2017-11-16, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Läs gärna tråden = )

Nu förklarade jag bara hålet i ditt och Merpis resonemang. Jag kommer bara till samma slutsats som vem som helst som för ett stringent och logiskt resonemang i ämnet, det är inget som är unikt för mig. Skulle dock någon av er komma på ett bra argument mot att mänskligt liv börjar vid befruktningen så lyssnar jag gärna på det.
Var sätter du gränsen för vilket mänskligt liv du tycker är ok att döda av bekvämlighetsskäl?
Citera
2017-11-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Av huvudsakligen praktiska skäl, skulle jag påstå. Vem ska slå ihjäl det födda levnadsdugliga barnet som sedan ska folkbokföras som dödfödd?

Abortgränsen behandlar inte redan födda barn så det kan inte vara anledningen.
Citera
2017-11-16, 22:36
Medlem
Citat:
Var sätter du gränsen för vilket mänskligt liv du tycker är ok att döda av bekvämlighetsskäl?

Oantastlig sätter så vitt jag kan se ingen gräns inom vilken man kan döda mänskligt liv utan anser att inget mänskligt liv ska dödas. Du borde väl ställa dig själv den frågan?
Citera
2017-11-16, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
När graviditeten avbryts föds barnet.
Citera
2017-11-16, 22:39
Medlem
Citat:
När graviditeten avbryts föds barnet.

Vad menar du och hur var det här ett svar på mitt inlägg?
Citera
2017-11-16, 22:46
Avslutad
Citat:
Vad menar du och hur var det här ett svar på mitt inlägg?
Ja, och när sjukvården avbrutit kvinnans graviditet i ett skede så att barnet fötts levnadsdugligt, vem ska då slå ihjäl det födda levnadsdugliga barnet?
Citera
2017-11-16, 22:46
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Abortgränsen är satt för att minimera risken att det aborterade fostret ska leva när det tas ut ur kroppen.

Skulle inte vara någon höjdare för någon inblandad om det aborterade fostret började sprattla .....
Citera
2017-11-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Abortgränsen är satt för att minimera risken att det aborterade fostret ska leva när det tas ut ur kroppen.

Skulle inte vara någon höjdare för någon inblandad om det aborterade fostret började sprattla .....

Det tycker jag låter långsökt då abortgränsen då skulle satts mycket lägre inledningsvis men ja det kan nog vara rätt traumatiskt för inblandade att behöva hantera ett sprattlande foster.

Klipper man inte sönder fostret och krossar huvudet innan det tas ut?
Citera
2017-11-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ja, och när sjukvården avbrutit kvinnans graviditet i ett skede så att barnet fötts levnadsdugligt, vem ska då slå ihjäl det födda levnadsdugliga barnet?

Talar du om en abort där fostrets tagits ut levande? I så fall varför frågar du mig detta? Jag har aldrig påstått att någon ska slå ihjäl foster, eller barn.
Citera
2017-11-16, 22:59
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så efter en våldtäkt eller incest så är det alltså ok att "slå det nyfödda barnet i närmaste betongvägg !"

är det vad du försöker säga?

Ska det vara tillåtet ska ska det inte vara barnamord bara för att tjejerna inte klarar att ta sitt piller varje dag!

Vad försöker DU säga? -Att man ska få använda abort/mord som preventivmedel så som det är idag?!

Gissar du röstar fi (FY) oxå?
Citera
2017-11-16, 23:00
Avslutad
Citat:
Talar du om en abort där fostrets tagits ut levande? I så fall varför frågar du mig detta? Jag har aldrig påstått att någon ska slå ihjäl foster, eller barn.
Man "tar inte ut" fostret, kvinnan får ett medel som sätter igång förlossningen så hon föder ut det. Abortgränsen är satt så att det inte ska födas levnadsdugligt.
Citera
2017-11-16, 23:03
Medlem
Citat:
Man "tar inte ut" fostret, kvinnan får ett medel som sätter igång förlossningen så hon föder ut det. Abortgränsen är satt så att det inte ska födas levnadsdugligt.

Ok, så varför frågar du mig vem som ska slå ihjäl fostret/barnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in