2017-11-16, 19:36
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Historiker som Dr. James Anderson, Albert Mackey, William Hutchinson och William Preston (alla frimurare) har erkänt att Pythagoras var den allra första frimuraren!

Sen så väntar jag fortfarande på att nån globskalle ska visa upp en endaste film där man ser jorden som en glob... lär väl få vänta förgäves på det...

Har du nåt att visa?
Det finns fullt med filmer där man ser jorden som en glob men eftersom du är så satans jävla dum i huvudet att klockorna stannar säger du ju att alla de filmerna är "bluff av NASA". Så varför ska du förses med fler filmer? Bevisbördan ligger för övrigt på dig, i allt vad du gör.
Citera
2017-11-16, 20:52
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Att på fullt allvar tro att jorden är en spinnande boll, som kutar omkring runt solen, finns det nåt sjukare egentligen?

Det är en helt självklar grej för i princip hela jordens befolkning, vad är det som är sjukt?
Citera
2017-11-16, 21:49
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Sen så väntar jag fortfarande på att nån globskalle ska visa upp en endaste film där man ser jorden som en glob... lär väl få vänta förgäves på det...

Har du nåt att visa oss?

Duger livesändning från ISS???
I skrivande stund ser man jorden rund och fin.
https://youtu.be/RtU_mdL2vBM

Hur fejkar man Sunita William hår när hon är uppe i ISS? Och som sagt, jorden är rund...
https://youtu.be/l7-pLfU0Z1Q?t=10m6s

Här visar André Kuipers att jorden är rund. Han är astronaut för ESA, alltså inte NASA och inte USA. Menar du på att Europa tvingar André Kuipers att ljuga om det han ser också? Och hur fejkar han att han är helt tyngdlös?
https://youtu.be/afBm0Dpfj_k?t=53m36s
Senast redigerad av Jazzil 2017-11-16 kl. 21:53.
Citera
2017-11-17, 20:47
Medlem
Oljeapans avatar
Nu har jag inte läst hela tråden så frågan kanske redan är ställd. I så fall förlåt. Men om jorden är platt. Var är kanten? Kan jag se den och vad finns på andra sidan?
Citera
2017-11-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Nu har jag inte läst hela tråden så frågan kanske redan är ställd. I så fall förlåt. Men om jorden är platt. Var är kanten? Kan jag se den och vad finns på andra sidan?

Jadå, alla tre frågorna har ställts och det flera gånger.
Men du behöver inte be om ursäkt.
För ingen plattjordare har klarat av att svara. På någon av dem.
Senast redigerad av pewana 2017-11-17 kl. 21:26.
Citera
2017-11-18, 12:54
Medlem
FyraTorns avatar
Ramlade av en slump ner i detta rabbithole för en tid sedan och har försökt att ta mig upp sedan dess. Från början var det ren underhållning men blev beroende och nu är det riktigt illa, dvs jag har en del frågetecken. Som sagt, ni som inte är fast , ge er inte in i detta.

En båt försvinner bakom horisonten, jag ser det med mina ögon, jorden är rund, case closed. Instinkt nummer ett. Men så får man veta att man får fram samma fenomen på ett helt vågrätt golv. Det här kan ni prova själva med en iphone. Filma så nära golvet som möjligt och lägg ett objekt framför kameran, för sedan bort objektet så ser ni att det försvinner även fast det borde synas. Och höjs kameran lite så syns objeket tydligt igen. Platt men försvinner.. Magic.
Det är så det börjar sedan fortsätter det...

Å andra sidan, att jorden är platt är helt orimligt det är på trumanshow/matrix/ailen nivå. Någon har kontroll över oss och sammarbetar med frimurare/jesuiter och droppar vetenskapsmän med början 500-2000 år sedan. Förmodligen brände de biblioteket i Alexandia. Tänk bara att få all matematik/fysik/astronomi att stämma för att lura oss. Kontrollera makt, media, utbildning, historia, banker, arkeologi. Världens största blåsning. Att Nasa blåst oss är den lätta delen. Vidden av platt jord såklart helt orimligt.

Men en massa frågetecken radar upp sig som på ett pärlband. Jag tänker inte älta dessa för ingen kan ge svar. Bara en sak vi verkligen borde kolla upp, böjer sig vatten?

Böjer sig vatten är jorden rund, böjer sig inte vatten då är jorden platt. På en rund jord ska vatten alltid böja sig, i en pool såväl som i en sjö eller hav, det finns inga undantag. Vatten böjer sig med cirka 7,85 meter på en mil och 31,4 meter på 2 mil. Alltså en vägrät linje från ytan. Mätningar är enkelt. Instutionerna verkar dock idag (och historiskt) helt ointesserade av mätningar i praktiken. Rätta mig om jag har fel.

När det nu växer fram en rörelse med flera miljoner platt-jord-troende så tycker jag det börjar bli dags för våra experter på lärosätena att lyfta på häcken, åka ner till en sjö och mäta. Jag vill se dem mäta på ett så enkelt sätt som möjligt men enligt konstens alla regler. Filma allt. Visa som för ett barn hur man mäter, stegvis. Dummies beskrivning. Så att folk kan göra om det. Finns kameror som zoomar in små objekt på en mils avstånd, kan användas, borde inte vara svår att med 100% säkerhet avgöra kurva eller icke kurva. Och så finns laser. Kanske är så att våra lärda tycker det är skämmigt att göra den här typen av mätningar som de anser självklara, men varför isf, de gör experiment hela dagarna för sina elever för att just lära...

Jag har sett gamla mätningarna från förr visar platt jord och jag har sett nya mätningar med bred laserstråle och guppiga båtar som också visar platt jord och de räcker givetvis inte. Var är alla andra mätningar?
Citera
2017-11-18, 13:30
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Duger livesändning från ISS???
I skrivande stund ser man jorden rund och fin.
https://youtu.be/RtU_mdL2vBM

EXTRA !!!

Här är en mycket bra livesändning kring vår platta jord, där man avslöjar NASA:s fejkningar och fotoshoppar kring boll-jorden...

Videon heter:

Faking Space Live Stream - Don't let NASA and other space agencies dupe you anymore!

https://www.youtube.com/watch?v=Grq5x7A_onM

(Livestreamingen startade för 7 timmar sedan)

Denna video är en svidande kontring mot din bluff-ISS video...
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-18 kl. 13:33.
Citera
2017-11-18, 14:10
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraTorn
Ramlade av en slump ner i detta rabbithole för en tid sedan och har försökt att ta mig upp sedan dess. Från början var det ren underhållning men blev beroende och nu är det riktigt illa, dvs jag har en del frågetecken. Som sagt, ni som inte är fast , ge er inte in i detta.

En båt försvinner bakom horisonten, jag ser det med mina ögon, jorden är rund, case closed. Instinkt nummer ett. Men så får man veta att man får fram samma fenomen på ett helt vågrätt golv. Det här kan ni prova själva med en iphone. Filma så nära golvet som möjligt och lägg ett objekt framför kameran, för sedan bort objektet så ser ni att det försvinner även fast det borde synas. Och höjs kameran lite så syns objeket tydligt igen. Platt men försvinner.. Magic.
Det är så det börjar sedan fortsätter det...

Å andra sidan, att jorden är platt är helt orimligt det är på trumanshow/matrix/ailen nivå. Någon har kontroll över oss och sammarbetar med frimurare/jesuiter och droppar vetenskapsmän med början 500-2000 år sedan. Förmodligen brände de biblioteket i Alexandia. Tänk bara att få all matematik/fysik/astronomi att stämma för att lura oss. Kontrollera makt, media, utbildning, historia, banker, arkeologi. Världens största blåsning. Att Nasa blåst oss är den lätta delen. Vidden av platt jord såklart helt orimligt.

Men en massa frågetecken radar upp sig som på ett pärlband. Jag tänker inte älta dessa för ingen kan ge svar. Bara en sak vi verkligen borde kolla upp, böjer sig vatten?

Böjer sig vatten är jorden rund, böjer sig inte vatten då är jorden platt.

På en rund jord ska vatten alltid böja sig, i en pool såväl som i en sjö eller hav, det finns inga undantag. Vatten böjer sig med cirka 7,85 meter på en mil och 31,4 meter på 2 mil. Alltså en vägrät linje från ytan. Mätningar är enkelt. Instutionerna verkar dock idag (och historiskt) helt ointesserade av mätningar i praktiken. Rätta mig om jag har fel.

När det nu växer fram en rörelse med flera miljoner platt-jord-troende så tycker jag det börjar bli dags för våra experter på lärosätena att lyfta på häcken, åka ner till en sjö och mäta. Jag vill se dem mäta på ett så enkelt sätt som möjligt men enligt konstens alla regler. Filma allt. Visa som för ett barn hur man mäter, stegvis. Dummies beskrivning. Så att folk kan göra om det. Finns kameror som zoomar in små objekt på en mils avstånd, kan användas, borde inte vara svår att med 100% säkerhet avgöra kurva eller icke kurva. Och så finns laser. Kanske är så att våra lärda tycker det är skämmigt att göra den här typen av mätningar som de anser självklara, men varför isf, de gör experiment hela dagarna för sina elever för att just lära...

Jag har sett gamla mätningarna från förr visar platt jord och jag har sett nya mätningar med bred laserstråle och guppiga båtar som också visar platt jord och de räcker givetvis inte.

Var är alla andra mätningar?

Välkommen hit!

Att vatten alltid finner sin plana nivå bevisar att jorden faktiskt är platt!

Om jorden hade en kurvatur som en boll, bollformad, så skulle exempelvis ett 1 mil långt fartyg ha ett luftglapp på sammanlagt 8 meter vid fören och aktern – vansinnigt absurt!

Detta skulle i så fall innebära att om man lastade ett sådant fartyg framtungt så att det fick kontakt med vattnet, så skulle det på grund av vattnets nedåtlutning (hävdas vara fästad vid globen), kunna kana sig iväg från exempelvis Europa via Atlanten till Nordamerika – snacka om sjukt vrickat!

Om jorden var bollformad som ett klot, så skulle exempelvis all världens muslimer inte kunna vända sina huvuden mot Mecka för sina dagliga böner, enär de skulle peka rakt ut i yttre rymden…

Du frågar efter ytterligare mätningar som bevisar att jorden är platt?

Alltså förutom lasermätningar och båtar som "försvinner" vid horisonten.

Finns många fler, har alla samlade på min blogg kring "Jorden är platt"!

Vad sägs om exempelvis Rogers Centre i Toronto – 50 km distans från kamertan – som bekräftar obestridligen att jorden de facto är platt:
https://www.youtube.com/watch?v=__liPsAYnJs
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-18 kl. 14:13.
Citera
2017-11-18, 16:00
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Inte alls, eftersom vatten inte ”finner sin platta nivå”. Detta kan vem som helst se nör solen går upp/ned bakom horisonten.

Citat:
Om jorden hade en kurvatur som en boll, bollformad, så skulle exempelvis ett 1 mil långt fartygha ett luftglapp på sammanlagt 8 meter vid fören och aktern – vansinnigt absurt!
Eller så skulle det sjunka djupare på mitten. Bygg ett fartyg som är en mil lång så får vi se. Troligen blir konstruktionen inte så styv, hela båten kommer då att kröka sig efter jordens form

Citat:
Detta skulle i så fall innebära att om man lastade ett sådant fartyg framtungt så att det fick kontakt med vattnet, så skulle det på grund av vattnets nedåtlutning (hävdas vara fästad vid globen), kunna kana sig iväg från exempelvis Europa via Atlanten till Nordamerika – snacka om sjukt vrickat!
Nej, så skulle det inte bli. Gravitationen verkar vinkelrätt nedåt oavsett var man befinner sig, någon kana nedför jordens krökning skulle det inte bli. (1)
Du är verkligen okunnig om den modell som du så ivrigt kritiserar.

Citat:
Om jorden var bollformad som ett klot[/b], så skulle exempelvis all världens muslimer inte kunna vända sina huvuden mot Mecka för sina dagliga böner, enär de skulle peka rakt ut i yttre rymden…
Det har du rätt i, om vi för resonemangets skull antar att ”mot Mecka” inte betyder ”längs marken till Mecka”.

Citat:
Alltså förutom lasermätningar och båtar som "försvinner" vid horisonten.
Båtar ”försvinner” inte, de skyms av horisonten, vilket inte skulle ske om jorden vore platt.

Citat:
Vad sägs om exempelvis Rogers Centre i Toronto – 50 km distans från kamertan – som bekräftar obestridligen att jorden de facto är platt:
https://www.youtube.com/watch?v=__liPsAYnJs
Hur högt är Rogers Centre?
På vilken höjd var kameran?
Citera
2017-11-18, 16:27
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vilka frågetecken? Är det något du undrar om den riktiga sfäriska jorden så lovar jag dig att vi kan svara.

Och ja, vatten "böjer" sig.

Citat:
Böjer sig vatten är jorden rund, böjer sig inte vatten då är jorden platt. På en rund jord ska vatten alltid böja sig, i en pool såväl som i en sjö eller hav, det finns inga undantag. Vatten böjer sig med cirka 7,85 meter på en mil och 31,4 meter på 2 mil. Alltså en vägrät linje från ytan. Mätningar är enkelt. Instutionerna verkar dock idag (och historiskt) helt ointesserade av mätningar i praktiken. Rätta mig om jag har fel.

Du har jättefel. Vi mäter vattnets böjning om och om igen - men kanske inte på det viset du tror. Vi mäter t.ex havsvattenståndet och dess avvikelse till det teoretiska värdet som fås av den sfäriska modellen WGS84. Vi mäter havets nivå relativt normalhöjden som fås med hjälp av GPS.

Att som du föreslå att man ska mäta havsytan med hjälp av gammaldags lantmäterimetoder är det självklart ingen som gör av den enkla anledningen att vi idag har mycket bättre metoder: GPS

Citat:
Var är alla andra mätningar?

Du kan enkelt göra en egen mätning om du inte litar på andra: kontrollera hur väl den teoretiska sfäriska modellen WGS84 stämmer med verkligheten. Kontrollera den teoretiska höjden över havet i praktiken genom att knalla ner till stranden och kolla hur högt GPS:en säger att du är. Stämmer värdena överens vet du att WGS84 (en sfärisk modell) stämmer överens med verkligheten.
Citera
2017-11-18, 16:37
Medlem
madtops avatar
Citat:

I vanlig ordning försöker du bevisa ett felaktigt påstående om att jorden är platt med ännu ett felaktigt påstående om att "vatten finner sin plana nivå".

Det senare påståendet är direkt felaktigt och är ett rent hittapå från korkade plattjordare. Vi vet utan något som helst tvivel att vatten är flytande och flyter/rinner åt det håll där det har lägst lägesenergi. Det finns inget som helst stöd för ditt påstående utan det är rent dravel.

Ett av alla miljontals exempel för detta är något så enkelt som ett vattenfall: Vi kan alla tydligt se att vattnet rinner nedåt och att det inte är plant.

Frågan du bör ställa dig är hur vattnet vet vad som är nedåt. Hur kommer det sig att vattnet rinner nedåt? Vilka krafter får vattnet att frångå sitt plana läge och börja rinna nedåt?
http://worldlandforms.com/images/waterfall.jpg

Varför lämnar vattnet i ovan bild sitt "plana" läge?
Senast redigerad av madtop 2017-11-18 kl. 16:58.
Citera
2017-11-18, 16:51
Medlem
madtops avatar
Citat:

Ditt påstående motbevisas väldigt enkelt av de tusentals bilder och videos som visar att stora delar av Toronto är skymda bakom horisonten. T.ex den här bilden:
https://dl0.creation.com/articles/p116/c11646/toronto.gif

Förklara varför stora delar av Toronto i ovan bild är dold bakom jordens krökning.

Om du vill ha mer bevis så finns det en hel uppsjö på Youtube.
Sök på "toronto debunk flat earth" så får du massor av träffar:
https://www.youtube.com/results?search_query=toronto+debunk+flat+earth
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in