2017-11-14, 12:15
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittjack
Fick du inga kommentarer av werlabs? Eller skriver de bara "över referens, bör kollas upp av läkare" typ?

Ja, mina resultat kommenterades, men fick inte intrycket av att det skulle vara särskilt allvarligt. Så därför frågar jag här.

Citat:
Ditt testosteronvärde ligger kraftigt förhöjt. Om detta är nytt och oväntat för dig bör detta snarast följas upp via vårdcentral för att utreda orsak och initiera behandling.

I dina blodbristprover noteras förhöjda värden av Erytrocyter, EVF, ett förhöjt blodvärde (Hemoglobinvärde) samt ett lätt lågt MCV-värde. Denna typ av blodbild kan ofta ses efter en period med kraftigt förhöjda testosteronvärden.
Dina blodfetter ligger väsentligen bra men din kolesterolfördelning är ofördelaktig med en övervikt av det "onda" kolesterolet, vilket åskådliggörs av en förhöjd ApoB/ApoA1-kvot. Det som eftersträvas för män är en kvot under 0.7, vilket ofta kan påverkas med kostomläggning eller med ökad motion. Vid osäkerhet kring detta kan du diskutera detta med din vårdcentral.
Ditt Järnvärde ligger strax ovan det övre referensvärdet, vilket kan ses vid behandling med vissa läkemedel eller vara en normalvariant utan koppling till ohälsa.
I övrigt ses inget avvikande i dina provsvar.

Johan Weidenhaijn
Werlabs Läkarteam
Citera
2017-11-15, 18:45
Medlem
Har märkt att jag inte tappar ett enda hårstrå när jag kör testo p, hur hög dos jag än kör. Började min steroidkarriär med testo E/C och tappade lite hår, men sedan jag började med P har inte ett enda hårstrå rykt.

Testade att kör E för ett tag sedan och det började direkt klia i hårbotten och falla hår. När jag bytte tillbaka till P slutade det. Kan garantera att det inte är något fel på varorna, har testat ett antal olika märken.

Vad kan det bero på? Minns att jag läste att man även kan tappa hår av östrogen och mitt östro är mycket högre på E och C, varför jag inte alls gillar att använda det. Vad tror ni?
Citera
2017-11-15, 22:00
Medlem
om jag sticker e4d, när är det bäst att ta testo/östro blodprover?

det borde väll bli dag 2 för att få ett så bra snitt värde som möjligt?
Citera
2017-11-16, 15:26
Medlem
kattvalps avatar
Halloj!

Tänkte bara höra med någon mer kunnig angående Arimidex.

Det jag undrar är om man på något sätt får ut mindre av testot när man tar arimidex?
Kommer självklart att köra på det, men funderade eventuellt på att öka testo-dosen om det är så att man på något vis får ut mindre av det i samband med arimidex.

Tacksam för svar
Citera
2017-11-16, 18:49
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Halloj!

Tänkte bara höra med någon mer kunnig angående Arimidex.

Det jag undrar är om man på något sätt får ut mindre av testot när man tar arimidex?
Kommer självklart att köra på det, men funderade eventuellt på att öka testo-dosen om det är så att man på något vis får ut mindre av det i samband med arimidex.

Tacksam för svar

Feltänk.

Ökar du testodosen så aromatiserar du mer, då behöver du mer Arimidex.
Citera
2017-11-16, 19:57
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Feltänk.

Ökar du testodosen så aromatiserar du mer, då behöver du mer Arimidex.

Misstänkte detta.. Alltså trycker inte arimidexen ner testot utan bara östradiol-nivåerna?
Citera
2017-11-16, 21:17
Medlem
Citat:
Misstänkte detta.. Alltså trycker inte arimidexen ner testot utan bara östradiol-nivåerna?

helt rätt men vad många inte vet är att östrogen är anabolt så jo adex KAN hämma din muskeltillväxt, allting ställs biverkning kontra effekt, du vill ha så höga nivåer av östro utan att få några biverkningar för bästa resultat för att prata normal begåvad svenska
Citera
2017-11-16, 22:51
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
helt rätt men vad många inte vet är att östrogen är anabolt så jo adex KAN hämma din muskeltillväxt, allting ställs biverkning kontra effekt, du vill ha så höga nivåer av östro utan att få några biverkningar för bästa resultat för att prata normal begåvad svenska

Åhfan! Antar att man får laborera lite med det och ta lite prover & liknande.
Men vad tror du om 0,5mg e3d på en testo P 100mg/ml eod kur?
Citera
2017-11-17, 05:30
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Åhfan! Antar att man får laborera lite med det och ta lite prover & liknande.
Men vad tror du om 0,5mg e3d på en testo P 100mg/ml eod kur?

Det där är också individuellt hur mycket adex man behöver. Om du får akut och extrem bloat så börja med en tablett 1mg eod tills det lagt sig. Sen kan man köra underhållande dos 0.50mg - 0.25mg eod . Rangen ligger ungefär där för de flesta.

Är du helt osäker så får du ta ett östroblodprov för att se vad dina referensvärden ligger på. Du tar eget beslut efter all information.
Citera
2017-11-17, 08:29
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1
Det där är också individuellt hur mycket adex man behöver. Om du får akut och extrem bloat så börja med en tablett 1mg eod tills det lagt sig. Sen kan man köra underhållande dos 0.50mg - 0.25mg eod . Rangen ligger ungefär där för de flesta.

Är du helt osäker så får du ta ett östroblodprov för att se vad dina referensvärden ligger på. Du tar eget beslut efter all information.

Jag gör så att jag startar kuren och slänger in det vid behov! Tack för svar gubben

Ha en god dag!
Citera
2017-11-17, 09:59
Medlem
Citat:
Jag gör så att jag startar kuren och slänger in det vid behov! Tack för svar gubben

Ha en god dag!

tycker jag låter som ett vettigt beslut, man ska aldrig medicinera i onödan för som sagt, allting kommer med biverkningar, det är biverkning kontra effekt man ställer emot varrandra för att avgöra om det är värt det

jag torr inte ens du kommer behöva någon AI på 100 mg eod testo p men skulle du behöva så har du adex hemma och redo att använda och då är det sjukt enkelt att kontra östrogena biverkningar enligt mig iallafall
Citera
2017-11-17, 11:11
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Ja, mina resultat kommenterades, men fick inte intrycket av att det skulle vara särskilt allvarligt. Så därför frågar jag här.

Om du ligger på AAS är det fina värden så det är inte mycket att nojja över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in