2017-11-17, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Jag såg fem minuter av filmen och stängde av när de pratade stockholmska på landsbygden. Hade de inte större sinne för detaljer så behövde jag inte se mer.
...Och Stockholmare har naturligtvis inga ärenden eller sommarstugor på landet?
Citera
2017-11-17, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Han låg väl rätt i tiden helt enkelt. Han "slog igenom" i en tid när det var rätt att vara bög och han lyckades hitta en profil av lite mystisk (Änglagård) och samtidigt djupsinnig. Stor skådespelare/sångare/estradör, det vet jag inte...
Snarare en PK-människa i takt med tiden. Om inte Gardell/Levengood banat vägen tror jag inte att han hade lyckats.
En riktigt bra sammanfattning. Han var inte så märkvärdig, att han slog sig fram berodde mer på tidsandan än på den egna kvaliteten.

Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Vad har knugen gjort för att förtjäna en maratonlång livesändning förutom att ha fötts in i sitt ämbete?
Inte mycket.
Du menar frånsett att vara landets regent i snart femtio år?

Ta din republikanism och stoppa upp den i röven, din jävla åsna.
Senast redigerad av Arkhamist 2017-11-17 kl. 22:19.
Citera
2017-11-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Det är inte säkert och rena spekulationer från din sida.

Jo, det är det. Spekulationer är det inte, fråga en läkare så får du se.

"För dig som har lungemfysem är det absolut viktigaste att sluta röka. Permanent rökstopp är det enda som kan stoppa utvecklingen av sjukdomen som annars fortsätter att försämras."
Citera
2017-11-17, 22:22
Medlem
duderinomannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Rikard Wolff, som lider av den ärftliga och kroniska lungsjukdomen lungemfysem, skriver nu på Instagram att han legat på sjukhus sedan slutet av augusti

I en tidigare intervju med Nöjesbladet har Rikard Wolff berättat om sin sjukdom.

– Det är en kronisk sjukdom som är ganska krånglig och tvingar mig till rätt stora anpassningar.
Jag är oerhört beroende av planering och logistik och har alltid en assistent som hjälper mig när jag reser. Jag har inte råd med något slarv längre, säger han.

Rikard Wolff är i december aktuell i SVT:s julkalender ”Jakten på tidskristallen”.

https://www.instagram.com/rikardwolff/
Lungsjukdomen lungemfysem är i sig inte en ärftlig sjukdom, däremot led Rikard Wolff av s k alfa-1-antitrypsin-brist, en genetisk sjukdom som kan leda till lungemfysem (och även i en del fall till skrumplever och levercancer). Alfa1-antitrypsinbrist leder till att man är väldigt känslig för all typ av luftföroreningar, bland annat tobaksrök. Personer med denna genetiska defekt bör inte röka, eftersom det så starkt är förknippat med emfysem. Däremot kan en person med denna defekt leva ett helt normalt liv om man inte röker och undviker yrken där man utsätts för luftföroreningar och partiklar i andningsluften. Dessvärre rökt Rikard Wolff periodvis och det ledde till lungsjukdomen. Jag har en nära god vän som har samma genetiska defekt och som är i samma ålder som Wolff, men som inte röker och är helt symptomfri. För mer info: http://www.alfa-1.se/viewpage.php?page_id=5
Citera
2017-11-17, 22:31
Medlem
SmartSkalles avatar
Wolf har helt enkelt knullat med för många AIDS-bögar och därför fått AIDS, nu omskrivet till någon diffus lungsjukdom.
Hade inte hans rövhål invaderats av svartmuskiga dolmar under 30-års tid hade han levt till 90 år.
Senast redigerad av SmartSkalle 2017-11-17 kl. 22:34.
Citera
2017-11-17, 22:46
Medlem
dooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Fast, jag är ganska ung och vet inte hur han var under 80-90 talet. Folk brukar ju ändra sig när de får en dödsdom som kallar.

Att han var rösten till Scar i Lejonkungen är väl vad den yngre generationen kommer att minnas honom för och det är inte fy skam, en otroligt bra insats i en av de bästa Disneyfilmerna som gjorts.
Citera
2017-11-17, 22:48
Medlem
Vad jag retar mig på är att när det gäller homosexualitet (som jag absolut inte har problem med) är att det skall visas upp och pratas om hela tiden - men när de har en obotlig sjukdom som AID så skall man döja detta till varje pris och komma dragande med sina lungsjukdomar.
Varför inte vara ärlig hela vägen - om någon dör av AIDS - så berätta detta så att människor inte börjar tro att denna sjukdom inte finns eller dödar.
Visst kan bromsmediciner till personer som har HIV göra att sjukdomen bromsas så att de inte utvecklar AIDS eller att detta tar längre tid - men då RW blivit smittad så pass tidigt så har inte medicinerna kunnat klara hans liv. Tycker dock han levt många år med de dåliga oddsen.
Var gäller att skaffa barn i 50-årsåldern så tycker jag alla människor (homosexuella och hetrosexuella) är egoistiska - man tänker enbart på sig själv och inte på barnet.
Citera
2017-11-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
...Och Stockholmare har naturligtvis inga ärenden eller sommarstugor på landet?
Jodå. Man hör direkt vilka som är utsocknes eftersom de talar dialekt. Det är när alla kommer från Stockholm som det blir surrealistiskt.
Citera
2017-11-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Att han var rösten till Scar i Lejonkungen är väl vad den yngre generationen kommer att minnas honom för och det är inte fy skam, en otroligt bra insats i en av de bästa Disneyfilmerna som gjorts.

Känns som att han nog ville/trodde att han åstadkommit mer än så.
Citera
2017-11-17, 23:07
Medlem
Avskydde hans otroligt sliskiga uppsyn och lismande sätt, så jag kunde inte bry mig mindre faktiskt.
Citera
2017-11-17, 23:14
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Wolf har helt enkelt knullat med för många AIDS-bögar och därför fått AIDS, nu omskrivet till någon diffus lungsjukdom.
Hade inte hans rövhål invaderats av svartmuskiga dolmar under 30-års tid hade han levt till 90 år.
Det är inte sant att han hade AIDS. Däremot är det sant att RW var homosexuell.

Citat:
Ursprungligen postat av duderinomannen
Lungsjukdomen lungemfysem är i sig inte en ärftlig sjukdom, däremot led Rikard Wolff av s k alfa-1-antitrypsin-brist, en genetisk sjukdom som kan leda till lungemfysem (och även i en del fall till skrumplever och levercancer). Alfa1-antitrypsinbrist leder till att man är väldigt känslig för all typ av luftföroreningar, bland annat tobaksrök. Personer med denna genetiska defekt bör inte röka, eftersom det så starkt är förknippat med emfysem. Däremot kan en person med denna defekt leva ett helt normalt liv om man inte röker och undviker yrken där man utsätts för luftföroreningar och partiklar i andningsluften. Dessvärre rökt Rikard Wolff periodvis och det ledde till lungsjukdomen. Jag har en nära god vän som har samma genetiska defekt och som är i samma ålder som Wolff, men som inte röker och är helt symptomfri. För mer info: http://www.alfa-1.se/viewpage.php?page_id=5
Tack för ett sakligt inlägg.
Citera
2017-11-17, 23:35
Medlem
Zoom008s avatar
Han såg faktiskt ut att vara äldre än i 70-årsåldern och det kan ju förstås bero på sjukdomen eller osunt leverne. Jag blev riktigt förvånad att han bara var 59. Nästan jämngammal med Sven Wohlter hade jag tippat. Kanske därför det blev extra äckligt när han förlovade sig med ett barn för ett antal år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in