2017-11-16, 21:05
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggaren-Jocke69
Kommer att bli kravaller som in i helvete.
Enligt GW så kommer det bli lugnt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/gw-for-daligt-vader-for-kravaller

För dåligt väder..
Citera
2017-11-16, 21:35
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Stefan Löfven säger att han har förståelse för att mötet orsakat en del praktiska problem, men hoppas att det också finns en stolthet över att man får ta emot de europeiska ländernas ledare.

"En del praktiska problem", det är muppens val av ord för att beskriva att Gbg stänger ner en dag för att överbetalda politiker ska hålla ett kort möte som utan problem kunnat hållas på lämpligare plats utan att störa andra i onödan. Hoppas att någon räknar ut vad skådespelet kostar oss i form av utebliven arbetstid, minskade intäkter osv.
Hade mupparna överhuvud taget brytt sig om vanligt folk hade de inte placerat mötet här. Kan heller inte se hur det skulle få mig att känna stolthet när jag tvingas ta ut två semesterdagar som jag hellre hade utnyttjat till sommaren då vädret är lite behagligare. Ett enat europa tycker jag är en bra ide, synd bara att den nuvarande odemokratiska versionen får hållas. Är det inte dags för demokrati i europa snart, där folket väljer sina beslutande företrädare i fria val.
Citera
2017-11-16, 22:11
Medlem
Nochillss avatar
Det skulle ha varit mycket smidigare att hålla EU-toppmötet i Malmö som har ett kompakt centrum med flera förbifartsvägar. Istället för ett påträngande trafikkaos skulle också detta bli mer symboliskt eftersom Öresundsbron delas med resten av Europa.
Citera
2017-11-17, 00:06
Medlem
Warsawpacts avatar
Känns som att detta förlades till GBG istället för STHLM med tanke på det ramaskri som skulle uppstått om huvudstaden tvingats stängas ned i liknande stil som gjorts i GBG.
Förmodligen så drar Löfven en rökridå och försöker släta över irritationerna i GBG med att hänvisa till att "hela" Sverige ska vara delaktigt blablabla.

Malmö skulle i mina ögon vara ett bättre ställe att förlägga EU mötet, med tanke på transport, infrastruktur, symbolik, påverkan på infrastrukturen.
Citera
2017-11-17, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warsawpact
Malmö skulle i mina ögon vara ett bättre ställe att förlägga EU mötet, med tanke på transport, infrastruktur, symbolik, påverkan på infrastrukturen.
+ ur miljösynpunkt, men det diskuterar man enbart när det gäller vanligt folks inverkan på miljön

Nej något löjligt EU-toppmöte behövs inte. Lägg ner skiten bara och ha enbart ett handelssamarbete mellan de Europeiska länderna. Om inte kan ju Sverige gå ur åtminstone innan vi förlorat alla arbetstillfällen för att företag flyttar sina verksamheter till Polen och Ungern.
Citera
2017-11-17, 07:44
Medlem
Det kom ju rätt många motdemonstranter när NMR tågade genom Göteborg häromsistens. De är säkert intresserade av att motdemonstrera här också.
Citera
2017-11-17, 08:21
Medlem
Fris avatar
Numera är det ju bara nationalisterna som är mot Miljöpartiets älskade sEUjetunion. Men vänstern älskar alltid våld och förpassar inte ett tillfälle som detta. Om man extrapolerar från förra gången 2001 till dagens nivå av våld i Sverige och EU:s kriser, så kommer man fram till att det blir mycket värre denna gång.

Det var kanske det här som NRM generalrepeterade för i på plats för några veckor sedan? Jag utgår från att de dyker upp och blir huvudnumret i världens alla tidningars rubriker en dag.
Citera
2017-11-17, 08:36
Medlem
hehehos avatar
Vad händer just nu fredag mordgon. ALL trafik igenkorkad. Ser på google-maps att hela stan är "röd", ser massor av blåljus vid "421" någon som vet om det är något speciellt.
Citera
2017-11-17, 08:47
Medlem
Är det inte anmärkningsvärt att Aftonbladet inte har en enda artikel om mötet? Försöker det bevisa något?
Citera
2017-11-17, 08:57
Medlem
room6527s avatar
Om jag förstått boknings-systemet rätt, var det "kvalitets-mässan" med svenska politiker som nu är orsaken till att Göteborg fått en total infarkt, bl.a hade TV4 ett inslag med en lokal livsmedelsaffär där innehavaren sumpar 130.000:- på 3 dagars stillestånd, han kunde inte ens ta sig ur sitt eget garage....

http://archive.is/O3Iwb

Frågan blir väl om de som drabbats i staden kan gå ihop i en grupptalan mot kommunen, det är ju uppenbart att dom varit fullt medvetna om vilken soppa som dom ställde till med...
Har lyft frågan i juridikdelen, får se om det ev finns någon juridisk öppning för de som drabbats:
(FB) Förlorad inkomst pga EU-toppmöte i Gtbg, kan f-bolagen ersätta ?
Senast redigerad av room6527 2017-11-17 kl. 09:11.
Citera
2017-11-17, 09:16
Medlem
sasos avatar
ganska roligt att politiker måste bo på Gothia tower och störa Göteborgare när
det redan finns hotell på eriksberg
vill politiker känna sig som kändisar? var har dem åstadkommit?
"blåa mattan"
Senast redigerad av saso 2017-11-17 kl. 09:19.
Citera
2017-11-17, 09:23
Medlem
För er som undrar vilket klossmongo det är som har planerat den här tillställningen så verkar det vara regeringskansliet och Peter Skeppström som skall hållas ansvarig.
http://www.gp.se/n%C3%B6dl%C3%B6sningen-som-orsakar-trafikkaos-under-eu-toppm%C3%B6tet-1.4829438

Han är en SSU-broiler med tidigare erfarenheter av att hota vakter:
https://www.flashback.org/t318555
Och kleta bajs på hotellrum:
https://www.flashback.org/t553482

Fin mäniska med känsla för den "vanliga människan"
Från GP-artikeln:

Citat:
Regeringschefernas arbetslunch under fredagen kommer att intas på Restaurang River på piren framför Eriksbergs gamla maskinhall.
– Den lokalen har mer eller mindre varit omklädningsrum för arbetarna. Det är sånt där som piffar upp, säger Skeppström.

Underbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in