2017-11-17, 23:02
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag blir de facto mer och mer intresserad av att träffa hjältarna här. Vore hur kul som helst.

On topic gissar jag på Flen

Inte Flen, sikta närmre!
Citera
2017-11-17, 23:08
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Har du fan rätt i! Rann ut i sanden förra året, folk droppade av. Om inte den s k Placeringsenheten är väldigt swift så why not! Men som sagt, i värsta fall blir det behind bars för min del, nu när det är "hårdare tag" så är det kanske vatten och bröd som gäller... Återkommer i ärendet!

Stort OT-sorry!

Skicka en Kurt Olsson-docka med buss, folk inom den verksamheten kan ju knappt se skillnad på en älg och Ebba Busch
Citera
2017-11-17, 23:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Skicka en Kurt Olsson-docka med buss, folk inom den verksamheten kan ju knappt se skillnad på en älg och Ebba Busch

Ha ha ha Faktum är att de inte kollade ID vid rättegången, helt allvarligt!

On-t; helvete vad denna var klurig, inte Arvika, Hultsfred, Västervik - Skeppsholmfestivalen? Men risk för en "kan det vara Hitler?" så svarar jag Stockholm!

EDIT: Biling: vem fan kan det förresten!? Inte jag. Älgen är den som inte vill fortsätta befolkningsutbytespolitiken, det är väl det största skillnaden?

EDIT 2: Stort OT-sorry men Hitler var faktiskt rätt svar på "Vem vet mest?" ikväll om någon såg! Kult! Fråga om 20/7-attentatet. Hade varit ännu mer kult om kärringen svarat "kan det vara Eichmann?"
Senast redigerad av GoggeGogelius 2017-11-17 kl. 23:21.
Citera
2017-11-17, 23:29
Medlem
atts avatar
Citat:

On-t; helvete vad denna var klurig, inte Arvika, Hultsfred, Västervik - Skeppsholmfestivalen? Men risk för en "kan det vara Hitler?" så svarar jag Stockholm!

EDIT: Biling: vem fan kan det förresten!? Inte jag. Älgen är den som inte vill fortsätta befolkningsutbytespolitiken, det är väl det största skillnaden?

EDIT 2: Stort OT-sorry men Hitler var faktiskt rätt svar på "Vem vet mest?" ikväll om någon såg! Kult! Fråga om 20/7-attentatet. Hade varit ännu mer kult om kärringen svarat "kan det vara Eichmann?"

Stockholm är fel.

5) en lotta har eget museum (inte lotta love)
Citera
2017-11-17, 23:42
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Stockholm är fel.

5) en lotta har eget museum (inte lotta love)

Finns ett digitalt lottakårsmuseum i Uppsala, har musikfestival, hittar dock inga spår från Bowie där...och "krut"...? Nevermind, svarar ändå som Stolpe hade sagt Norra Ulva härad..?
Citera
2017-11-17, 23:52
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Angående edit 1, ja säg det haha. Tur att kameler och dromedarer inte trivs här! hehe
Citera
2017-11-17, 23:54
Medlem
atts avatar
Citat:
Finns ett digitalt lottakårsmuseum i Uppsala, har musikfestival, hittar dock inga spår från Bowie där...och "krut"...? Nevermind, svarar ändå som Stolpe hade sagt Norra Ulva härad..?

Du är inte hundra mil ifrån, men Uppsala är fel.

6) den ursprungliga tangofestivalen (om man ska tro allas vår wikipedia)
Citera
2017-11-18, 06:29
Medlem
atts avatar
2b) med stort A
Citera
2017-11-18, 08:27
Medlem
schizophrenias avatar
Vänstersvängen i närheten av Paris innebär nog att vi landar i Östermyra.
Senast redigerad av schizophrenia 2017-11-18 kl. 08:32.
Citera
2017-11-18, 09:10
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia

Snyggt tagen, jag begrep efter 2b. att det var Aalto och att vi skulle över Ålands hav, hittade Östermyra krutbruk och Provinssirock och skulle precis in för att posta när du redan gjort jobbet - en form av av "implicit attning"...

(att lurades smart med Kent, då förutsätter man ju att vi måste vara kvar på hemmaplan)
Citera
2017-11-18, 09:19
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Snyggt tagen, jag begrep efter 2b. att det var Aalto och att vi skulle över Ålands hav, hittade Östermyra krutbruk och Provinssirock och skulle precis in för att posta när du redan gjort jobbet - en form av av "implicit attning"...

(att lurades smart med Kent, då förutsätter man ju att vi måste vara kvar på hemmaplan)
Kent är jättestora i Finland av vad jag förstår, och några av medlemmarna har väl finskt påbrå.

Apropå Provinssirock lyssnade jag en gång på ett s.k. spoken word med Henry Rollins i Kalifornien, där han mycket nöjd berättade att hans band gick upp på scenen före The Cure i Finland och att de demolerade alla deras "flower arrangements", och att det var så grymt mycket mygg där att myggen tillsammans kunde lyfta och flyga iväg med en hund.

Ber om ursäkt för OT.
Citera
2017-11-18, 09:26
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia

Ja eller Seinäjoki som man säger nuförtiden.

Från början fanns här ett järn- och krutbruk.
Alvar Aalto har ritat ett gäng hus i Seinäjoki som är Nokia-VD:n Jorma Ollilas födelsestad.
Samt Provinssirock och Lotta Svärd-museet (som håller till i ett av Aalto-husen).

Bra, nu är det din tur!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in