Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Du tror att han är rasist med primitiv kvinnosyn (som dig själv då)samt fullblodspsykopat?
Enligt dig är han ju djurvän och gråter för en överkörd fågel.
Psykopater brukar vara grymma mot djur. Så hur ska du ha det nu?
Sedan får du gärna tala svenska med mig fåntratt. Jag förstår ditt modersmål, vet du.
Obs! Jag förstår även "rinkebysvenska,-den nya riksvenskan."
Det är en av hans halvbröder som har sagt att M kan gråta över en överkörd fågel, och han älskar ju uppenbarligen sin katt - det lyser igenom i bloggen många gånger, och i vad han sa till polisen i början, när han bara ville hem till frun och katten. En av hans vänner (tror det var C. Meyer) sa ju också, att strax innan detta med K hände så hade M tiggt pengar av sina vänner till djursjukvård för katten, som var sjuk. Han hade varit alldeles förstörd av oro för att han inte hade råd att betala veterinären.
Man kan mycket väl ömma för djur utan att vara engagerad i mänskliga rättigheter (eller organiserat i djurs rättigheter heller, för den delen). Det är inte alls ovanligt att känna empati med djur men inte med människor. Det finns ingen motsättning där. Detta har jag t.o.m. hört från folk jag träffat i verkligheten (övervintrade hästtjejer, cat ladies...), som har haft en svår uppväxt med ensamhet och isolering, mobbning från jämnåriga och svek från vuxenvärlden. De kan inte älska eller känna empati med människor längre, för de har gett upp om mänskligheten. Men djuren har aldrig gjort dem något ont, och därför lägger de all sin kärlek på dem i stället.
Hade M något husdjur att trösta sig med under sin ensamma uppväxt - vet någon det? Det kan mycket väl vara så att han älskade djur mer än människor, och att han mest
använde människor - männen för arbetskraft och finansiering, och kvinnorna (inklusive frun) för sex, hushållsarbete, hemtrevnad etc...
Är det inte bättre vi håller debatten på engelska nu då, så att alla kan förstå? Google Translate är så bedrövligt, jag tycker att det förstör och drar ner språket - nästan ner till rinkebysvenskans nivå, när du nu nämnde det...