2017-11-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du vet väl inte vad han hade i sina blandningar..? Ämnen kan ju även reagera med varandra, det kan bildas restprodukter när de bryts ned o.s.v.. I ett trångt, instängt utrymme går det fortare. Tysken (alltså ubåtsägaren) berättade igår att tankerbesättningar hade blivit "vansinniga" p.g.a. ett antikoagualtionsämne i bensin vid namn tetraetylbly, som de fick i sig på grund av att tankarna de transporterade var otäta.

Nä, det vet jag inte, men sannolikheten att det ska finnas ett varaktigt drogande medel "raketbränsle", som i princip är väte och syre, i alla fall i realistiska raker, är närmare noll. Att du vill fantisera om det, kan jag inte hindra, men det bygger inte direkt trovärdighet.....
Citera
2017-11-18, 22:26
Medlem
StoraBjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I cannot know that, of course! Only he himself would know that...

Yes, therefore I asked what do you think, and not "do you know" :-)

Nevertheless I had the feeling as if you would prefer the second case.

Ja, därför frågade jag vad du tycker, och inte "vet du" :-)

Ändå hade jag känslan som om du skulle föredra det andra fallet.
Citera
2017-11-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. PM hade inte alls förväntat sig detta mottagande. Men danska polisen är, till skillnad mot den svenska, som alltid ska utreda allt först i oändlighet - snabba och bevisligen skickliga.

Det behöver inte alls betyda att rättssäkerheten därför är sämre på något vis.

Alla Nordiska länder ligger på topplatser i Världen.

Nej, jag tror inte PM förväntat detta, när han tog sig ombord på räddningsbåten och siktat polisen, tillbringade han en stor tid utan syn, för att knyta skosnören.

Att Madsen skulle avstå från att ha fotat, filmat att "Han var Den som Förverkligade Det"

finns liksom inte.

Vem var kvinnan som ropade hur mår du Peter? Upprepade gånger, tills han gav Segertecknet ... hans fru eller Deidre K?
Citera
2017-11-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jättebra svar, har rätt svårt med danskan särskilt med de tekniska grejerna. Då kan man alltså anta att Byfånen låg still med snorkeln uppe när han roade sig. Snorkeln borde ju ha någon blinkande lampa som varnar andra båtar. Hm, då har han alltså kunnat ligga still och ha fullt superhyperfokus på sitt jävelskap.

Japp.
Citera
2017-11-18, 22:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraBjoern
Yes, therefore I asked what do you think, and not "do you know" :-)

Nevertheless I had the feeling as if you would prefer the second case.

You do not have to translate anything for me; I know German as well by the way. :-)

Yes, I would prefer the second case... I think it would be such a damnable waste if M has to go to prison for maybe 20 years, and lose out on his dream of crossing the Kármán line... Much better if he is allowed to die in his rocket, whatever he has done, because that is the most likely outcome of the space journey that he has been preparing for anyway... It is very possible that he is not entirely sane, but - let him go out in style then, in his OWN style! Like one of his heroes out of Jules Verne's fantasy world.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla Nordiska länder ligger på topplatser i Världen.

Nej, jag tror inte PM förväntat detta, när han tog sig ombord på räddningsbåten och siktat polisen, tillbringade han en stor tid utan syn, för att knyta skosnören.

Att Madsen skulle avstå från att ha fotat, filmat att "Han var Den som Förverkligade Det"

finns liksom inte.

Vem var kvinnan som ropade hur mår du Peter? Upprepade gånger, tills han gav Segertecknet ... hans fru eller Deidre K?

Inget av det. Det var en journalist på Dansk TV. Och han gjorde inte segertecknet (det är två fingar formade till ett V för Victory) - han gjorde tummen upp.
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-18 kl. 22:40.
Citera
2017-11-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bristen på impulskontroll kan ha berott på irritabilitet och behöver alls inte ha med hjärnskakningen att göra. I vilet fall som helst blev han inte galen eller psykiskt sjuk pga den. Hur lång tid tillbaks spökade hans alltmer tilltagande intressen för abnorm sex? Vet du?

Vi vet inte om PM är psykiskt sjuk eller enbart psykiskt störd ännu.
Ska vi tro Djursing som i sin tur tror på PM, så blev PM intresserad av sex först på universitetet i 20 års åldern och experimenterat med sex från och med det. Jag vet inte vad du är ute efter riktigt. Vad är det du försöker motbevisa?
Jag för min del tror inte PM lidit av antisocial personlighetsstörning från början.
Däremot allvarlig personlighetsstörning+parafili tex narcissism som blivit värre över tid.
Så jag har blivit lite allergisk mot att folk stoppat in honom i AP-mallen och gjort om hela hans liv.
Han "har parasiterande livsstil" för att han bedrivit projekt med sponsorpengar. Hans partner von Bengtsson har väl levt på samma sponsorpengar antar jag. Eller har han också jobbat idiellt?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-18 kl. 22:50.
Citera
2017-11-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Japp.

Näpp, inte många rätt där...
Citera
2017-11-18, 22:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Hello,
no I am not Sector7, he would completely agree with you ...

Aha, ok

Citat:
But I can understand your arguments if you say he planned everything but failed because he thought himself superior to the others. But this has to be prooven by the psychological assesment.

That statement I find a bit odd. You recognize two alternatives, but you require firm evidence on a loose assumption to accept one of them, while the other one is accepted without any evidence (and in fact despite many things pointing in the other direction.)

Citat:
You mention the forensic results, in my opinion (may be not all facts are published) forensics have not much in hand as it was said that the cause of death cannot be determined because the body was too long in water.

I am sad to see that you add "facts" of your own, I noticed that in your other statement as well.
When it comes to the state of the torso, head and legs, these have been in better state than expected, despite the time in the water. This is what was confirmed by the police and they even commented the findings as being "intact".
What you state above is simply incorrect.

You avoid the question of what killed KW. The most important part in your scenario remains unexplained. Sure you must have some explanation for how KW died in your scenario, yes?
Citera
2017-11-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Han har helt säkert legat still på bottnen, det var så han brukade göra. Han hade nog inte snorkeln uppe. Skulle inte tro att den räcker upp till ytan från 10-12m djup, men omöjligt är det ju inte, att den gör det.

Några lanternor eller lampor hade han inte utanpå ubåten, det vet vi. Ganska lustig kommentar dock från han den där "flight directorn" om att de inte hade det för att det var svårt att ordna lampor som var vattentäta till 30m djup. När det är världens enklaste sak och finns färdiga lanternor att köpa som klarar det rakt ur lådan. Dessutom hade de ju kameror i snorkeln, och de höll ju tätt
Det är många konstiga kommentarer från folk runt PM om ubåten. Man får lätt intrycket att de har noll koll. De ger verkligen inget intryck av att vara kunniga och intelligenta ingenjörer.

Dom följde med till CS och vB. Jag förstår dom helt.
Dom fick egna ansvarsområden, informerades om tekniska nyheter dvs utvecklades och behandlades värdigt/respektfullt.

Alternativet var en self-made man, utan någon större utbildning mer än gymnasiet och två dagars svetskurs. Men en Övertygande Beserwisser

Jag skulle inte tveka vem jag ville jobba med.
Citera
2017-11-18, 22:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hi, and welcome to the group!

Are you Sector7 ?

Definitely not. Sector 7 is someone fluent in Swedish, who has been "stealing" our ideas for a long time...

Citat:
Remark:

Dom följde med till CS och vB. Jag förstår dom helt.
Dom fick egna ansvarsområden, informerades om tekniska nyheter dvs utvecklades och behandlades värdigt/respektfullt.

Alternativet var en self-made man, utan någon större utbildning mer än gymnasiet och två dagars svetskurs. Men en Övertygande Beserwisser

Jag skulle inte tveka vem jag ville jobba med.

Det är frågan om det. För att travestera Sigrid Undset lite grann, så tror jag att man skulle ha haft ett jämnt flöde av hyfsat goda dagar - men ganska trista - hos v. B.. Men de bästa, mest spännande dagarna hade man haft hos M!
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-18 kl. 23:08.
Citera
2017-11-18, 22:58
Medlem
Citat:
Yes of course, CO is not the problem but she could have been chocked. And this could be done (in theorie) by an evacuation of the interior by means of the engine or by a plastic bag over here head. What I only wanted to focus is that if the cause of death cannot be determined anymore he can say: I do not exactly know how she died an then investigators cannot prove what he did.

Ja självklart är CO inte problemet, men hon kunde ha blivit chockad. Och detta kan göras (i teorin) genom en evakuering av inredningen med hjälp av motorn eller en plastpåse över huvudet. Det jag bara ville fokusera på är att om dödsorsaken inte kan bestämmas längre kan han säga: Jag vet inte exakt hur hon dog en då kan utredare inte bevisa vad han gjorde.

Correct, as long as the reason for KW's death isn't quite clear, there is a huges space for speculations. But, a lot of writers in this media have been suggesting that the police have a lot more of information regarding the cause of death, it will show later on, in the court room.
Citera
2017-11-18, 22:59
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men han åkte fast 11/8.
Aha.. 🤐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto