2017-11-16, 13:13
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Robban undviker helt anledningen till att Khavaris könsidentitet ifrågasätts pengarna från insamlingen som går in på ett privat konto, en dubbelgångare som sitter i Afghanistans parlament. Hur tillåter män en kvinna vara talesperson? Män från ett land där flickor hålls isolerade därav uppkomsten av fenomenet bacha bazi. Flickor hålls inlåsta så vi klär småpojkar som flickor och knullar småpojkar Artikeln bevisade ingenting gav bara upphov till fler frågor.

Exakt!
Citera
2017-11-16, 13:18
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det är ingen tillfällighet att de beskriver bakgrunden, det är väl bra att det gör det, men kopplingen mellan könsanklagelserna och rasismen är det du som gör, inte dem.
Varför är det bra att beskriva en bakgrund som utgår ifrån att alla med en avvikande åsikt är "nazister"? Expo gjorde den kopplingen. Inte jag. Jag ställde en berättigad fråga som du inte tycks äga kapacitet till att svara på?
Citera
2017-11-16, 13:26
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Varför är det bra att beskriva en bakgrund som utgår ifrån att alla med en avvikande åsikt är "nazister"? Expo gjorde den kopplingen. Inte jag. Jag ställde en berättigad fråga som du inte tycks äga kapacitet till att svara på?
Hon hade knappast gjort den kommentaren på nätet om hon inte var ute efter att skada henne pga en agenda, att de speglar hennes bakgrund gör väl att vi kan räkna ut hennes agenda, eller hur?

Eller, tror du att hon skriver om fler som förespeglar sig att vara kvinnor fastän de är män? Att det råkade vara Fatemeh som kommenterades, bara en tillfällighet?
Citera
2017-11-16, 13:43
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Hon hade knappast gjort den kommentaren på nätet om hon inte var ute efter att skada henne pga en agenda, att de speglar hennes bakgrund gör väl att vi kan räkna ut hennes agenda, eller hur?

Eller, tror du att hon skriver om fler som förespeglar sig att vara kvinnor fastän de är män? Att det råkade vara Fatemeh som kommenterades, bara en tillfällighet?

Och tror du att Haschberg inte driver en agenda? Var fanns han när alla smutsiga rykten och lögner spreds under Jimmy Åkessons sjukskrivning?
Citera
2017-11-16, 14:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Och tror du att Haschberg inte driver en agenda? Var fanns han när alla smutsiga rykten och lögner spreds under Jimmy Åkessons sjukskrivning?
Det är klart att han gör, och det tror jag det är rätt många som vet.
Citera
2017-11-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Hon har hundratals extrabarn – möt Ester som blivit afghanernas "mamma": "Jag får 1 000 gånger mer kärlek nu"
Inte ett öga är torrt.

https://images.mmcloud.se/api/v1/images/e4a60c52-9912-544f-8b84-0964524768b9/830.jpg
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/a9234c36-7508-552d-a814-3f68330eff43/830.jpg
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/ca09357a-b1be-5590-98c9-85da81bf1c12/830.jpg
http://www.arbetarbladet.se/gavleborg/sandviken/hon-har-hundratals-extrabarn-mot-ester-som-blivit-afghanernas-mamma-jag-far-1-000-ganger-mer-karlek- nu /plusartikel

Och mycket extrainkomster?
Citera
2017-11-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Helt otroligt att MP *både* öppet kampanjar för (de facto) amnesti åt hazarerna och (i nästa steg) för papperslösa och försöker tvinga igenom denna politik i en regering där de bara är lilleputtebror. Anförda av PK-broilern Maria Ferm försöker muppis-partiet tvinga regeringen i sin helhet att backa, under lösa hänvisningar till att "de ensamkommande har roitat sig i Sverige". Haha!

Det finns ju massor av människor, däribland en massa svenskar, som bor några år i ett annat land. Men det blir inte gråt och skrik om de måste åka hem av någon anledning. Inte rotar man sig så starkt på några år. Och om man måste rota upp sig så får man väl slå nya rötter på någon annan plats. Jag tar ofta upp plantor och sätter om dem på ett annat ställe.

Om en ensamkommande, som uppgav sig vara 16 år vid ankomsten 2015 och är 18 nu, så har denne ensamkommande tillbringat 16 år någon annanstans och 2 år i Sverige. Förmodligen har de mesta av de 16 åren tillbringats tillsammans med familj och släkt och med ett annat modersmål än svenska. Så var finns de starkaste rötterna?
Citera
2017-11-17, 06:34
Medlem
InflatableBoppos avatar
Det intressanta är påståendet kändisarna kommer med enligt kändisarna har alla fått stanna om handläggningstiderna inte varit orimligt långa. Hur vet kändisarna det varken vi eller rättsmedicinalverket vet att det handlar om minderåriga? Har kändisarna extraordinära kunskaper? Samma utslina namn förvånad att varken Schyffert eller Zara Larsson är med.

Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet.se
Nu riskerar de som kom som ensamma barn innan den nya lagen drevs igenom att utvisas till en farlig och oviss framtid och vi är många som vädjar till regeringen att de inte ska straffas för att handläggningstiderna varit orimligt långa.

De flesta som nu ska utvisas skulle ha fått stanna om inte asylprocesserna hade dragit ut så på tiden.

Våra hjärtan är öppna – låt de unga få stanna
Carola Häggkvist (Bromma)
Björn Kjellman (Reimersholme)
Gunilla Röör (Hägersten)
Jonas Gardell (Södermalm)
Måns Herngren (Södermalm)
Shirley Clamp (Skarpnäck)
Malena Ernman (Kungsholmen)
Niklas Strömstedt (Södermalm)
Martina Haag
Pernilla Wahlgren (Lidingö)
Helen Sjöholm
Per Andersson
Louise Hoffsten
Danny Saucedo
Molly Sandén
Peter Jöback
Oscar Jöback
Lisa Nilsson
Marika Willstedt
William Spetz
Hannes Holm
Tomas von Brömssen
Hanna Hedlund
Bianca Kronlöf (Johanneshov)
Tiffany Kronlöf
Thom Gisslén
David Granditsky
Christine Meltzer
Philip Zandén (Vasastan)
Lasse Holm
Babben Larsson
Anna Stadling
Andreas Johnson
Senast redigerad av InflatableBoppo 2017-11-17 kl. 06:56.
Citera
2017-11-17, 06:40
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:

Jag känner en Afghansk tjej som berättade för mig att hon inte vågade och heller inte fick gå ut ensam. Men här utses en kvinna till talesperson? Jag ser inget märkligt i att man ifrågasätter hennes rätta id då. Det borde man nog göra på fler av ljug-bebisarna. Tycker du inte det?
Citera
2017-11-17, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det finns ju massor av människor, däribland en massa svenskar, som bor några år i ett annat land. Men det blir inte gråt och skrik om de måste åka hem av någon anledning. Inte rotar man sig så starkt på några år. Och om man måste rota upp sig så får man väl slå nya rötter på någon annan plats. Jag tar ofta upp plantor och sätter om dem på ett annat ställe.

Om en ensamkommande, som uppgav sig vara 16 år vid ankomsten 2015 och är 18 nu, så har denne ensamkommande tillbringat 16 år någon annanstans och 2 år i Sverige. Förmodligen har de mesta av de 16 åren tillbringats tillsammans med familj och släkt och med ett annat modersmål än svenska. Så var finns de starkaste rötterna?
Håller med. De ensamma är inte ensamma, de har en familj någonstans som vill komma hit. Efter WW2 fick invandrare låna pengar för att klara den första tiden, fick avbetalningsplan. Det var bättre förr!
Citera
2017-11-17, 07:03
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Och mycket extrainkomster?

Och mycket kuk?
Citera
2017-11-17, 10:11
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Jag känner en Afghansk tjej som berättade för mig att hon inte vågade och heller inte fick gå ut ensam. Men här utses en kvinna till talesperson? Jag ser inget märkligt i att man ifrågasätter hennes rätta id då. Det borde man nog göra på fler av ljug-bebisarna. Tycker du inte det?
Den där whatabout-argumentationen är rätt tröttsam. Westerberg har gjort bort sig, och att andra har gjort det gör det inte bättre för henne, så enkelt är det.

Och, ja, jag tycker de skall återvända till Iran, Afghanistan, eller första bästa land som inte är Sverige, men såna som Westerberg hjälper inte till direkt då de ger anledning för tidningarna att skriva positivt om dem, och ge dem empati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in