2017-11-18, 20:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Polisens kryptiska uttalande öppnar också för att GM kan ha skändat LH med diverse sexuella aktiviteter. Eller har polis dementerat sexuella motiv specifikt?

Nja, i denna artikel sägs att hon ligger på onaturligt sätt, i någon annan artikel var uttrycket "onaturlig kroppsställning"

https://www.expressen.se/gt/dod-kvinna-polisen-misstanker-mord/

Hon är väl i och för sig i åldern då hjärtattacker ger sig till känna, om hon blivit överfallen är kanske möjligt att hjärtattack också händer?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-11-18 kl. 21:01.
Citera
2017-11-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En random person som rånar en kvinna gömmer aldrig kroppen, de dödar heller inte.
Vid en våldtäkt brukar GM överfalla kvinnan på en redan undanskymd plats, det leder sällan till mord, men gör det det lämnar han oftast kvar kroppen där våldtäkten genomfördes. I vissa fall kan de försöka dölja kroppen genom att täcka över den med det som finns i närheten.

Efter ett mord på allmän plats är det mycket ovanligt att mördaren stannar kvar någon längre stund, bara för att eventuellt försöka dölja sina spår och kroppen med det som finns till hands.

När det handlar om "lustmord" kan GM stanna kvar längre och pyssla med kroppen, men det sker nästan bara på mycket svårtillgängliga platser utan insyn och utan risk att stöta på någon.

LH dödades i ett populärt motionsspår där det finns folk regelbundet, hon dödades på en eftermiddag. Alltså har mördaren tagit en risk med att stanna kvar på brottsplatsen längre än nödvändigt. En anledning som måste vara viktig för honom.

Eller om hen är störd och inte uppfattar risken med tiden och stället?

Jag skriver hen för det är inte uteslutet att det skulle kunna vara en kvinna. LH var nog ganska känd i Ulricehamn, man hittar något antal hyfsat färska artiklar med bild på henne där man skriver om kommunen. Det kan vara någon mer utsatt som varit föremål för ingripande inom individ och familjeomsorgen och som tar ut sin agression på vilken myndighetsperson som helst.
Citera
2017-11-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja, i denna artikel sägs att hon ligger på onaturligt sätt, i någon annan artikel var uttrycket "onaturlig kroppsställning"

https://www.expressen.se/gt/dod-kvinna-polisen-misstanker-mord/

Hon är väl i och för sig i åldern då hjärtattacker ger sig till känna, om hon blivit överfallen är kanske möjligt att hjärtattack också händer?

Det kan ju även vara så att onaturlig ställning hänvisar till att hon inte hade kunnat ramla och hamna i en sådan ställning. Att det måste vara gärningspersonen som lagt henne i den ställning som hon hittades i. Då är det inget rituellt. Han har dragit/släpat henne in och mer eller mindre dumpat henne på platsen.
Citera
2017-11-18, 21:12
Medlem
Citat:
Eller om hen är störd och inte uppfattar risken med tiden och stället?

Jag skriver hen för det är inte uteslutet att det skulle kunna vara en kvinna. LH var nog ganska känd i Ulricehamn, man hittar något antal hyfsat färska artiklar med bild på henne där man skriver om kommunen. Det kan vara någon mer utsatt som varit föremål för ingripande inom individ och familjeomsorgen och som tar ut sin agression på vilken myndighetsperson som helst.

Nej, jag tror inte på (det fetade). Då hade GM tagit henne eller någon annan vid arbetsplatsen.
Citera
2017-11-18, 21:15
Medlem
Citat:
Det kan ju även vara så att onaturlig ställning hänvisar till att hon inte hade kunnat ramla och hamna i en sådan ställning. Att det måste vara gärningspersonen som lagt henne i den ställning som hon hittades i. Då är det inget rituellt. Han har dragit/släpat henne in och mer eller mindre dumpat henne på platsen.

Så associerade jag när jag läste det. En arm, ben eller huvud/nacke som ligger fel vinkel sett till hur skadorna dokumenteras. Om huvudet vickats bakåt bordedet finnas spår på framsidan av huvud att hon ramlat och slagit i där, men inte lika markant om någon dragit eller släpat och hållt i huvud förstås.
Citera
2017-11-18, 21:17
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte på (det fetade). Då hade GM tagit henne eller någon annan vid arbetsplatsen.

Förtydligande; Jag tror inte att personen väljer att förfölja LH till motionsspåret från arbetsplatsen för att sedan överfalla henne där känns lite för långsökt.
Citera
2017-11-18, 21:18
Medlem
Citat:
Så associerade jag när jag läste det. En arm, ben eller huvud/nacke som ligger fel vinkel sett till hur skadorna dokumenteras. Om huvudet vickats bakåt bordedet finnas spår på framsidan av huvud att hon ramlat och slagit i där, men inte lika markant om någon dragit eller släpat och hållt i huvud förstås.

Ja, så kan det naturligtvis vara.
Citera
2017-11-18, 21:20
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Varför det?

Gm vill väl undvika upptäckt. Det är då smartare att utföra dådet i ett motionsspår än vid LH:S arbetspalts inne i stan
Citera
2017-11-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Varför det?

Gm vill väl undvika upptäckt. Det är då smartare att utföra dådet i ett motionsspår än vid LH:S arbetspalts inne i stan

Om det finns ett personligt agg mot LH via hennes arbete, så kan det stämma. Då är det inte en random person som vill hämnas på någon på kommunen. Där ligger skillnaden på motiv och GM.
Då blir det enklare att hitta vederbörande.

Jag tror inte på att en för LH okänd individ förföljer någon från kommunen på måfå för att hämnas genom mord.
Citera
2017-11-18, 21:41
Medlem
Citat:

Men någon som varit utsatt för att exempelvis fått barnen omhändertagna kanske inte alls har med LH att göra men råkar känna igen henne i spåret som en "kommunperson"?
Citera
2017-11-18, 21:44
Medlem
Normalt brukar de mördare som är ute efter att döda på grund av hat, agg eller hämnd ofta bruka mycket våld vid sina dåd som då byggts upp under en tid tills det utvecklas till ett raseri mot brottsoffret.
Det har inte nämnts någonting om mycket våld hittills vad jag vet.

Jag tycker att detta fall påminner mycket om det som hände i Upplands Väsby med Ida. Jag tror att GM även här kan vara av samma karaktär.
Citera
2017-11-18, 21:46
Medlem
Citat:
Men någon som varit utsatt för att exempelvis fått barnen omhändertagna kanske inte alls har med LH att göra men råkar känna igen henne i spåret som en "kommunperson"?

Du menar att GM råkade infinna sig på samma ställe som LH och impulsivt dödade henne eftersom hon arbetade på kommunen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in