2017-11-18, 01:52
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensFrilla
Min intuition brukar aldrig svika mig. Direkt jag hörde om sportexperten på svt dök ett namn upp: D*n**l N*nnsk*g. Och nu läser jag tråden här och det visar sig att D.N. fått sparken från norska TV2, samtidigt som chefen twittrar om att de haft problem med sexuella trakasserier på redaktionen.
Vi får också veta i tråden att D.N. längre tillbaka fått sparken från DIF pga någon sexhistoria.

Det räcker för mig. Det är D.N.

Jag gillar N*nnsk*g i rutan. Han har humor och bjussar på sig själv. Han har också gjort ett antal 5-minutare där han åker runt i olika klubbar och försöker slå sig in som spelare eller ta över som tränare. Allt gjort med stor humor och självdistans, låt vara ganska grabbigt, men på ett skönt och kamratligt sätt. Jag garvade en hel del när jag såg avsnitten.

Samtidigt är han urtypen för vad han här misstänks för.
Låt er aldrig luras av en persons perfekta yttre, i form av oklanderlig klädsel och perfekt lagda frisyr.
Överdriven charm är ett kriterie för psykopati och den som hela tiden uppvaktar kvinnor med blommor och presenter ska man akta sig för. Det vet jag naturligtvis inte om D.N. gör, men han är den typen.

mm mm

Daniel Nannskog är den mest kompetenta fotbollskommentatorn i Sverige. Om du väcker honom klockan 3 på natten så kan han rabbla upp laguppställningar för arsenal fem år bakåt i tiden. Han är värd det dubbla oavsett vad han har i lön.
Citera
2017-11-18, 02:23
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Daniel Nannskog är den mest kompetenta fotbollskommentatorn i Sverige. Om du väcker honom klockan 3 på natten så kan han rabbla upp laguppställningar för arsenal fem år bakåt i tiden. Han är värd det dubbla oavsett vad han har i lön.

Han kan sin sak, men det ursäktar inte hans betéende.

OffT. Varför skriver du ut hela hans namn??? Alla som googlar honom kommer att få upp den här tråden. Det finns bara en rimlig orsak till att offentliggöra alla dessa namn i metoo-kampanjen: Att inte oskyldiga ska bli misstänkta och dras i skiten.

Har man sagt A så ska man säga B. Media älskar att avslöja så mycket som möjligt utan att namnge den det gäller. Det säljer lösnummer. Men har man gjort det tycker jag man ska löpa linan ut, av ovan nämnda orsak. Bättre vore dock att inte gå så långt. En människa ska inte behöva få hela sitt liv slaget i spillror för ett övergrepp eller brott som inte skulle ge länge straff än några månader till kanske 2-3 år (jag har inte straffskalan i huvudet).

Domstolen dömer och utdelar straff - inte pöbeln (vi).
Citera
2017-11-18, 02:25
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Han kan sin sak, men det ursäktar inte hans betéende.

OffT. Varför skriver du ut hela hans namn??? Alla som googlar honom kommer att få upp den här tråden. Det finns bara en rimlig orsak till att offentliggöra alla dessa namn i metoo-kampanjen: Att inte oskyldiga ska bli misstänkta och dras i skiten.

Har man sagt A så ska man säga B. Media älskar att avslöja så mycket som möjligt utan att namnge den det gäller. Det säljer lösnummer. Men har man gjort det tycker jag man ska löpa linan ut, av ovan nämnda orsak. Bättre vore dock att inte gå så långt. En människa ska inte behöva få hela sitt liv slaget i spillror för ett övergrepp eller brott som inte skulle ge länge straff än några månader till kanske 2-3 år (jag har inte straffskalan i huvudet).

Domstolen dömer och utdelar straff - inte pöbeln (vi).

Ööh, förlåt jag ändrar till D*niel N**nskog i stället. Då förstår ingen vem alla pratar skit om.
Citera
2017-11-18, 07:06
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik444
Magnus Grahn handbollsexpert , har väl spöat kvinnor tidigare. Kan det vara han?
Grahn var den första jag tänkte på...
Citera
2017-11-18, 07:12
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razorrunner
Har Magnus Grahn det? När och vilka källor har du på det?
(FB) Guldtränare gripen för misshandel - vem?
Citera
2017-11-18, 11:56
Medlem
Jeg kan bekrefte 100% at det er D*niel N*nnskog dette dreier seg om. En annen som har måttet gå fra TV2 pga. seksuelle overgrep er M*rten Sk*kstad...

Dette begynnte med denne twittertiraden:
https://twitter.com/search?q=aleksanderschau&src=tyah
Citera
2017-11-18, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1980
Jeg kan bekrefte 100% at det er D*niel N*nnskog dette dreier seg om. En annen som har måttet gå fra TV2 pga. seksuelle overgrep er M*rten Sk*kstad...

Det stemmer nok. Listen er ikke pen hvis den stemmer.

Sparket fra Djurgården pga beskyldninger om sextrakassering

Anmeldt for voldtekt når han var i Landskrona

Fysisk og verbal vold mot Petter Furuseth i Stabæk

Sparken for trakassering og overgrep i TV 2, at de i ettertid skryter av fyren er eksempel på dårlig ledere

Og så kommer dobbeltmoralen frem - https://www.svt.se/sport/fotboll/nannskog-om-penisbilderna-jag-blir-sjalvklart-forvanad/
Senast redigerad av pronh 2017-11-18 kl. 14:11.
Citera
2017-11-18, 19:43
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1980

St*kstad eller Sk*kstad?
Citera
2017-11-18, 21:32
Medlem
mjukmjukares avatar
Häng ut Daniel Nannskog nu och för alltid.
Låt honom stå för upp!!
Låt honom våga stå upp för historien.
Inte mer än så.
Men vidrigt för denna gamla härlighet...

Citera
2017-11-19, 02:34
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Ööh, förlåt jag ändrar till D*niel N**nskog i stället. Då förstår ingen vem alla pratar skit om.

Läs hela mitt inlägg så kanske du fattar min poäng (men troligtvis fattar du inte)...
Citera
2017-11-19, 03:30
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Läs hela mitt inlägg så kanske du fattar min poäng (men troligtvis fattar du inte)...

Lär dig ironi så kanske du fattar. Du tycker det är rätt att fritt spekulera i namn men fel att folk ska få reda på namnet som du med glädje spekulerar om. Ibland förstår jag mig inte på milleniumgenerationen.
Citera
2017-11-19, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh

Sparket fra Djurgården pga beskyldninger om sextrakassering

[/url]

Det där är skitsnack. Han fick avsked från Djurgården pga att han då var omogen och ansvarslös genom att festa, slarva med träning osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in