2017-10-29, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vilket jävla skitsnack. Manlig sodomi är belagt med dödsstraff i Iran punkt. Att sitta och resonera kring hur många faktiskt blir dömda är sjukt löjligt.

Jag tycker inte alls att det är oväsentlig frågeställning om hur stor risken är. Nyligen så dömdes ju i Pakistan ett flertal för att ha smädat Islam och profeten Muhammed, dvs sk blasfemi. Ska Sverige bry sig om dessa också ? Eller ?

Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu sprider rassetidningen samnytt att Amirs uppehållstillstånd kan dras in, vad händer? Han har ju faktiskt flyktingstatus. Klart killen ska få stanna, rasister vill bara förstöra. Har Amir inte upplevt tillräckligt med trauma och stress? Dessutom har han faktiskt rotat sig här med vänner, lägenhet, jobb som fotograf och sina studier.

Heja praktjakt härligt att Du är ute och jagar rassar igen, bäst att du kollar under sängen innan du lägger dig att KKK och NMR inte har årsmöte där under ?

Citat:
Har inte orkat svara på ditt jävla dravel tills nu. Du ska knipa käft därför att du är en idiot.

Ja tack jag trivs med att vara idiot, på vardagarna är jag helidiot men på helgerna bara halvidiot. Precis som Pansargeneralen Arnstad kan jag vara vem som helst, igår var jag tex en katt,

Citat:
Du hoppar från ett samtalsämne till ett annat och drar helt sinnessjuka kopplingar.

Jag tycker inte att det är fel att jämföra med övriga Världen om hur det ser ut där - Är Du nu så väldigt bekymrad över homosexuellas situation i Iran så får Du väl åka dit och propagera för lagändringar,
-- Men jag kan ju anta att Du redan nu utsetts till fiende emot Islam eftersom deras hardcore-kärna av muslimer anser att all propaganda för homosexuellas rättigheter är belagt med hårda straff...

Citat:
Jag hoppas dina föräldrar skäms över deras kapitala misslyckande att uppfostra en produktiv medborgare.

Du vet tack o lov ingenting om mina föräldrar...

Citat:
Det jag har sagt är att homosexualitet är ett 100% legitimt asylskäl då homosexualitet är belagt med dödsstraff i Iran.

Nja, asyllagen var ursprungligen utformad för dem som redan var efterlysta i sina hemländer för diverse brott (påstådda eller bara hittepå), Asylen var avsedd att låta personen kunna börja ett nytt liv.

Inte ett allmänt ställningstagande ifrån Sveriges sida om att rättsystemen i andra länder skulle vara felaktiga eller orättvisa

Alltså jag vet inte om Amir är efterlyst i Iran för brott hen påståtts ha begått ? Är hen efterlyst av tex Interpol ? Har Iran tex begärt Amir utlämnad ? Finns det en häktningsorder, dvs ett arrresteringsbeslut utfärdad av tex Iran eller Afghanistan, i så fall så är det ju motiverat att överväga asyl, eller hur ?

Det är den ursprungliga meningen med asyl, Inte för att hen "kanske" bara råkar illa ut för "ett brott som kanske kan komma att hända",

Iran säger ju också att det inte finns någon förföljelse emot hazarer. Ahmadinejad säger ju också att det inte finns någon förföljelse emot homosexuella eftersom det inte finns några homosexuella i Iran alls, typ..

Vad han nu menar med det kan man ju undra, typ...
Senast redigerad av DrSvenne 2017-10-29 kl. 02:54.
Citera
2017-10-29, 02:44
Medlem
Citat:
Det jag har sagt är att homosexualitet är ett 100% legitimt asylskäl då homosexualitet är belagt med dödsstraff i Iran. Det finns egentligen inte mycket mer att diskutera om - Det bara är så.

Men det är det bara när brottet, dvs handlingen, är begånget, eller hur ? Iranska Polisen går inte omkring med en gay-radar och spionerar på folk som kan tänkas tänka homotankar, Hur ska de kunna bevisa detta ?
Sådant är ju kontraproduktivt ur många avseenden, och inget vidare effektivt.

Samma argument om stor risk för död kan jag använda om de stackars spetälska i tex Indien och Bangladesh att deras liv är dödsdömt i deras hemländer och därför ska Löfvén skicka ner en flotta med AirBus A380s och hämta alla dessa så att de får topoftheline sjukvård här och repar sig. Dessutom ska de ha tillåtelse för anhöriginvandring,

Det är bara att inse obekväma fakta Herr Teu att Sverige inte ensamt kan fixa till orättvisorna i Världen, så stort hjärta har inte någon svensk - Men Herr Teu kanske har det ?

Citat:
Vidare så hoppas jag att du förstår hur löjlig du framstår när du först påstår att den sista avrättningen av homosexuella i Iran skedde 2005 för att en post senare hävda att det skedde 2011. Faktum är att Iran inte har någon som helst pålitlig statistik när det gäller mördade homosexuella. Straff i Iran stiftas exempelvis av autonoma religiösa domstolar. Vidare så kan du ta dig en funderare på hur många homosexuella blir mördade av civilbefolkningen i Iran som oftast kommer undan utan straff för sina handlingar.

Jag beklagar det men det finns olika uppgifter om detta, tyvärr, och inte mycket att lita på. Och att Du har alldeles rätt i att Iran inte publicerar sådant med någon större tillförlitlighet.

Det ingår väl i Ahmadinejads sätt att hantera MSM-Media att förneka att homosexualitet överhuvudtaget existerar i Iran

Citat:
Vidare så kan du ta dig en funderare på hur många homosexuella blir mördade av civilbefolkningen i Iran som oftast kommer undan utan straff för sina handlingar.

Det är ju i så fall frågan om lynchningar i de flesta fall och de kan vara mycket grymma ja, tyvärr..

Asyllagen kom ju först till användning för en hel grupp när Vietnamdesertörerna kom till Sverige någon gång på 1970-talet, och motiveringen var ju rätt så rak. USAs UD hade ju klargjort att för dessa så väntade det dödsstraff i USA för desertering. Så det var väl välmotiverat att ge asyl i det fallet.

Emellertid så införde USA en amnesti för dessa, men det var långt senare.

Jag har ju inte en susning om vad Amir har angett för skäl till asyl - Men det är väl inte hela Världen om hen blir deporterad, frivilligt eller ofrivilligt. Hen kan ju söka visum och ev uppehållstillstånd på nytt (*), det är ingenting som egentligen hindrar det.

Vad som gäller Iran så ligger ju ungdomsarbetslösheten på runt 25 % plus att det i vissa regioner finns ett stort överskott av unga män, så jag antar att tillvaron där som Amir kommer ihåg är ganska tråkig faktiskt, och snålt med pengar. Dessutom så är det ju svårt att träffa flickor och unga damer, eftersom de är hårt hållna av sina familjer. Vissa regioner är extremt religiösa och det finns ju just inget annat att göra där än att be till Mecka och rabbla Koranen och dricka sött te, varje dag, 365 dagar om året...

(*) I en dokumentär som sändes för några år sedan så skildras bla en nigerians försök att ta sig till Europa och han försökt under 5-6 år att få Asyl/PUT men blivit deporterad varje gång. Han hade tagit sig via Marocko till Spanien, nästa resa var via Libyen till Italien, nästa var Turkiet till Grekland, osv, osv - Så skam den som ger sig - kan man ju tycka ? Någon gång kan det ju lyckas, typ
Citera
2017-10-29, 03:06
Medlem
Citat:
Ingen har någonsin sagt att Sverige ska ta emot alla homosexuella från Iran.

Men vet Du vad ett sk prejudikat nu innebär här ? Som man tilllämpar lagen idag så finns det alltså skäl för att man skulle kunna kalla en sådan anledning till asyl om sexuell läggning för ett slags prejudikat i asylprocessen
- Och därmed att i förlängningen alla homosexuella iranier har rätt att få asyl i Sverige, typ...
Citera
2017-10-29, 12:39
Medlem
Teus avatar
Först så fibblar du runt med datum från 2005 till 2011 för att följa upp det med att å ena sidan tycka att det är rimligt att analysera hur många som faktiskt blir dömda för homosexualitet men sen å andra sidan så erkänner du att uppgifterna du använder dig av för att göra dina analyser med är värdelösa eftersom det finns 0 pålitlighet gällande dömda homosexuella.

Alltså jag orkar inte mer. Förstår du inte själv hur jävla tappad din logik är?

Du kan sluta upp med ditt skitsnack om att "MEN BRA DÅ KAN DU GE ALLA FRÅN X ASYL DÅ SÅ KAN VI TA IN 40 MILJONER TILL". Asyl har du rätt till i det första säkra landet du anländer till vilket innebär att om det i exempelvis Finland hade kommit till makten någon muslimsk diktatur som mördar homosexuella innebär det att alla homosexuella har asylskäl i Sverige. När en homosexuell i Iran flyr ayatollan innebär det inte rätten till att gå igenom Turkiet, Bulgarien, Serbien, Ungern, Slovakien, Polen, Tyskland och Danmark för att nå Sverige. Vårt asylintag i Sverige ska ämna att avlasta gränsländerna till konfliktområden så inte Turkiet, Libanon, Egypten, Grekland, Italien och Spanien behöver stå där själva utan något stöd men det innebär inte heller att flyktingar har rätten att välja och vraka i vilket land man vill leva i.
Citera
2017-10-29, 14:44
Medlem
Citat:
Först så fibblar du runt med datum från 2005 till 2011 för att följa upp det med att å ena sidan tycka att det är rimligt att analysera hur många som faktiskt blir dömda för homosexualitet men sen å andra sidan så erkänner du att uppgifterna du använder dig av för att göra dina analyser med är värdelösa eftersom det finns 0 pålitlighet gällande dömda homosexuella.

Jag beklagar det ja, det är olika uppgifter som publicerats om sådana domar, tyvärr. Men jag tycker det likväl är intressant - Om en asylant påstår att hen hotas av dödsstraff i hemlandet så är väl det inte helt fel att fråga sig om hur stor risken är ? Och om det verkligen finns rättsfall kring sådana "brott", eller det är bara hittepå, typ...

Iranska Polisen är väl mera aktiv i att efterleva blasfemilagar för de är kanske lättare att slå ner på, jag har ingen susning om detta

Skulle du som svensk ta dig till tex Australien och begära asyl där och säga att du hotas av dödsstraff hemma i Sverige så blir du ju antagligen utskrattad

Citat:
Asyl har du rätt till i det första säkra landet du anländer till vilket innebär att om det i exempelvis Finland hade kommit till makten någon muslimsk diktatur som mördar homosexuella innebär det att alla homosexuella har asylskäl i Sverige.

Nja alla länder fungerar inte så - bara dem som har accepterat asylkonventionen, och det skiljer sig ifrån land till land, tyvärr. Skulle du tex ta dig in i tex NordKorea och be om asyl där så vet man aldrig hur det går, du kan bli anklagad för spioneri mm.

Asylpladdret har spårat ur helt här i Sverige, Som man såg på det tidigare så gällde asyl bara dem som direkt hotades av dödsstraff och att det fanns en begäran om häktning/arrestering i hemlandet.

Nu gäller det inte Amir vad jag förstår, hen är alltså troligen inte efterlyst varken i Afghanistan eller i Iran. Alltså så är asylskälen svaga, men jag har ingen susning om vad som har uppgivits...

Citat:
När en homosexuell i Iran flyr ayatollan innebär det inte rätten till att gå igenom Turkiet, Bulgarien, Serbien, Ungern, Slovakien, Polen, Tyskland och Danmark för att nå Sverige.

Okej, tack ! Du vill alltså att kvotflyktingsystemet ska träda ikraft på alla dem det gäller. Och inte som nu - typ.. Att de kunnat ta sig igenom så många länder beror ju på att gränskontrollerna då var obefintliga
Citera
2017-11-07, 18:39
Medlem
Intressant, "lillgamla" Amir har fått lägenhet.
Hur gick det till?
Har han stått i tio års bostadskö här i Sverige?
Är det förtur?
Misshandlade kvinnor får ingen förtur till bostad.
Citera
2017-11-08, 16:50
Medlem
krisus avatar
Citat:
Nu sprider rassetidningen samnytt att Amirs uppehållstillstånd kan dras in, vad händer? Han har ju faktiskt flyktingstatus. Klart killen ska få stanna, rasister vill bara förstöra. Har Amir inte upplevt tillräckligt med trauma och stress? Dessutom har han faktiskt rotat sig här med vänner, lägenhet, jobb som fotograf och sina studier.

https://samnytt.se/kalla-afghanska-talespersonens-uppehallstillstand-kan-rivas/

#vistårinteut

Rymdkram.

Det var värst var du bryr dig och ojjar dig.
När en kvinna frågar efter råd ang hennes svenska kille som hamnat i fängelse för ekonomiskbrottslighet så låter det så här:

Citat:
Är han svenne eller ny svensk?

#vistårinteut

Rymdkram.
När svaret är att han är "viking" :

Citat:
Då, har han sig själv att skylla. Uppväxt och inte kan lagar, är han alkis? Drogar?

#vistårinteut

Rymdkram.

Du är ett jävligt trist litet troll.

tråden ifråga

(FB) Hur kan jag hjälpa min kille i fängelse?
Citera
2017-11-08, 21:03
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jag tycker inte alls att det är oväsentlig frågeställning om hur stor risken är. Nyligen så dömdes ju i Pakistan ett flertal för att ha smädat Islam och profeten Muhammed, dvs sk blasfemi. Ska Sverige bry sig om dessa också ? Eller ?

Heja praktjakt härligt att Du är ute och jagar rassar igen, bäst att du kollar under sängen innan du lägger dig att KKK och NMR inte har årsmöte där under ?

Ja tack jag trivs med att vara idiot, på vardagarna är jag helidiot men på helgerna bara halvidiot. Precis som Pansargeneralen Arnstad kan jag vara vem som helst, igår var jag tex en katt,

Jag tycker inte att det är fel att jämföra med övriga Världen om hur det ser ut där - Är Du nu så väldigt bekymrad över homosexuellas situation i Iran så får Du väl åka dit och propagera för lagändringar,
-- Men jag kan ju anta att Du redan nu utsetts till fiende emot Islam eftersom deras hardcore-kärna av muslimer anser att all propaganda för homosexuellas rättigheter är belagt med hårda straff...

Du vet tack o lov ingenting om mina föräldrar...

Nja, asyllagen var ursprungligen utformad för dem som redan var efterlysta i sina hemländer för diverse brott (påstådda eller bara hittepå), Asylen var avsedd att låta personen kunna börja ett nytt liv.

Inte ett allmänt ställningstagande ifrån Sveriges sida om att rättsystemen i andra länder skulle vara felaktiga eller orättvisa

Alltså jag vet inte om Amir är efterlyst i Iran för brott hen påståtts ha begått ? Är hen efterlyst av tex Interpol ? Har Iran tex begärt Amir utlämnad ? Finns det en häktningsorder, dvs ett arrresteringsbeslut utfärdad av tex Iran eller Afghanistan, i så fall så är det ju motiverat att överväga asyl, eller hur ?

Det är den ursprungliga meningen med asyl, Inte för att hen "kanske" bara råkar illa ut för "ett brott som kanske kan komma att hända",

Iran säger ju också att det inte finns någon förföljelse emot hazarer. Ahmadinejad säger ju också att det inte finns någon förföljelse emot homosexuella eftersom det inte finns några homosexuella i Iran alls, typ..

Vad han nu menar med det kan man ju undra, typ...

Varför envisas du men att använd "hen" när du skriver om.Amir? Det är ju en snubbe.
Citera
2017-11-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Varför envisas du men att använd "hen" när du skriver om.Amir? Det är ju en snubbe.

Det vet vi ju inte ? Asylskälen får man ju inte prata om, så varför skulle man då heller få prata om kön, längd, vikt, ålder, ögonfärg, hårfärg, skonummer, etc. Så det var väl bäst att hålla klaffen och skriva "hen" eftersom vi inte vet könet heller. Tids nog när karln är "vuxen" så vågar hen/han väl berätta, skulle gissa att hen/han hävdar att hen/han är 17 år i tio år till, typ... Så vi får vänta tills år 2027 på mysteriets lösning.

Nej, asyl är till för dem som har ett akut hot emot sig i hemlandet. Tex en arresteringsorder för brott som innebär livstid eller dödsstraff. Amir verkar inte vara efterlyst vare sig i Afghanistan eller i Iran.

Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Hur gick det till?

Härligt -- Sverige är väl heeelt fantastiskt !!! Den Humanitära Stormakten Sverige visar sig på styva linan
Hen påstår att hen är 17 år men i själva verket är hen 23 eller 25 år, och har dessutom en kötid på bostadsförmedlingen på kanske 30 år då ?
Det är en matematik som tydligen bara Sahlin eller Löfvén kan mäkta med ?

Varför skramlar inte PK-Media ihop till en Maserati och en Bentley också ?
Hen är ju deras speciella kelgris ?

Jag skulle väl gissa att en större del av asylanterna rymmer tex till Barcelona, London eller Paris när de kunnat dra ihop en slant och fått sitt svenska pass, Handen på hjärtat hur jävla kul är det att bo i Sverige ? Slibbiga batikhäxor, bajsiga trottoarer, kallt och jävligt....
Citera
2017-11-08, 21:59
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det vet vi ju inte ? Asylskälen får man ju inte prata om, så varför skulle man då heller få prata om kön, längd, vikt, ålder, ögonfärg, hårfärg, skonummer, etc. Så det var väl bäst att hålla klaffen och skriva "hen" eftersom vi inte vet könet heller. Tids nog när karln är "vuxen" så vågar hen/han väl berätta, skulle gissa att hen/han hävdar att hen/han är 17 år i tio år till, typ... Så vi får vänta tills år 2027 på mysteriets lösning.

Nej, asyl är till för dem som har ett akut hot emot sig i hemlandet. Tex en arresteringsorder för brott som innebär livstid eller dödsstraff. Amir verkar inte vara efterlyst vare sig i Afghanistan eller i Iran.

Härligt -- Sverige är väl heeelt fantastiskt !!! Den Humanitära Stormakten Sverige visar sig på styva linan
Hen påstår att hen är 17 år men i själva verket är hen 23 eller 25 år, och har dessutom en kötid på bostadsförmedlingen på kanske 30 år då ?
Det är en matematik som tydligen bara Sahlin eller Löfvén kan mäkta med ?

Varför skramlar inte PK-Media ihop till en Maserati och en Bentley också ?
Hen är ju deras speciella kelgris ?

Jag skulle väl gissa att en större del av asylanterna rymmer tex till Barcelona, London eller Paris när de kunnat dra ihop en slant och fått sitt svenska pass, Handen på hjärtat hur jävla kul är det att bo i Sverige ? Slibbiga batikhäxor, bajsiga trottoarer, kallt och jävligt....

Vi vet visst könet, det är en man. Eller. Försöker du föra nån sorts poäng?
Citera
2017-11-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vi vet visst könet, det är en man. Eller. Försöker du föra nån sorts poäng?

Hehe, poäng eller poäng, eftersom hen ljög om åldern så kan väl hen ljuga om könet också ?
Det var mer så jag menade, - Bäst att pixla alla bilder också för säkerhets skull, man kan ju aldrig veta ?

Sen får vi ju tänka på de stackars genusvetarna som kan bli förvirrade här, och att det är bäst att använda hen för alla, eller hur ? Så att det inte finns några skillnader alls, typ
Citera
2017-11-10, 10:21
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Hur gick det till?
Har han stått i tio års bostadskö här i Sverige?
Är det förtur?
Misshandlade kvinnor får ingen förtur till bostad.

Det är ovanligt att ett barn får tag i en egen lägenhet, det är ovanligt att 18åringar boendes i Stockholm får tag i eget boende i Stockholm.. Enligt sig själv på twitter anser han att det är en mänsklig rättighet att bo i Stockholm så antar att det är Stockholm som är aktuellt.

Har han rett upp informationen Hanif Bali kom med lovade en artikel. Hur går det för pojken som skulle plocka Mattias Karlsson och Hanif Bali?

https://mobile.twitter.com/nabizadehse/status/928547256390864898
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in