Citat:
Ursprungligen postat av
unicornlady
Polisen har varnat för att röra sig i området ensam och de står fast vid det. Kvinnor speciellt bör vara med någon.
Att man från polisen gått ut med denna varning att kvinnor inte skall bege sig utomhus ensamma kan betyda att GM inte var specifikt ute efter LH. Det är inte så ofta den svenska polisen uttalar sig på det viset. Jag tror att denna GM, när tillfälle uppenbarar sig, är ute efter att överfalla kvinnor och antagligen döda dom. Oroväckande om man i sådana fall inte hittar vederbörande då mördare av den här typen ofta fortsätter i princip så länge det för dom är möjligt (seriemördare) eller tills att de åker fast.
Jag vill inte sticka ut hakan och påstå något som jag inte har belägg för då jag inte har insyn i utredningen, men det är mycket viktigt att fånga denna man innan han begår nya överfall.
Skulle det sedermera visa sig att detta mord trots allt får räknas till de mer sedvanliga rån- och/eller våldtäktsförsök så är jag inte sen med att medge att jag har fel.
Det är som sagt mycket lite information som kommit fram i media och när polisen nu senast var tvungen att avskriva den MT känns det som om de famlar i blindo.