Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Jag förstår inte, denna tjejen blev utsatt flera gånger för hot och våld av denna snubbe och ändå stannade hon med honom?! Hur fan tänkte hon och var i helvete var hennes föräldrar, tydligen dunkade han hennes huvud i väggen en gång också, är föräldrarna blinda?!

Varför så vanligt att kvinnor går tillbaka till sina våldsamma män?
Hon var rädd för honom. Hotade kvinnor blir rädda. Han hotade henne. Och hennes familj. Han kontrollerade henne under en ganska lång tid. Hur stark tror du att en 17-19-årig tjej är? Hon ville heller inte medverka till en misshandelsutredning därför att hon inte ville förstöra för honom. De har en bakgrund ihop. Och troligen var hon kuvad och hade nu dålig självkänsla. Om hon åkte ut till honom den natten, så säger min erfarenhet att han antagligen vädjade till henne att komma dit. Sen under resans gång därute så hände saker. Och han var drogpåverkad och/eller full. Han bar ju på en hel del aggression, det har han ju visat ganska mycket tidigare.
Citera
2017-11-17, 14:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Jag förstår inte, denna tjejen blev utsatt flera gånger för hot och våld av denna snubbe och ändå stannade hon med honom?! Hur fan tänkte hon och var i helvete var hennes föräldrar, tydligen dunkade han hennes huvud i väggen en gång också, är föräldrarna blinda?!

Varför så vanligt att kvinnor går tillbaka till sina våldsamma män?

Det finns även killar/män som plågas i sina förhållanden, framförallt psykiskt, men det går mera omärkt förbi. De brukar skämmas och hålla tyst om det. Jag antar att det beror på dålig självkänsla och vissa psykologiska mekanismer att en del” accepterar” ett destruktivt förhållande.
Citera
2017-11-17, 14:42
Medlem
Lonnrots avatar
[quote=MeggieCleary|62363258]
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Är nog svårt att hjälpa någon som lever i ett destruktivt förhållande. Med facit i hand borde föräldrarna tagit Tova och flyttat så långt bort som möjligt. Men man tror nog inte att folk ska mörda hur som helst.

Nä, men man får inte tydligare varningssignaler heller.

Många "kan inte" flytta förstås utan att riskera sitt lilla välstånd men som förälder och ev syskon så skulle jag ju i efterhand konstatera att jag försummat min dotter/syster. Med all respekt och reservation för bristande insyn och kunskaper.

Den där jävla psyko-muppen till bonnsdrängsarsel har förött en familj, och nu måste de ev flytta ändå för att kunna återövra vad som är kvar av deras liv och framtid.

Man kan som familj inte utan vidare acceptera destruktivt beteende. Man måste göra allt som står i ens makt. Men visst det är inte lätt.
Citera
2017-11-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det finns även killar/män som plågas i sina förhållanden, framförallt psykiskt, men det går mera omärkt förbi. De brukar skämmas och hålla tyst om det. Jag antar att det beror på dålig självkänsla och vissa psykologiska mekanismer att en del” accepterar” ett destruktivt förhållande.
Tova höll också tyst om det. Det var hennes mamma som anmälde. Den enda om pratade med var med dagboken som hon skrev.
För männen är det nog skam som gör att de håller tyst. För kvinnor är det nog mer rädsla. Och det var ju liksom inte New York de bodde i, där kan man försvinna i mängden. I den lilla by de bodde i, där alla känner alla, så stöter man på varandra hela tiden. Det GÅR inte att försvinna i mängden. Hur mycket hon än ville.
Citera
2017-11-17, 14:45
Medlem
Lonnrots avatar
[quote=Picasso2|62363349]
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Frågan är om Tova gått med på det. Hon hade varit tvungen att lämna alla vänner etc. Svårt sånt där.

Inte så svårt att mord med 20 hammarslag kan övervägas som alternativ.
Citera
2017-11-17, 14:46
Medlem
[quote=Lonnrot|62363713]
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Inte så svårt att mord med 20 hammarslag kan övervägas som alternativ.
Men det där är ju inte ens ett argument. Facit har man först efteråt.
Citera
2017-11-17, 14:56
Medlem
Är mkt tveksam att han kvalar in till anstaltsförvaring. En lite psyundersökning ska tydligen vara gjord. En stor kommer nog ef fällande dom. Ett antal år på psykiatrisk avd är nog det som tyvärr räddar livet på honom.. För på kåken tror jag inte han blivit gammal...
Citera
2017-11-17, 14:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Är mkt tveksam att han kvalar in till anstaltsförvaring. En lite psyundersökning ska tydligen vara gjord. En stor kommer nog ef fällande dom. Ett antal år på psykiatrisk avd är nog det som tyvärr räddar livet på honom.. För på kåken tror jag inte han blivit gammal...

Om han är psykopat blir det fängelse. Rättspsyk blir det om man har psykoser o dyl.
Citera
2017-11-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om han är psykopat blir det fängelse. Rättspsyk blir det om man har psykoser o dyl.
Precis. Han har hotat henne till livet så länge. Detta är inget infall. Jävla svin! Hon hade hela livet framför sig.
Citera
2017-11-17, 15:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Men det där är ju inte ens ett argument. Facit har man först efteråt.

Du tycker det? Du tror att precis vem som helst på jorden skulle dela ut 20 hammarslag mot en försvarslös flicka? Så fungerar inte världen. Det är en promille folk som kan komma på tal, och en råkar sällskapa med din dotter....?

Låt vara att man blir närblind, men det är ändå flera människor involverade som borde kunna ha distans nog att se killen för vad han är.

Det finns ingen förälder på jorden som nöjer sig med "facit har man först efteråt". Det är motsatsen till föräldraskap.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-11-17 kl. 15:13.
Citera
2017-11-17, 15:03
Medlem
zAEBBEs avatar
Vart kan man ta del av fup?
Citera
2017-11-17, 15:05
Medlem
[quote=Lonnrot|62363864]
Citat:

Du tycker det? Du tror att precis vem som helst på jorden skulle dela ut 20 hammarslag mot DN försvarslös flicka? Så fungerar inte världen. Det är en promille folk som kan komma på tal, och en råkar sällskapa med din dotter....?

Låt vara att man blir närblind, men det är ändå flera människor involverade som borde kunna ha distans nog att se killen för vad han är.
Det var många som såg. T o m rådgjorde med polisen. Men svårt att handfast göra något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in