Citat:
Fast alla som har betalat (sponsorer som har skänkt material av olika slag, företag och organisationer som betalat för hans föredrag, vanligt folk som varit med i Raket-Madsens stötteförening och donerat pengar regelbundet, eller donerat någon enstaka gång till något särskilt ändamål som de gått ut och bett om pengar till - t.ex. renoveringen av Nautilus) har ju gjort det frivilligt. Det är inte som att det har gått på skatten. Så den här kritiken förstår jag inte. Folk väljer väl själva vad de vill stötta, och uppenbarligen fick de ut något av det för annars hade de inte gjort det. De ville dela drömmen och äventyret om den första hobbyastronauten i rymden, de ville gå och titta på provkörningarna av raketmotorerna och raketuppskjutningarna, vissa dagar fick de komma ner i Nautilus (om än bara vid kaj) o.s.v.. Om någon kan skapa lite intresse i livet för människor så är det väl något bra? Och det inser jag trots att raketer och rymdfärder inte är MINA intressen. (Ubåtar skulle kanske kunna bli det..?)
M hade ju två typer av praktikanter vad jag förstod: dels civilingenjörsstudenter, och där var det viktigt att de hade riktiga uppgifter eftersom detta skulle redovisas på skolan. M har själv berättat i sin blogg om hur stort ansvar detta var. Och dels praktikanter som gick "på stötten" (på bidrag), och var tvungna att praktisera någonstans som motprestation. Som någon skrev tidigare, så kan det ha varit mer problem än nytta med vissa av dessa, men det kan förstås också ha varit t.ex. äldre verkstadsarbetare som förlorat jobbet när ett företag gick omkull och inte kunde få ett nytt p.g.a. åldern. Vidare hade han ju folk som frivilligarbetade där några timmar i veckan på sin fritid.
Jag tror att Raketlabbet kan ha varit ett rörigt men "levande" ställe att vara på! De verkar ju ha haft mycket roligt för sig också, om man ska tro alla bilderna i bloggen.
Fast svag social kompetens hade/har han väl inte? Han kunde ju charma både män och kvinnor, och det kan inte folk med svag social kompetens. Tysken skrev att hans (M:s) kontaktnät var "riesig" = enormt.
De camouflagemönstrade overallerna kommer antagligen från Försvarets överskottslager. De helgröna däremot, som såg ut mer som flygaroveraller, och som hela gänget på raketlabbet hade på sig på slutet, hade skänkts av ett paintballföretag. De hade fått 150 eller så (minns inte exakt) och M skrev i sin blogg att han aldrig mer behövde köpa kläder!
M hade ju två typer av praktikanter vad jag förstod: dels civilingenjörsstudenter, och där var det viktigt att de hade riktiga uppgifter eftersom detta skulle redovisas på skolan. M har själv berättat i sin blogg om hur stort ansvar detta var. Och dels praktikanter som gick "på stötten" (på bidrag), och var tvungna att praktisera någonstans som motprestation. Som någon skrev tidigare, så kan det ha varit mer problem än nytta med vissa av dessa, men det kan förstås också ha varit t.ex. äldre verkstadsarbetare som förlorat jobbet när ett företag gick omkull och inte kunde få ett nytt p.g.a. åldern. Vidare hade han ju folk som frivilligarbetade där några timmar i veckan på sin fritid.
Jag tror att Raketlabbet kan ha varit ett rörigt men "levande" ställe att vara på! De verkar ju ha haft mycket roligt för sig också, om man ska tro alla bilderna i bloggen.
Fast svag social kompetens hade/har han väl inte? Han kunde ju charma både män och kvinnor, och det kan inte folk med svag social kompetens. Tysken skrev att hans (M:s) kontaktnät var "riesig" = enormt.
De camouflagemönstrade overallerna kommer antagligen från Försvarets överskottslager. De helgröna däremot, som såg ut mer som flygaroveraller, och som hela gänget på raketlabbet hade på sig på slutet, hade skänkts av ett paintballföretag. De hade fått 150 eller så (minns inte exakt) och M skrev i sin blogg att han aldrig mer behövde köpa kläder!

Jag ser allt det här som starka incitament på just en parasiterande livsstil. Inte ens sitt intresse betalar Fånen med egna pengar, han tigger. Till och med kläderna han bär är allmosor. Hans kuvade / blåsta hustru passar upp honom som den baby han är. Städar, betalar och lagar mat, betalar hyran och fjäskar underdånigt / blåst omkring honom, samt låter fanskapet tatuera in en asful tatuering över hela hennes överarm. Nix, den jävulen har garanterat aldrig själv bidragit med en enda hederligt intjänad krona till någonting, eller för den delen arbetsinsats (som han inte själv tyckte var kul). Säger det igen och igen: Fanskapet är en klockren psykopat (och där ingår narcissism), med lite Asbergers som ful dekoration på den äckliga tårtan.
Men då är han ju sinnessjuk och har varit det länge.