2017-11-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NemoX
Har kurat till och från i 4-5 år och det här är första gången värdena spökar för mig. Brukar visserligen kolla efter PCT och då har allt alltid sett bra ut. Nu kollade jag för att jag mest var nyfiken på östrot men tog allt det andra i samma veva.

Legat on sen början på maj. Körde testo c i början, hade tren e (300 tren e var 7e dag) i bilden under sommaren i 12v och klev som sagt av för dryga 2 månader sen.

Har inte kört några orala eller nåt annat denna runda. Drar inte i mig värktabletter eller nåt sånt heller. Måttlig alkoholkonsumtion (tog testerna i onsdags förra veckan och var ute i helgen, men det bör väl knappast ha påverkat?)

Fattar inte om det är trennet som spökar mer än 2 mån efter att jag klev av det. Tar levern så lång tid att hitta tillbaka?

Vad kan jag göra till nästa test för att hjälpa levern? dricka mer vatten? Något mer? Så gör jag ett nytt test om 2 veckor.

12 veckor på tren e, högst sannolikt att dina njurar som spökar med lever värdena enligt mig.. börja ta en titt på det och ja, att det visar sig upp till 2 månader efter bruk är inga konstigheter för mig iallafall, mina njur värden är fortfarande åt helvete och jag hopade av trennet någon gång i augusti tror jag om jag slänger ur mig något rakt upp och ner men det går o back tracka i min kur rapport för dig som är mer intresserad av detta

tänk på att det behöver inte nödvändigtvis vara levern ensamt... det finns MÅÅÅÅÅÅNGA faktorer som gör att dina lever värden sticker iväg och det är för att när det kommer till kroppen så gör levern mycket av hårdgörat ensamt, nu skenar vi iväg jävligt långt här men det behöver inte ens vara AAS relaterat men nu är de det med största sannolikhet, men som sagt jag tror att felet ligger mer i njurarna än vad det faktiskt gör i levern men det är bara en teori och som karl säger så är det du som har all grund fakta

ökat vätskeintag hjälper både lever och njurar extremt mycket under lång sikt så där kan du absolut börja.. tänk dock på att reglera micros efter ditt ökade vattenintag då detta påverkas markant när du ökar de dagliga vätskeintaget

du kan även vända dig till olika vitamin complex som ska vara bra för lever / njure som exempel liver and organ defender av 5%nutrition, milk thistle osv osv...
Citera
2017-11-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
12 veckor på tren e, högst sannolikt att dina njurar som spökar med lever värdena enligt mig.. börja ta en titt på det och ja, att det visar sig upp till 2 månader efter bruk är inga konstigheter för mig iallafall, mina njur värden är fortfarande åt helvete och jag hopade av trennet någon gång i augusti tror jag om jag slänger ur mig något rakt upp och ner men det går o back tracka i min kur rapport för dig som är mer intresserad av detta

tänk på att det behöver inte nödvändigtvis vara levern ensamt... det finns MÅÅÅÅÅÅNGA faktorer som gör att dina lever värden sticker iväg och det är för att när det kommer till kroppen så gör levern mycket av hårdgörat ensamt, nu skenar vi iväg jävligt långt här men det behöver inte ens vara AAS relaterat men nu är de det med största sannolikhet, men som sagt jag tror att felet ligger mer i njurarna än vad det faktiskt gör i levern men det är bara en teori och som karl säger så är det du som har all grund fakta

ökat vätskeintag hjälper både lever och njurar extremt mycket under lång sikt så där kan du absolut börja.. tänk dock på att reglera micros efter ditt ökade vattenintag då detta påverkas markant när du ökar de dagliga vätskeintaget

du kan även vända dig till olika vitamin complex som ska vara bra för lever / njure som exempel liver and organ defender av 5%nutrition, milk thistle osv osv...

Alla njurvärden såg bra ut (enligt werlabs) förut kreatinvärdet som var precis i överkant, men det har det alltid varit för mig. Men resterande ligger bra inom gränsvärden.

Visste inte att bieffekter från tren kunde hålla i sig så länge, tar kanske lite längre tid för kroppen att återhämta sig när man ligger on också.

Hur menar du att mina micros kommer påverkas av ökat vätskeintag?

Stort tack för din input!
Citera
2017-11-13, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Först å främst angående min sweetspot på östrot så var det ett värde jag uppgav då, vilket stämde vid den tidpunkten. Nu verkar det som att den har sjunkit markant och kan inte riktigt säga vart den ligger. Men precis som Max-Gainz är inne på så måste du ju tänka på att jag inte står på 900mg testo cyp i veckan och har aldrig gjort, kommer med all sannolikhet aldrig göra heller.
Så med tanke på vart dina testonivåer skulle jag nog snarare hävda att din ratio är hälsosam, vilket bevisar sig i hur du uttrycker att du upplever situationen. Man kan inte stirra sig blind på värden i sig utan måste också ställa dem i paritet med sammanhanget och motspelande hormonvärden.

Gällande övriga värden så får man inte glömma att bara för att något "har funkat" i 4 års tid så behöver det inte betyda att det kommer funka för alltid. För eller senare tar allt slut, så man får ständigt anpassa sig vilket är anledningen för rutinmässiga kontroller av system och hårdvara.
Det kan lätt vara som så att din kropp är utmattad och tappar motståndskraft vilket ger skeva apolipo-kvoter, vilket i sig är ganska allvarligt faktiskt, samt höjda markörer för organskada.
Anastrozole är inte heller något godis direkt utan kan i allra högsta grad påvärka blodfetter med mera.

Med detta sagt så vill jag bara förmedla att det inte alltid är så lätt att räkna ut faktorer för olika tillstånd och reaktioner. Vad man får göra är att forma en tes om vad som är mest rimligt i diagnosväg och sedan testa teorin.
I ditt fall skulle det kunna vara såhär; Teorin är att din kropp helt enkelt är utmattad och tappar motståndskraft i takt med att en katabol motaktion ökar i kroppen. Teorin testas genom att sänka dosen testosteron till 50% och sedan göra nya mätningar 10-14 dagar som tidigast efter dosjustering. Visst kan man börja ta tidigare om man har resurserna för att kunna skönja eventuella förbättringstendenser i värdena men jag tror inte att det hinner händer så extremt mycket de första 10 dagarna iaf på en sådan dos.

Hur du väljer att undersöka är ju helt upp till dig, jag bara förevisar ett exempel i hur man kan tänka. Det är ju trots allt du som sitter med mest fakta på handen.

Mvh,

-Alfred

Låter som ett bra sätt att angripa det hela. Visar tester om 2 veckor inga förbättringar så blir det till att dra ner ordentligt eller kliva av helt enkelt. Kroppen går såklart före allt det andra.

Visst, jag är medveten om att bara för det har fungerat förut så behöver det inte fungera nu. Många parametrar som är med och rör om i grytan. Alltid skönt att få feedback från andra så att man får någon annan som tittar på det helt enkelt

Tack för hjälpen!
Citera
2017-11-13, 11:14
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Låter som ett bra sätt att angripa det hela. Visar tester om 2 veckor inga förbättringar så blir det till att dra ner ordentligt eller kliva av helt enkelt. Kroppen går såklart före allt det andra.

Visst, jag är medveten om att bara för det har fungerat förut så behöver det inte fungera nu. Många parametrar som är med och rör om i grytan. Alltid skönt att få feedback från andra så att man får någon annan som tittar på det helt enkelt

Tack för hjälpen!

Jag är helt med på vad du menar, å det är ju därför detta subforum existerar! Den svenska vården är ju ungefär lika bildad som Jaggermeister i allmänhet i ämnet så där har man ju tyvärr inte mycket att hämta.

Gällande alternativet att kliva av helt; om det nu visar sig att din kropp är rejält utmattad och neddragen, alltså att det visar sig att de dåliga värdena kommer av att din kropp är utmattad, så skulle en total utsättning av testosteronet nog snarare göra situationen svårare. Jag rekommenderar isåfall att du går ner på en terapeutisk dos, alltså en ersättningsdos, på testot så du når 25-30 nmol som mest och låter kroppen återhämta sig. När värdena ser bra ut, och så har gjort ett par tre veckor iaf, så kan det bli läge att belasta kroppen med en utsättning av testot med följande återhämtningsfas.
Känns dumt att skyffla mer problem att lösa över kroppen på en gång än vad som behövs. Det som behövs primärt, om det nu visar sig att vår tes stämmer, är att reglera värden och då behöver kroppen allt stöd det kan få. Således är det kontraproduktivt att sätta upp hormonåterhämtning på priolistan också. En sak i taget.

Offtopic: det är ju för övrigt så fruktansvärt beklämmande tycker jag att tänka på hur det ser ut i Sverige idag. Det snackas högt å brett om jämnställdhet, lika för alla och att hylla våra kroppar. Likförbannat står man här å stampar mot förbud för män att hjälpa kroppen till bättre funktion genom optimering av manligt könshormon. Däremot får kvinnor hormon utskrivet (östrogen, dvs kvinnligt könshormon) för allt mellan fertilitetsbehandlingar till torra underliv. Sånt osmakligt jävla hycklarskämt så man spyr av tanken på att detta är verkligheten i det land jag lever i. En drös med dubbelmoralkärringar utan koll som styr över saker de inte borde uttala sig om ens.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-11-13, 15:06
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Nu var jag väldigt kortfattad och utelämnade viktig information. Var ett inlägg som skrevs i all hast före jobbet. Från en vilopuls på 65-70 till 95. Vilopulsen ligger även över 100 senare under dagen, men precis när jag vaknat på runt 95. Är över 25, 1.80cm, 75kg. Kör 250mg testo e e5d. Blodtrycket är lågt och har inte ökat något sedan före. Har frontat två första sticken med 500mg. Börjar närma sig att sätta det tredje sticket nu.

Det jag undrade var hur lång tid det generellt sett tog innan pulsen blev något mer stabil efter första sticken. När jag läste runt stötte jag på någon tråd där några användare påpekade att det brukade försvinna efter en liten stund in i kuren. Var lite nyfiken på om någon hade sett sin puls sjunka några veckor in och om det var allmänt vedertaget att det skedde?
Bara för att uppdatera gällande detta. Min puls har nu sjunkit ned till strax över det normala. Ligger för närvarande 5-10 slag över mitt normala vilket knappast är något jag oroar mig för. Gått 25 dagar nu av kuren.
Citera
2017-11-13, 19:37
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Bara för att uppdatera gällande detta. Min puls har nu sjunkit ned till strax över det normala. Ligger för närvarande 5-10 slag över mitt normala vilket knappast är något jag oroar mig för. Gått 25 dagar nu av kuren.
Min vilopuls steg från 70-75 till 95-105 efter ca 4 veckor on, höll i sig strax under 2 månader

Karl: vrf håller du på o skämtar om mig för, vad vill du åstadkomma? Tycker du det är kul och såra andra eller? Mår du bra av det..? Ber dig vänligt att sluta.
Senast redigerad av Jaggermeister 2017-11-13 kl. 19:39.
Citera
2017-11-13, 20:34
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Min vilopuls steg från 70-75 till 95-105 efter ca 4 veckor on, höll i sig strax under 2 månader

Karl: vrf håller du på o skämtar om mig för, vad vill du åstadkomma? Tycker du det är kul och såra andra eller? Mår du bra av det..? Ber dig vänligt att sluta.

Du är skräckexemplet för hur man inte ska sköta sig kring AAS, på något plan.
Citera
2017-11-13, 21:27
Medlem
Citat:
Alla njurvärden såg bra ut (enligt werlabs) förut kreatinvärdet som var precis i överkant, men det har det alltid varit för mig. Men resterande ligger bra inom gränsvärden.

Visste inte att bieffekter från tren kunde hålla i sig så länge, tar kanske lite längre tid för kroppen att återhämta sig när man ligger on också.

Hur menar du att mina micros kommer påverkas av ökat vätskeintag?

Stort tack för din input!

exemeplvis natrium hjälper dig att hålla vätskan du dricker så det kan du öka.. vätskan transporterar ämnen i kroppen samt ''spolar'' eller ''sköljer'' kroppen, med detta följer ''slagg'' produkter som inte alls är enbart slagg utan det kan vara viktiga vitaminer och mineraler som också spolas och då kan det vara bra att se till o fylla på vardagligen med dessa
Citera
2017-11-13, 23:10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister

Jagger, har du någonsin hört ordspråket "så man bäddar får man ligga"?

Anledningen att du är ett skräckexempel och att kunniga som Kalle Alfred skämtar om dig är för att du påstår saker som är helt befängda, till exempel försöker du hela tiden sätta dina dåliga värden i försvar som om det inte är så dåligt som det egentligen är.

Jag ska vara ärlig mot dig Jagger, och dina värden är de sämsta jag någonsin hört talas om. Jag är förvånad om du lever några år till ens. Dina ALAT-värden på >8 är helt sinnessjuka, över ETT är onormalt, eller >1,5 är allvarligt. Din vilopuls är också skrämmande, till och med när den är "normal" för dig. Dina kunskaper är helt bananas, min flickvän på 50 kg marklyfter mer än dig när hon ligger på kaloriunderskott utan prepp, jämfört med dig när du preppar TRENBOLONE.

Anledningen att du är ett skämt är att du gör ALLA FEL som samtidigt yttrar dig som om du egentligen gör helt OK beslut. Spoiler alert, du gör inte OK beslut, inte ens i närheten.
Citera
2017-11-14, 00:00
Medlem
Roidberts avatar
Har varit och tagit blodprover förra månaden via Werlabs och tar gärna emot synpunkter på f.f.a. blodvärdena. De fetade ligger litet utanför referensvärdena:

B-Hb
176g/L
134-170 g/L

B-Erytrocyter
6.410(12)/L
4,2-5,7 10(12)/L

B-EVF
0.52 fraktion
0,39-0,50 fraktion

B-MCV
81 fL
82-98 fL

Erc(B)-MCH
27.4 pg
27-33 pg

B-MCHC
338 g/L
317-357 g/L

Immunförsvar
B-Leukocyter
6.6 10(9)/L
3,5-8,8 10(9)/L

Infektions- och inflammationsmarkör
P-CRP
<4 mg/L
<5 mg/L

Koagulationsförmåga
B-Trombocyter
266 10(9)/L
145-348 10(9)/L

Mineraler
P-Ferritin
28 µg/L
20-375 µg/L

P-Järn
35 µmol/L
9-34 µmol/L

P-Magnesium, total
0.89 mmol/L
0,70-0,95 mmol/L

Vitaminer
S-Kobalamin
416 pmol/L
156-672 pmol/L

P-Homocystein, total
10 µmol/L
< 15 µmol/L

S-Vit D25
83 nmol/L
50-178 nmol/L
Visa Mer

Blodfetter
P-LDL-kol, direkt
4.0 mmol/L
1,2-4,3 mmol/L

P-Kolesterol
5.0 mmol/L
2,9-6,1 mmol/L

fP-Triglycerider
0.78 mmol/L
0,45-2,6 mmol/L

P-HDL-kolesterol
0.9 mmol/L
0,8-2,1 mmol/L

P-Apo A1
1.03 g/L
0,79-1,69 g/L

P-Apo B
0.95 g/L
0,46-1,74 g/L

S-Apo B/Apo A1
0.92
<0,90

Blodsocker
P-Glukos
5.3 mmol/L
4,2-6,0 mmol/L

B-HbA1c (IFCC)
31 mmol/mol
27-42 mmol/mol

Hormoner
P-Tyroxin, fritt
13 pmol/L
10-22 pmol/L

P-Tyreotropin (TSH)
2.3 mIE/L
0,4-4,0 mIE/L

S-Testosteron, total
75 nmol/L
10-35 nmol/L

Leverfunktion
P-ASAT
0.49 µkat/L
0,25-0,75 µkat/L

P-ALAT
0.59 µkat/L
0,15-1,1 µkat/L

Njurfunktion och Kroppsalter
P-Natrium
141 mmol/L
137-145 mmol/L

P-Kalium
3.9 mmol/L
3,5-4,4 mmol/L

P-Kreatinin
93 µmol/L
60-105 µmol/L

P-Calcium
2.30 mmol/L
2,15-2.50 mmol/L

Prostataprov
P-PSA
0.5 µg/L
<2,0 µg/L

Det är mest värdet på B-Erytrocyter jag funderar över.
Senast redigerad av Roidbert 2017-11-14 kl. 00:04.
Citera
2017-11-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
exemeplvis natrium hjälper dig att hålla vätskan du dricker så det kan du öka.. vätskan transporterar ämnen i kroppen samt ''spolar'' eller ''sköljer'' kroppen, med detta följer ''slagg'' produkter som inte alls är enbart slagg utan det kan vara viktiga vitaminer och mineraler som också spolas och då kan det vara bra att se till o fylla på vardagligen med dessa

Ah du menar så, det är jag helt med på
Citera
2017-11-14, 11:05
Medlem
Skittjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert

text

Fick du inga kommentarer av werlabs? Eller skriver de bara "över referens, bör kollas upp av läkare" typ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in