Citat:
Jag tycker inte alls att det är oväsentlig frågeställning om hur stor risken är. Nyligen så dömdes ju i Pakistan ett flertal för att ha smädat Islam och profeten Muhammed, dvs sk blasfemi. Ska Sverige bry sig om dessa också ? Eller ?
Citat:
Nu sprider rassetidningen samnytt att Amirs uppehållstillstånd kan dras in, vad händer? Han har ju faktiskt flyktingstatus. Klart killen ska få stanna, rasister vill bara förstöra. Har Amir inte upplevt tillräckligt med trauma och stress? Dessutom har han faktiskt rotat sig här med vänner, lägenhet, jobb som fotograf och sina studier.
Heja praktjakt härligt att Du är ute och jagar rassar igen, bäst att du kollar under sängen innan du lägger dig att KKK och NMR inte har årsmöte där under ?
Citat:
Ja tack jag trivs med att vara idiot, på vardagarna är jag helidiot men på helgerna bara halvidiot. Precis som Pansargeneralen Arnstad kan jag vara vem som helst, igår var jag tex en katt,
Citat:
Jag tycker inte att det är fel att jämföra med övriga Världen om hur det ser ut där - Är Du nu så väldigt bekymrad över homosexuellas situation i Iran så får Du väl åka dit och propagera för lagändringar,
-- Men jag kan ju anta att Du redan nu utsetts till fiende emot Islam eftersom deras hardcore-kärna av muslimer anser att all propaganda för homosexuellas rättigheter är belagt med hårda straff...
Citat:
Du vet tack o lov ingenting om mina föräldrar...
Citat:
Nja, asyllagen var ursprungligen utformad för dem som redan var efterlysta i sina hemländer för diverse brott (påstådda eller bara hittepå), Asylen var avsedd att låta personen kunna börja ett nytt liv.
Inte ett allmänt ställningstagande ifrån Sveriges sida om att rättsystemen i andra länder skulle vara felaktiga eller orättvisa
Alltså jag vet inte om Amir är efterlyst i Iran för brott hen påståtts ha begått ? Är hen efterlyst av tex Interpol ? Har Iran tex begärt Amir utlämnad ? Finns det en häktningsorder, dvs ett arrresteringsbeslut utfärdad av tex Iran eller Afghanistan, i så fall så är det ju motiverat att överväga asyl, eller hur ?
Det är den ursprungliga meningen med asyl, Inte för att hen "kanske" bara råkar illa ut för "ett brott som kanske kan komma att hända",
Iran säger ju också att det inte finns någon förföljelse emot hazarer. Ahmadinejad säger ju också att det inte finns någon förföljelse emot homosexuella eftersom det inte finns några homosexuella i Iran alls, typ..
Vad han nu menar med det kan man ju undra, typ...
Senast redigerad av DrSvenne 2017-10-29 kl. 02:54.
Senast redigerad av DrSvenne 2017-10-29 kl. 02:54.