Citat:
Jag är inte retorisk, ironisk eller sarkastisk. Du menar att jorden är ofantligt stor och vi är väldigt små i jämförelse. Varför är detta bevis för att jorden är rund? Har jag missat något i din argumentation? Du nämner höjd vid flygning men en del i tråden hävdar att de kan se det från en platform i Nordsjön.
Vad vill du ha förklarat?
Vad vill du ha förklarat?

Varför det inte blir mörkt över hela den platta jorden när solen Går Ner under horisonten vilket den bevisligen gör när den inte ändrar storlek( avlägsnar sig Inte) och samtidigt belyser molnen på undersidan.
En förklaring på det vore på sin plats kanske..
Storleken på jorden kontra människan är, precis som jag beskrev, en visualisering på hur stor yta du kan tänkas täcka in och se och hur mycket yta det faktiskt finns.
Storleken på en cirkel i skalan 1mm=10 000m är för att visualisera hur "högt" en normal flygning går i förhållande till jordens storlek, man bör där inse att 10 000meter inte är högt när vi talar mått i storleken av en jord, det bör få en tänkande människa att inse att en tydlig krökning är något man inte kommer se men att det Inte betyder att den inte finns.
Att man ser en lätt krökning på havet och även kan se att himlen är välvd när det är bra förhållanden med små moln på lagom avstånd från varandra är ju ytterligare bevis att jorden är rund men att som de fanatiska plattjordtroende hoppas att se en tydlig krökning för att överge illusionen av en platt yta är inget som kommer hända då jorden är för stor för det.