2017-11-18, 21:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Om det finns ett personligt agg mot LH via hennes arbete, så kan det stämma. Då är det inte en random person som vill hämnas på någon på kommunen. Där ligger skillnaden på motiv och GM.
Då blir det enklare att hitta vederbörande.

Jag tror inte på att en för LH okänd individ förföljer någon från kommunen på måfå för att hämnas genom mord.

Nä inte förföljer direkt, men bara känner igen henne som en kommun/myndighetsperson. Det kanske heller inte var avsett att döda, LH kanske blev överfallen med något antal slag, fick en hjärtattack segnade ned och GM blev rädd, sansade sig men släpade undan LH.
Citera
2017-11-18, 21:59
Medlem
Citat:
Du menar att GM råkade infinna sig på samma ställe som LH och impulsivt dödade henne eftersom hon arbetade på kommunen?

Tja, det är inte en storstad, LH har varit i tidningar. Det finns en hel del människor som väl egentligen borde vara vårdade någonstans men går runt, kanske inte direkt störd i den meningen att de har någon varaktig bestående diagnos eller begåvni gshandinapp, men utan fotfäste och blir mer traumatiserade om de exempelvis förlorar barnen, eller liknande. GM kan ha varit ute på promenad också, utan att ha planerat överfallet.

En kollega till mig råkade ut för något sådant för några år sedan. Vårt jobb är inte alls relaterat till den typ av ärenden, inte ens samma arbetsgivare, kollegan var då på schema i reception. En kvinna kommer in med ett litet leende och kollegan ler tillbaka och säger "Hej hur kan jag hjälpa dig?" varpå den leende kvinnan liksom förvandlas och flyger på hkollega med ett strypgrepp. Kvinnan var inte stor men det var inte lätt för två biffiga vakter att få loss henne. Hon hade precis kommit från ett möte med soc och typ gått in någonstans längs vägen hem och "gett igen", till vem som helst.
Citera
2017-11-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tja, det är inte en storstad, LH har varit i tidningar. Det finns en hel del människor som väl egentligen borde vara vårdade någonstans men går runt, kanske inte direkt störd i den meningen att de har någon varaktig bestående diagnos eller begåvni gshandinapp, men utan fotfäste och blir mer traumatiserade om de exempelvis förlorar barnen, eller liknande. GM kan ha varit ute på promenad också, utan att ha planerat överfallet.

En kollega till mig råkade ut för något sådant för några år sedan. Vårt jobb är inte alls relaterat till den typ av ärenden, inte ens samma arbetsgivare, kollegan var då på schema i reception. En kvinna kommer in med ett litet leende och kollegan ler tillbaka och säger "Hej hur kan jag hjälpa dig?" varpå den leende kvinnan liksom förvandlas och flyger på hkollega med ett strypgrepp. Kvinnan var inte stor men det var inte lätt för två biffiga vakter att få loss henne. Hon hade precis kommit från ett möte med soc och typ gått in någonstans längs vägen hem och "gett igen", till vem som helst.

Det är det jag menar (fetade). Överfallet hade inte skett i skogen på en motionsslinga där man av en händelse råkar stöta på LH. Antingen är man arg på LH eller så är man arg på kommunen.
Om GM hade haft agg mot kommunen hade ett överfall antagligen även skett där eller i närheten av arbetsplatsen. Har man agg mot LH är det en annan sak.
Citera
2017-11-18, 22:18
Medlem
Citat:
[/b]

Det är det jag menar (fetade). Överfallet hade inte skett i skogen på en motionsslinga där man av en händelse råkar stöta på LH. Antingen är man arg på LH eller så är man arg på kommunen.
Om GM hade haft agg mot kommunen hade ett överfall antagligen även skett där eller i närheten av arbetsplatsen. Har man agg mot LH är det en annan sak.

Att GM stöter på LH, som hen kanske känner igen från lokaltidning, kanske är en slump. Även om det eventuella specifika agget funnits någon tid innan, men sammanträffandet kanske inte var planerat

Sista artikeln verkar publicerad i maj dock. Men en av artiklarna handlar om ett planerat arbetscenter, där jag antar att även personer som är i olika rehabiliterings insatser kan befinna sig. Även psykiskt sjuka. En annan artikel är att den envet LH arbetade vid har uppdrag åt enheten för försörjningsstöd, där kan ju också finnas personer är mer än bara fattiga och behov av bidrag? Men hon kan ju varit med i olika typer av presentationsbroschyrer och liknande.

http://www.ut.se/om/liselotte+hylander/
Citera
2017-11-18, 22:25
Medlem
Citat:
Att GM stöter på LH, som hen kanske känner igen från lokaltidning, kanske är en slump. Även om det eventuella specifika agget funnits någon tid innan, men sammanträffandet kanske inte var planerat

Sista artikeln verkar publicerad i maj dock. Men en av artiklarna handlar om ett planerat arbetscenter, där jag antar att även personer som är i olika rehabiliterings insatser kan befinna sig. Även psykiskt sjuka. En annan artikel är att den envet LH arbetade vid har uppdrag åt enheten för försörjningsstöd, där kan ju också finnas personer är mer än bara fattiga och behov av bidrag? Men hon kan ju varit med i olika typer av presentationsbroschyrer och liknande.

http://www.ut.se/om/liselotte+hylander/

Även om det kan ha varit ett mord som är arbetsrelaterad tror jag inte på den. Men jag kan ha fel. Det finns en anledning till att polisen gått ut med en varning om att inte vistas ensam i området.
Antingen har mordet direkt med LH att göra eller så är mordet riktat mot bara en kvinna - vem som helst. Det är vad jag tror på i nuläget.
Citera
2017-11-18, 22:41
Medlem
Citat:
Även om det kan ha varit ett mord som är arbetsrelaterad tror jag inte på den. Men jag kan ha fel. Det finns en anledning till att polisen gått ut med en varning om att inte vistas ensam i området.
Antingen har mordet direkt med LH att göra eller så är mordet riktat mot bara en kvinna - vem som helst. Det är vad jag tror på i nuläget.

Men har polis involverad i utredningen varnat för att motionärer inte ska ge sig ut ensamma? Eller bara den pratglade polisen som var och golfade i närheten?

När de ännu undersökte platsen så verkar inte några specifika varningar gått ut till de som då var ute i spåret. Man undrade om de sett något och bad dem ta en annan slinga.
Citera
2017-11-18, 23:17
Medlem
Polisen verkar kört fast. Varför går man inte ut med signalement på den man som jagade en annan kvinna i samma område tidigare? Troligt är det ju samma person. Så många är det inte som springer runt o attackerar kvinnor i skogen.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2017-11-18 kl. 23:18. Anledning: Fel
Citera
2017-11-20, 11:54
Medlem
Citat:
Men har polis involverad i utredningen varnat för att motionärer inte ska ge sig ut ensamma? Eller bara den pratglade polisen som var och golfade i närheten?

När de ännu undersökte platsen så verkar inte några specifika varningar gått ut till de som då var ute i spåret. Man undrade om de sett något och bad dem ta en annan slinga.

Polisen har varnat för att röra sig i området ensam och de står fast vid det. Kvinnor speciellt bör vara med någon.
Citera
2017-11-20, 15:19
Medlem
Gud-Runars avatar
Det verkar vara så att en kvinna 59 år chef för ett arbetsmarknadscenter i Ulricehamn påträffas död i en onaturlig ställning. Brottet ska ha ägt rum i dagsljus på en plats där BO brukar vistas.
Hennes glasögon finns 20 meter därifrån på ett motionsspår.
Hon förefaller varken rånad eller våldtagen.
En tysk udda figur misstänks men släpps i brist på bevis.

BO verkar genom sitt yrke vara utsatt för misshag av klienter av övrig ledande personal berömd för sin förmåga att stödja sin personal.

Yrket verkar innebära konfrontation med personer långt från arbetsmarknaden.
www.bt.se/insandare/detta-ar-inte-arbetstraning-det-ar-fornedring/

Finns det fler fakta?
Citera
2017-11-20, 18:47
Medlem
Gud-Runars avatar
Jag vet inte vad man ska tro om polismaktens metoder. Det är ju inte kriminaltekniker som får uttala sig utan ryttare av pk-kontorsstolar.

Är det riktigt säkert att så mycket fakta finns offentliggjort att fb kan utesluta stångad av en älg, nedsprungen av ett vildsvin?

Här är LH:s svar på min förra insändarlänk: www.bt.se/insandare/innehallet-ska-vara-relevant/
Citera
2017-11-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unicornlady
Polisen har varnat för att röra sig i området ensam och de står fast vid det. Kvinnor speciellt bör vara med någon.

Att man från polisen gått ut med denna varning att kvinnor inte skall bege sig utomhus ensamma kan betyda att GM inte var specifikt ute efter LH. Det är inte så ofta den svenska polisen uttalar sig på det viset. Jag tror att denna GM, när tillfälle uppenbarar sig, är ute efter att överfalla kvinnor och antagligen döda dom. Oroväckande om man i sådana fall inte hittar vederbörande då mördare av den här typen ofta fortsätter i princip så länge det för dom är möjligt (seriemördare) eller tills att de åker fast.
Jag vill inte sticka ut hakan och påstå något som jag inte har belägg för då jag inte har insyn i utredningen, men det är mycket viktigt att fånga denna man innan han begår nya överfall.

Skulle det sedermera visa sig att detta mord trots allt får räknas till de mer sedvanliga rån- och/eller våldtäktsförsök så är jag inte sen med att medge att jag har fel.
Det är som sagt mycket lite information som kommit fram i media och när polisen nu senast var tvungen att avskriva den MT känns det som om de famlar i blindo.
Citera
2017-11-20, 19:06
Medlem
Gud-Runars avatar
Jag pushar vidare.

Jag skulle inte utesluta att om hon blev mördad skulle Gm kunna vara en arbetsskygg rabiat kvinna.

Med tanke på BO:s arbete vill jag verkligen hålla liv i tråden.

Är det fara för ens liv om man tvingar arbetsskygga att utföra någonslags plikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in