Citat:
Ursprungligen postat av
CtrlAltDelThis
Jag kan inte säga några psykologiska egenskaper hos Uppskäraren.
Det är väldigt stor skillnad på en vanlig mördare som kanske dödar sin kompis under ett drogrus eller en man som dödar sin fru för att dom bråkar och det spårar ur. Och en seriemördare.
Dom här seriemördarna är väldigt förberedda mentalt och har ofta planerat sina brott. Dom har ett helt annat psyke än nån som bara viftar med kniven en lördagkväll och råkar ha ihjäl nån i hastig mot. Jag tror du fattar vart jag vill komma.
Tror Uppskäraren hade ställt in sig på att begå dom här brotten under en lång tid.
Ja, jag håller med dig om att han bör ha gått med dessa tankar länge och också att han flörtat med att begå handlingarna under en tid som du skriver.
Vad jag menade var, att i min uppfattning så kan man skilja på olika typer av mördare som dödar i serier. En typ av mördare som kallas för
sexuell sadist kan man finna upp i åren, medan en mördare som snabbt dödar offret för att sedan börja karva
ofta är tidiga i sin debut. Varför dom är det vet jag inte, men det jag vet är att dom ofta mördar i närområdet och att dom ofta har en mycket speciell och introvert personlighet.