2017-11-11, 09:15
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Det är ovanligt att ett barn får tag i en egen lägenhet, det är ovanligt att 18åringar boendes i Stockholm får tag i eget boende i Stockholm.. Enligt sig själv på twitter anser han att det är en mänsklig rättighet att bo i Stockholm så antar att det är Stockholm som är aktuellt.

Har han rett upp informationen Hanif Bali kom med lovade en artikel. Hur går det för pojken som skulle plocka Mattias Karlsson och Hanif Bali?

https://mobile.twitter.com/nabizadehse/status/928547256390864898

Det är djupt orättvist..
Jag har bekanta som har det gått ställt. De har jobbar och slitit hela livet och betalar ut sitt hus i Malmö.
Men när det var dags för ungarna (visserligen bortskämda) att flytta hemifrån gick det inte att få något att bo i. Till sist kände sig mamma och pappan tvingade att låna pengar och vara med och KÖPA en bostadsrätt var åt barnen (ett par år mellan varje köp). Annars hade de inte kunnat flytta hemifrån.

Det är skillnad på folk.
Det kan inte vara meningen att svenska föräldrar måste tvingas skuldsätta sig eller sina barn medan "18årigar" från Afghanistan får hyra (och förmodligen hyran betald) lägenheter.
Citera
2017-11-11, 16:32
Medlem
Mike.Andersens avatar
En sak som jag har funderat på och det är hur gubbarna får till sina barnkroppar. Jag såg ett gäng i dag och bakifrån så såg det ut som en barnkroppar med gubbhuvuden. När jag såg dem framifrån så såg det ut som gubbar i barnkroppar. Det påminner om en gamling som fått diabetes och rasat enormt i vikt, samt färgat håret kolsvart.

Inte nog med detta, när jag åkte bakom ett par av dem i rulltrappan så var det en batik kärring som frenetiskt pussade dem i nacke och på sidan om halsen. I mitt tycke så såg detta ut som att personerna hade ett väldigt intimt förhållande. Kvinnan har jag sett i något klipp på SVT när det handlade om HVB hem för ensamkommande.
Citera
2017-11-11, 18:53
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
En sak som jag har funderat på och det är hur gubbarna får till sina barnkroppar. Jag såg ett gäng i dag och bakifrån så såg det ut som en barnkroppar med gubbhuvuden. När jag såg dem framifrån så såg det ut som gubbar i barnkroppar. Det påminner om en gamling som fått diabetes och rasat enormt i vikt, samt färgat håret kolsvart.

Inte nog med detta, när jag åkte bakom ett par av dem i rulltrappan så var det en batik kärring som frenetiskt pussade dem i nacke och på sidan om halsen. I mitt tycke så såg detta ut som att personerna hade ett väldigt intimt förhållande. Kvinnan har jag sett i något klipp på SVT när det handlade om HVB hem för ensamkommande.
Så jäkla bra skrivet. Vi är många som har upplevt liknande.
Senast redigerad av Framme 2017-11-11 kl. 18:56.
Citera
2017-11-12, 20:16
Medlem
NoTruces avatar
Verkar som om Amirs "skämt" inte föll i så god jord:

https://twitter.com/nabizadehse/status/929444454305591296
Citera
2017-11-14, 14:36
Medlem
Idag ska Amir opereras, hoppas allt går bra och att han återhämtar sig fort. Han behövs i kampen för amnesti. Tur att han opererades här där sjukvården är bra, istället för Kabul eller Iran. Bra även att Amir fått en lägenhet snabbt. Han söker även jobb vid sida av sitt yrke. Han är så stark och driftig men ändå skör. Vi får tänka lite extra på Amir idag.

#vistårinteut
#ribbenviksvara

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2017-11-14 kl. 15:26.
Citera
2017-11-14, 15:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Undra hur länge han fick vänta på operation? Vårdköerna blir längre o längre.
Citera
2017-11-17, 23:12
Medlem
Jag har för mig att han kallar någon för sötnos.
Detta vokabulär antar jag han inte har lärt sig under sin svenskundervisning, snarare kommer dessa ord från hans skuggförfattare.
Eventuellt denna skuggförfattare som hjälper Amir att ordna betyget. Då det nu har framkommit hur det fuskat med bland annat med svenskan för de som kommer från andra länder.
Angående Amirs operation som han inte vill förtydliga så antar jag att det var dra ut en visdomstand. (Ha, ha där kom också fram din rätta ålder fram.)
Som de flesta gör under en lokalbedövning!
Men lilla Amir är shåpig.och begär narkos för flera tusenlappar!
Och endast betalar 50 kronor för detta.
Kontra mot en en grav funktionshindrad får betala 350 kronor för ett besök hos tandläkaren.
Jag vet det är ett riktigt hån mot pensionärer.
Som får betala flera tusen - lappar för denna operation.
Men det största hånet är Amir och hans kompanjoner som utnyttjar vårat samhälle som VI har arbetat ihop.
Tacken är med dessa drönare, de har gått till detta rike med att googla med sina smartphone (riktigt fyndat av Alexander Bard).
Och bekostar vårat samhälle att vara DRÖNARE!!!
Senast redigerad av SingSing 2017-11-17 kl. 23:15.
Citera
2017-11-21, 15:38
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Idag ska Amir opereras, hoppas allt går bra och att han återhämtar sig fort. Han behövs i kampen för amnesti. Tur att han opererades här där sjukvården är bra, istället för Kabul eller Iran. Bra även att Amir fått en lägenhet snabbt. Han söker även jobb vid sida av sitt yrke. Han är så stark och driftig men ändå skör. Vi får tänka lite extra på Amir idag.

#vistårinteut
#ribbenviksvara

Rymdkram.

Förhoppningsvis passas det på att ålderstester den vuxna mannen och när det fastslagits att han är äldre ska han bli återbetalningsskyldig och tut dras in.
Citera
2017-11-21, 16:44
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag har för mig att han kallar någon för sötnos.
Detta vokabulär antar jag han inte har lärt sig under sin svenskundervisning, snarare kommer dessa ord från hans skuggförfattare.
Eventuellt denna skuggförfattare som hjälper Amir att ordna betyget. Då det nu har framkommit hur det fuskat med bland annat med svenskan för de som kommer från andra länder.
Angående Amirs operation som han inte vill förtydliga så antar jag att det var dra ut en visdomstand. (Ha, ha där kom också fram din rätta ålder fram.)
Som de flesta gör under en lokalbedövning!
Men lilla Amir är shåpig.och begär narkos för flera tusenlappar!
Och endast betalar 50 kronor för detta.
Kontra mot en en grav funktionshindrad får betala 350 kronor för ett besök hos tandläkaren.
Jag vet det är ett riktigt hån mot pensionärer.
Som får betala flera tusen - lappar för denna operation.
Men det största hånet är Amir och hans kompanjoner som utnyttjar vårat samhälle som VI har arbetat ihop.
Tacken är med dessa drönare, de har gått till detta rike med att googla med sina smartphone (riktigt fyndat av Alexander Bard).
Och bekostar vårat samhälle att vara DRÖNARE!!!

Min mamma hade en släkting som dog efter en operation av en visdomstand.
Så han ska inte ta ut glädjen i förskott.
Citera
2017-12-21, 22:25
Medlem
InflatableBoppos avatar
Framgång Amir erkänner att han, migranterna och ensamkommande kostat samhället tusentals miljoner bara därför ska de få stanna Logiken bakom Amirs spökskrivare som jag lätt antar är Emma Persson.

https://mobile.twitter.com/nabizadehse/status/943540671218094080
Citera
2018-01-10, 21:18
Medlem
XtraXs avatar
"Denna varning visas på grund av att det har förekommit en del suspekt aktivitet från detta konto. Vill du ändå se det?"

Hans twitter
Citera
2018-01-10, 22:44
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
"Denna varning visas på grund av att det har förekommit en del suspekt aktivitet från detta konto. Vill du ändå se det?"

Hans twitter
Det finns en rad meddelanden där han berättar om att han nu befinner sig i Iran för att hälsa på föräldrarna. Han fyller ju enligt de framgrävda sidorna 24 år den 31 januari så han kanske ska fira födelsedag där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in