2017-11-16, 15:41
Medlem
Vad jag hört så kommer inte Merkel längre? Finns den infon släppt någonstans?

Är på ett jobb som blir rätt så jäkla påverkat av det hela så ledningen har väl direkt kontakt med polisen, därifrån jag hört det hela. Men hittar inget om det på nätet.
Citera
2017-11-16, 15:43
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Vad jag hört så kommer inte Merkel längre? Finns den infon släppt någonstans?

Är på ett jobb som blir rätt så jäkla påverkat av det hela så ledningen har väl direkt kontakt med polisen, därifrån jag hört det hela. Men hittar inget om det på nätet.

Det stämmer att Merkel inte kommer men det handlar inte om ändrade planer. Hon måste få till sin allians i Tyskland, vilket i sig tar ansenlig tid. Därav kunde hon inte komma.
Citera
2017-11-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Det stämmer att Merkel inte kommer men det handlar inte om ändrade planer. Hon måste få till sin allians i Tyskland, vilket i sig tar ansenlig tid. Därav kunde hon inte komma.

Var det inte pga henne som alla extrema avspärrningar skulle ske?
Citera
2017-11-16, 15:47
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Var det inte pga henne som alla extrema avspärrningar skulle ske?

Har inte hört det. Hon skulle inte vara med från början. Jag antar att avspärrningarna beror på att i princip alla politiska höjdare är där; Mackan, Macron exvis.
Citera
2017-11-16, 15:49
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton

Jag ber om ursäkt men min info var utdaterad. Såg nu att hon visst skulle delta. Alltså har planerna ändrats.

https://medarbetarportalen.gu.se/aktuellt/nyheter-detalj//trafikstorningar-i-goteborg-16-17-november----planera-dina-resor-och-folj-informationen.cid1525275;j sessionid=11s9xphs4k9jzwft9vqowef13?skipSSOCheck=t rue&referer=https%3A%2F%2Fwww.google.se%2F
Citera
2017-11-16, 15:55
Medlem
Jag hoppas att alla EU-parlamentariker kan få en sightseeing i Göteborgs fina förorter som Biskopsgården, Lövgärdet och Gårdsten.
Citera
2017-11-16, 15:56
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag hoppas att alla EU-parlamentariker kan få en sightseeing i Göteborgs fina förorter som Biskopsgården, Lövgärdet och Gårdsten.

Något säger mig att svenska förorter, tycka vad man vill om dessa, har långt bättre standard än de i exvis Paris eller liknande städer.
Citera
2017-11-16, 16:50
Medlem
Vad är fördelarna med just Göteborg?

Med ett toppmöte i tex Hemavan där det i princip finns bara två tillfartsvägar skulle polisinsatsen troligen bara behövas till en bråkdel. Några bråkstakar som orkar gå över fjället i november är osannolikt.
Citera
2017-11-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Vad är fördelarna med just Göteborg?

Med ett toppmöte i tex Hemavan där det i princip finns bara två tillfartsvägar skulle polisinsatsen troligen bara behövas till en bråkdel. Några bråkstakar som orkar gå över fjället i november är osannolikt.
Problemet är väl att denna bråkdel utgör den totala polisstyrkan norr om Gävle.
Citera
2017-11-16, 19:16
Bannlyst
Kommer att bli kravaller som in i helvete.
Citera
2017-11-16, 19:43
Medlem
Hörde att det var pga 'mötesplats chef' för Göteborgs stads chefer dom EU gick hålla till på Hisingen. Mötesplats chef hade bokat först och vägrade flytta. Dyrt blev det. Makt är makt.
Citera
2017-11-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Problemet är väl att denna bråkdel utgör den totala polisstyrkan norr om Gävle.
OM det är uppemot 5000 poöiser i Göteborg lär de flesta komma från resten av landet. Att ta kanske 10% av dem till fjällvärlden hade gjort att många av resten hade kunnat gjort nytta hemmavid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in