl ömma för djur utan att vara engagerad i mänskliga rättigheter (eller organiserat i djurs rättigheter heller, för den delen). Det är inte alls ovanligt att känna empati med djur men inte med människor. Det finns ingen motsättning där. Detta har jag t.o.m. hört från folk jag träffat i verkligheten (övervintrade hästtjejer, cat ladies...), som har haft en svår uppväxt med ensamhet och isolering, mobbning från jämnåriga och svek från vuxenvärlden. De kan inte älska eller känna empati med människor längre, för de har gett upp om mänskligheten. Men djuren har aldrig gjort dem något ont, och därför lägger de all sin kärlek på dem i stället.

Hade M något husdjur att trösta sig med under sin ensamma uppväxt - vet någon det? Det kan mycket väl vara så att han älskade djur mer än människor, och att han mest använde människor - männen för arbetskraft och finansiering, och kvinnorna (inklusive frun) för sex, hushållsarbete, hemtrevnad etc...

Nordiska språk är tillåtet enligt Moderator. Men om vi alla skulle gå över till engelska,tyska eller varför inte franska för en medlems skull skulle nog många FB-läsare tappa intresset. För min egen del så stavar jag dåligt på svenska och ännu värre på engelska.
Det övriga du skriver om PM. Enligt Djursing älskar PM sin fru.
Och det du skriver om PM bekräftar vad jag sa om honom. Det ena behöver inte utesluta det andra.
Även om han är mördare och sexualsadist så kan han ha andra sidor. Kanske vara orolig för vår världs tillstånd tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in