2017-11-17, 09:39
Medlem
BushwickBills avatar
Är det en utländsk organisation som står bakom detta så är det bara hatten av, man har säkerligen lyckats skapa kaos där det varit kontroll förut och implikationerna är ännu okända, oavsett avsändarens motiv eller identitet.

Jag tror inte riktigt det går att bedöma hur pass stor påverkan internet har för saker och tings vara längre och en uppvärdering är nog på sin plats om man anser att det har lågt eller ingen påverkan, speciellt efter Trumps valseger. Pratar man paradigmskiften så är Trumps valseger en god tidpunkt för när pendeln på allvar svängde bort från det gamla och in i det nya, det fanns en värld innan och en värld efter. Att alla människor delar samma miljö och medvetande är en, hitintills, ogreppbar tanke och skulle du lansera den på 1800-talet hade du fått en enkelbiljett till dårhuset.
Citera
2017-11-17, 09:52
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Meh, allt detta är för långsökt tyvärr. Ska vi verkligen förväntas tro att användaren "Q" sätter sitt liv till genom att avslöja allt detta, och att han är villig att ta den risken? CIA hade varit hos honom tre minuter efter det att han hade klickat "send" och han hade legat i ett dike efter ytterligare fem minuter.

Detta verkar bara vara en del av en noga utvecklad story, som tids nog utvecklas till en urban legend på internet.

Eller en desinformationskampanj för att väcka debatt och spekulationer, kan vara en del av en noga utritad 4chan-kampanj mot the deep state, vars existens jag inte tvekar på för övrigt.

Vi har ju sett att 4chan är kapabelt till mycket. Trollningen av Shia Labeoufs livestreams med flaggan, lokaliseringen av en f.d hemlig IS-bas tack vare användarnas flitiga analys av landskapet i IS propagandafilmer, som resulterade i att Ryssland bombade lägret till damm, mm.

Så ja, låter mer som en kampanj/troll än en leak.
Visselblåsare hänger förövrigt inte på den reguljära webben, de finns på deep web. Att avslöja sådant helt öppet på "öppna" internet är lika med en säker död inom någon timma.

Jag misstänker att det är en setup för när Mueller plockar Trump och Co. Då kan dom hävda att det är en "Deep State"-konspiration mot Trump eftersom dom känner sig hotade. Sen kommer dom ryska bottarna blåsa upp konflikten och försöka skapa ännu mer kaos (drömmen för Putin är väl inbördeskrig men det känns långsökt).
Citera
2017-11-17, 13:31
Medlem
Efter att ha researchat ytterliggare kring Fiji och vad som verkligen försigår där, varför befolkningen inte har rent vatten, hur det säljs på flaska till ungefär samma pris som i USA och att allt pekar på att det är ett näste för pedofili och barnarbete är det ett direkt tecken när Trump dricker ur en sådan vattenflaska under presskonferensen. Allting har mening, det är viktigt att komma ihåg; människor kommer titta tillbaka på allting och se hur alla videos, bilder och uttalanden hänger ihop när de serveras den hela bilden och blir så illa tvugna att idga egen källkritik.

Det enda som kan kritiseras är att han dricker ur flaskan, men den finns ju redan där så varför inte.
Citera
2017-11-17, 13:45
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smileo
Löjligt. Tror du ens på det själv? F.ö så ligger den här tråden i princip 24h efter alla ledtrådar hela tiden, orkar inte sitta och skriva allt heller eftersom länkposterna blir borttagna...
Vilken onödig fråga, jag skrev ju precis att jag tror det. Det är en rimligare förklaring än att en notorisk con-man skulle ge sig ut på ett uppdrag att rädda världens från korruption. Möjligen vill han ersätta andras korruption med sin egen.
Citera
2017-11-17, 14:18
Medlem
Att HRC kommer skaka galler inom ett halvår är väl en lågoddsare?

Jag hoppades verkligen att det han skulle välta världen med sitt tal.

Ser två vägar framåt,

Han fortsätter hacka sönder HRC, podesta mfl. och SA kommer ge tillräckligt med information att trycka dit dom ordentligt, Sor0s ligger också pyrt till. Det blir ingen fete-utrensning av Deep State men ovan culprits + ett gäng i periferin åker dit rejält.

Hans long game fortsätter ett tag till, allt har en mening och till sist klipper han till med en rejäl Q finale.

Jag tror det första alternativet är rimligast och ganska tråkigt blir ett Jaha, var det allt.

Något som fångat mitt intresse är hur hatad han är av den "andra sidan". Vi har ju sett en del i tråden hur Rotschilds formligen vräker ur sig otrevligheter på twtr. Han måste ju göra någonting rätt tänker jag här

Återstår då Q, well played får jag nog säga, jag satt redo för hans tal 0600
Citera
2017-11-17, 16:21
Medlem
smileos avatar
Ok, daily mail, the sun mfl rapporterar nu om ett flygplan och en helikopter i krasch ovanför en Rotschild fastighet.

Några i familjen som fejkar sin död?
Citera
2017-11-17, 17:05
Medlem
Jag tycker det är löjligt att folk inte tror att Trump kommer göra något.

Han har varit tvungen att ta hand om alla andra problem USA har först, för att visa att han menar allvar och håller sina kampanjlöften. Dow Jones och NASDAQ är på all time high, han har fått många personer i arbete, bibehållit fred i världen osv. Han har visat för amerikanerna att han är the real deal.

När det gäller stora operationer som att åtala några av världens mäktigaste människor så tar det tid och man måste vara jävligt försiktig. Vem skall han lita på? Vilka är sk white-hats och vilka sprider hans planer vidare till t.ex. HRC?

Hade han skyddat pedofilerna så hade han aldrig ens nämnt human trafficking! Han har något på gång, utan tvekan.

Varför tror jag att denna gång är på "riktigt"?

Jo, för att nu har man tillfångatagit de saudiska prinsarna, fattar ni hur stort det är? Ena snubben är god för 160 miljarder. Det är de som är nyckeln till allt. Med straffen som finns i SA piskning så tror jag man får dem att snacka relativt snabbt.
Citera
2017-11-17, 17:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser

Han har varit tvungen att ta hand om alla andra problem USA har först, för att visa att han menar allvar och håller sina kampanjlöften. Dow Jones och NASDAQ är på all time high, han har fått många personer i arbete, bibehållit fred i världen osv. Han har visat för amerikanerna att han är the real deal.

När det gäller stora operationer som att åtala några av världens mäktigaste människor så tar det tid och man måste vara jävligt försiktig. Vem skall han lita på? Vilka är sk white-hats och vilka sprider hans planer vidare till t.ex. HRC?

Hade han skyddat pedofilerna så hade han aldrig ens nämnt human trafficking! Han har något på gång, utan tvekan.

Jo, för att nu har man tillfångatagit de saudiska prinsarna, fattar ni hur stort det är? Ena snubben är god för 160 miljarder. Det är de som är nyckeln till allt. Med straffen som finns i SA piskning så tror jag man får dem att snacka relativt snabbt.

Du vet väl att en republikan är misstänkt för just pedofili där han skall ha tafsat samt kysst minderåriga....Varför säger inte Trump något om det om han nu är en förkämpe mot all pedofili?
Citera
2017-11-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du vet väl att en republikan är misstänkt för just pedofili där han skall ha tafsat samt kysst minderåriga....Varför säger inte Trump något om det om han nu är en förkämpe mot all pedofili?

Han har sagt något, att om Judge Moore är skyldig så ska han avgå.

Att anklagelser mot honom dyker upp nu känns såklart lägligt då etablissemanget satsade miljontals dollar på hans motståndare i ett strategiskt viktigt val. Nu gör man allt man kan i desperation

Inget är bevisat, tvärtom pekar mkt på att det är en ren smutskastningskampanj.

Till skillnad från Al Franken.
Citera
2017-11-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smileo
Ok, daily mail, the sun mfl rapporterar nu om ett flygplan och en helikopter i krasch ovanför en Rotschild fastighet.

Några i familjen som fejkar sin död?

Kan mycket väl vara så. Det ryktas iaf att en Rothschild av rang skall ha varit bland dom som omkommit.

Citat:
Jacob Rothschild and at least four other people are feared dead after a plane and helicopter crashed in his estate in Buckinghamshire this afternoon

Read more at: http://www.nnettle.com/news/3188-jacob-rothschild-feared-dead-after-helicopter-plane-crash-into-his-estate
© Neon Nettle
http://www.nnettle.com/news/3188-jacob-rothschild-feared-dead-after-helicopter-plane-crash-into-his-estate

Skulle det vara sant så ökar ju spänningen betydligt.
Citera
2017-11-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser

Ni som tytcker jag skrivit någonting alls av värde bör läsa oavnstående en gång till. Här är den mest klara analysen hittils. Kort och gott bra mycket närmare sanning än de flesta perspektiv som getts från båda håll.
Citera
2017-11-17, 18:06
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Kan mycket väl vara så. Det ryktas iaf att en Rothschild av rang skall ha varit bland dom som omkommit.

http://www.nnettle.com/news/3188-jacob-rothschild-feared-dead-after-helicopter-plane-crash-into-his-estate

Skulle det vara sant så ökar ju spänningen betydligt.

Känns ju helt sjukt om planetens rikaste människa gick och dog i en helikopterolycka just nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in