2017-11-16, 19:57
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Skulle det sedan stämma så skulle vi Aldrig få reda på helheten då det skulle utmynna i ...
... utpressning och krav på något slags ekonomisk och politisk uppgörelse för att låta det sopas under mattan och tystas ner.
Citera
2017-11-16, 20:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edorro
Intressant.
Ska bli kul att se hur det här utvecklar sig.

Dränering av träsket in the early stage?

Det rör en person som har gett pengar till sin pappa...
Citera
2017-11-16, 20:11
Medlem
Mr Bs avatar
Om man vill göra detta så solid som möjligt mot jättar som Clinton familjen eller Rotchilds, så är det inte logiskt att man skulle likt många hoppades på, att gå ut med ett offentligt meddelande till amerikanska medborgare att man genomför en mass arrestering, det smartaste vore självklart att beta av de lägre stående individerna, få dem att under hot om deras egna välbefinnande ge upp sina arbetsgivare och därmed måla in dom i sina hörn.
Citera
2017-11-16, 20:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusan
https://twitter.com/TrumpsBlonde/status/931220150724059136

Verkar som några av dessa Sealed indictments börjat öppnas nu.

En tjej som skimmat några miljoner genom att styra en upphandling till pappas bolag - känns ju inte som nån ”big fish” direkt..
Citera
2017-11-16, 21:19
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Om man vill göra detta så solid som möjligt mot jättar som Clinton familjen eller Rotchilds, så är det inte logiskt att man skulle likt många hoppades på, att gå ut med ett offentligt meddelande till amerikanska medborgare att man genomför en mass arrestering, det smartaste vore självklart att beta av de lägre stående individerna, få dem att under hot om deras egna välbefinnande ge upp sina arbetsgivare och därmed måla in dom i sina hörn.

...såvida inte verkligheten / världen vi lever i är liiite mer skruvad än vad som syns på ytan.
Allt kanske inte bara är lika enkelt som maskineriet i en motor?
Fenomenet att vi drömmer är ett ganska bra bevis på det.
Kek magic kanske har ett syfte djupare än vi kan förstå?

Jag säger inte att så är fallet här, men att se livet ur ett rent mekaniskt perspektiv där allt ska få sin ”logiska” förklaring rimmar ganska illa med hur verkligheten egentligen ser ut, om du skulle ta dig tiden att försöka analysera alla dina egna händelser genom livet.

Personligen lutar jag nog åt att Q är en jävligt mästerlig larp, och att Donnie bara kör sitt fabulous-amazing-bullshit medans han givetvis sluter bra trade-deals för USA på vägen.

Men jag hoppas på något större
Citera
2017-11-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Personligen lutar jag nog åt att Q är en jävligt mästerlig larp, och att Donnie bara kör sitt fabulous-amazing-bullshit medans han givetvis sluter bra trade-deals för USA på vägen.

Men jag hoppas på något större

Om du hoppas på att DT skall avslöja någon stor konspiration så kommer du att bli besviken. Han kan inte såga av den gren han själv sitter på.

Av någon anledning tror folk att DTs stora mål är att avslöja alla hemligheter, men det är bara taktik för att locka väljare när han antyder att han skall göra det.

Ta JFK till exempel. Många tror att DT släppte de hemligstämplade dokumenten, men de skulle ha släppts i vilket fall som helst och de riktigt hemliga dokumenten finns fortfarande i kassaskåpet eller är förstörda.

Men visst, denne Q har ju inte specifikt talat om DT och hela samhällsklimatet har förändrats, så ett och annat avslöjande kan säkert komma, men det är inte direkt DTs förtjänst i så fall.
Citera
2017-11-16, 22:07
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om du hoppas på att DT skall avslöja någon stor konspiration så kommer du att bli besviken. Han kan inte såga av den gren han själv sitter på.

Av någon anledning tror folk att DTs stora mål är att avslöja alla hemligheter, men det är bara taktik för att locka väljare när han antyder att han skall göra det.

Ta JFK till exempel. Många tror att DT släppte de hemligstämplade dokumenten, men de skulle ha släppts i vilket fall som helst och de riktigt hemliga dokumenten finns fortfarande i kassaskåpet eller är förstörda.

Men visst, denne Q har ju inte specifikt talat om DT och hela samhällsklimatet har förändrats, så ett och annat avslöjande kan säkert komma, men det är inte direkt DTs förtjänst i så fall.

Du har nog rätt,
Jag ger ingen favör till DT här, utan uttryckte bara mitt hopp iom vad ”Q” gett oss.
Man blir inte potus utan att sitta på en gren, självklart. Men det betyder inte att tptb inte själva orkastrerar detta. Förmodligen gör dom det, och allt är enligt manuskriptet.

Det betyder inte stormen inte kommer.
För det gör den nog.

Och vi fårskallar är forlorare allihop hur vi än vrider och vänder på det.
Citera
2017-11-17, 02:33
Medlem
SU-35s avatar
Meh, allt detta är för långsökt tyvärr. Ska vi verkligen förväntas tro att användaren "Q" sätter sitt liv till genom att avslöja allt detta, och att han är villig att ta den risken? CIA hade varit hos honom tre minuter efter det att han hade klickat "send" och han hade legat i ett dike efter ytterligare fem minuter.

Detta verkar bara vara en del av en noga utvecklad story, som tids nog utvecklas till en urban legend på internet.

Eller en desinformationskampanj för att väcka debatt och spekulationer, kan vara en del av en noga utritad 4chan-kampanj mot the deep state, vars existens jag inte tvekar på för övrigt.

Vi har ju sett att 4chan är kapabelt till mycket. Trollningen av Shia Labeoufs livestreams med flaggan, lokaliseringen av en f.d hemlig IS-bas tack vare användarnas flitiga analys av landskapet i IS propagandafilmer, som resulterade i att Ryssland bombade lägret till damm, mm.

Så ja, låter mer som en kampanj/troll än en leak.
Visselblåsare hänger förövrigt inte på den reguljära webben, de finns på deep web. Att avslöja sådant helt öppet på "öppna" internet är lika med en säker död inom någon timma.
Citera
2017-11-17, 06:28
Medlem
Pussykings avatar
Det är rätt intressant att följa hashtaggarna #followthewhiterabbit och #thestorm på twitter. Många som skriver att de ”vaknat” och fått respekt för Trump efter att tidigare inte gillat honom. Och givetvis många konspirationsteorier, flera som jag aldrig hört innan, som t ex att Nordkorea styrs av CIA för att ha en bogeyman i Asien.

Kanske är detta en listig kampanj där man ger folket en röst, precis som #metoo och hoppas att det ska skaka trädet, så att några lösa frukter faller och kanske drar med sig andra på vägen.

Det är ett bra sätt att få folk att börja tänka själva oavsett. Innan året är slut tror jag vi vet om detta var något eller inte.
Citera
2017-11-17, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Det är rätt intressant att följa hashtaggarna #followthewhiterabbit och #thestorm på twitter. Många som skriver att de ”vaknat” och fått respekt för Trump efter att tidigare inte gillat honom. Och givetvis många konspirationsteorier, flera som jag aldrig hört innan, som t ex att Nordkorea styrs av CIA för att ha en bogeyman i Asien.

Kanske är detta en listig kampanj där man ger folket en röst, precis som #metoo och hoppas att det ska skaka trädet, så att några lösa frukter faller och kanske drar med sig andra på vägen.

Det är ett bra sätt att få folk att börja tänka själva oavsett. Innan året är slut tror jag vi vet om detta var något eller inte.

Detta.

Det känns egentligen ganska dumt av Trump att stå i tv och anklaga alla dessa människor för detta, dom flesta skulle bara tro att han är ännu galnare än vad folk trodde innan och det skulle nog skada honom mer.

Men jag hoppas att han jobbar på detta och när folket är redo så gör han nånting åt saken.

Eller så går det några år och världen är precis som vanligt, då vet vi att Trump bara var en vanlig president.
Citera
2017-11-17, 08:36
Medlem
Citat:
Sealed Indictment Update:

1,428 sealed documents in 50 different districts. Anything with more than 5 per district has a high chance of being part of whatever the FBI is currently doing on a massive scale.

https://mobile.twitter.com/morlando125/status/931420504682041344
Citera
2017-11-17, 09:24
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Meh, allt detta är för långsökt tyvärr. Ska vi verkligen förväntas tro att användaren "Q" sätter sitt liv till genom att avslöja allt detta, och att han är villig att ta den risken? CIA hade varit hos honom tre minuter efter det att han hade klickat "send" och han hade legat i ett dike efter ytterligare fem minuter.

Detta verkar bara vara en del av en noga utvecklad story, som tids nog utvecklas till en urban legend på internet.

Eller en desinformationskampanj för att väcka debatt och spekulationer, kan vara en del av en noga utritad 4chan-kampanj mot the deep state, vars existens jag inte tvekar på för övrigt.

Vi har ju sett att 4chan är kapabelt till mycket. Trollningen av Shia Labeoufs livestreams med flaggan, lokaliseringen av en f.d hemlig IS-bas tack vare användarnas flitiga analys av landskapet i IS propagandafilmer, som resulterade i att Ryssland bombade lägret till damm, mm.

Så ja, låter mer som en kampanj/troll än en leak.
Visselblåsare hänger förövrigt inte på den reguljära webben, de finns på deep web. Att avslöja sådant helt öppet på "öppna" internet är lika med en säker död inom någon timma.

Det beror ju på vem det är som läcker, det finns trots allt individer som är utom räckhåll för de som skulle kunna tänkas mörda för att dölja saker. Eftersom världen är rätt kaotisk och komplex så kan ingen individ/stat/familj kontrollera alla händelser, maktstrukturer eller människor.

Jag tror inte det är en ensam individ som LARPar för det är på tok för sofistikerat för det, om man ska lajva ihop något dylikt måste man bränna ansenliga mängder timmar på informationsinhämtning, sen ytterligare timmar för att sy ihop en historia som är "trolig" samt att man måste följa nyheter och uppdatera kontinuerligt, en jävla jackpot vad gäller timeing är också nödvändigt. Om Ochams rakniv gäller så ser jag två alternativ, 1. Det är propaganda från någon statsmakt eller organisation. 2, det är en legitim läcka. Men visst, solen kanske står i Zenit och vi alla här är vittnen till en av de mest lyckade trollningarna som någonsin skett av en källarboende mammaspojke.
Senast redigerad av BushwickBill 2017-11-17 kl. 09:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in