Citat:
Ursprungligen postat av
299792458
Nicola F möte detta unga par innan paret Palme möte detta unga par.
Nicola F stod stilla när han möte detta unga par som var på väg norrut ?
Nja, det unga paret bör väl ha gått söderut
framför paret Palme. Fauzzi - som gick norrut - mötte dem först och därefter paret Palme.
Det finns ett vittne "Hellgren" som
Sven Anér beskriver i sin bok "Cover up" som kan vara identiskt med det unga paret. Man får intrycket utifrån tiden och platsen att det faktiskt kan vara så.
Nicola F stod inte stilla, åtminstone inte enligt förhören, utan gick lugnt norrut på Sveavägens östra trottoar. Han gick mitt på den östra trottoaren och kan -liksom
Anders Björkman - därför ha missat GM som kan ha gått längs trottoarkanten fram till reklampelaren.
Vittnet
Kerstin Nordströms berättelse tyder på att GM gick över Sveavägen på övergångsstället strax söder om Adolf Fredriks kyrkogata och att han ungefär vid mitten av gatan vek brant söderut och fortsatte längs trottoarkanten.
Kerstin N "tappar kontakten med honom då han kommit över till den nordligt gående trafikens körbana". Han gjorde alltså en helt oväntad manöver som hon inte förstod.
Personligen ser jag detta som ett intressant alternativ. Ett annat alternativ är att GM anlände till mordplatsen med den bil som vittnet
Jonny Wiklund såg i hörnet Olofsgatan/Tunnelgatan några minuter före mordet.
Återigen - personligen - tror jag inte på det "mötesscenario" som Wall m fl lanserar. För mig är det en orealistisk tanke att Sveriges statsminister skulle ha stämt träff med någon på en trottoar i centrala Stockholm efter kl 23 en vinterkväll. Det händer liksom inte i verkligheten. Menar jag.