Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Ingenting nytt i detta.
Deras teori framfördes vid en av deras presskonferenser för en tid sedan. Redan innan avsnittet av veckans brott där GW presenterade sin teori att KW mördats under första dyket. På den punkte skiljer sig alltså GW och polisens teorier åt. GW tycks säker på sin teori, men han kan knappast veta mer än polisen, däremot tror jag nog han vet en hel del mer än oss. Så det är lite lustigt att deras teorier skiljer så pass.
Jag tycker att den danska polisens teori är den minst plausibla. Men man måste ju anta att det har anledning till att välja den teorin. Dvs de har någon information som vi saknar, som pekar mot att KW var vid liv ända till det andra dyket. Men det har de i så fall heller inte ens antytt för GW.
Men som sagt, inget nytt, och jag har påtalat denna skillnad i GW's och Polisens teorier några gånger tidigar i tråden.
Bra resonerat, men det kan kanske ta tråden bort från helt förlegade "teorier", t.ex "hur PM fick upp KW i ett stycke", som är passerat.....
Om kommande spekulationer om vad som hände ombord ska handla om att KW kanske dog vid det andra dyket, finns det säkert "spekulationsutrymme" fram till åtalet om ett par veckor...
KW död vid det andra dyket, ger mängder med nya frågor, inte minst om man är intresserad av hur den stackars kvinnan genomlevde sina sista timmar i livet.........
Om jag ska börja, har nog det mesta pekat på att det "gick snett"/hände något under det första dyket, vad? För efter det kör båten mitt i farleden, mitt i natten, och är ganska/mycket nära en kollision med ett handelsfartyg. För de som aldrig varit på sjön, kan jag berätta att c:a 30 meter är MYCKET NÄRA, om man sitter i ett relativt litet fartyg...
Min ingång blir då, att något inte fungerar på Nautilus, vad oklart. Att KW skulle vara vid liv då, blir bara en förlängd, obehaglig plåga, på något sätt.
Det är fritt fram för spekulationer, tror jag avstår för min del, orsaken är för få fakta.