2017-11-16, 09:27
Medlem
FetFulElaks avatar
Glönn Stremberg?
Citera
2017-11-16, 10:24
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Precis som i tråden om Lotta Bromé, där det sedan länge är fastslaget vem det är så skrivs det ändå nya namn i tråden. Samma sak här. Det är Case closed på Nannskog ändå kommer det prakthjon och skriver ut nya namn. Hur är det med läskunnigheten? Om du läst ursprungsinlägget så uttalar sig SVT:s sportchef Åsa Edlund. Niklas Jihde som du syftar på jobbar på Viasat/MTG. Han har aldrig ens varit på SVT. Varför skulle då SVT:s sportchef uttala sig om honom om han aldrig ens jobbat på kanalen?

Kajsa Bergqvist har heller inte jobbat på någon annan kanal som expert innan hon kom till SVT.

Patetiskt pajasaktigt att bara skriva något namn bara för sakens skull utan att ha den blekaste aning om vem det rör sig om. Varför gör man ens det? Uppmärksamhetstörstande?
Var kan man hitta denna information? Att det gäller någon som jobbat som expert på annan kanal tidigare.
Citera
2017-11-16, 10:34
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Var kan man hitta denna information? Att det gäller någon som jobbat som expert på annan kanal tidigare.
Läs första inlägget i tråden.
Citera
2017-11-16, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Han är väl där nu, åtminstone inom den koncernen, på CMore...

Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka

Denna tråds första inlägg!

Information till flera:
- Detta gäller en SVT medarbetare så sluta gissa på "fan och hans moster"...
Citera
2017-11-16, 10:46
Medlem
Duston91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Nej, inget är case closed så länge inget officiellt bekräftats. Vi har mer eller mindre sannolika spekulationer. Nannskog är troligare än Frölander, det är riktigt, men det kan fortfarande vara nära nog vem som helst.

Och tidigare anställning behöver naturligtvis inte handla om en identisk yrkesroll. Kan vara vilket arbete som helst såsom försäljare, tränare, produktchef, marknadsassistent eller hissreparatör.

Så vänta du lite med att döma folk innan alla hårda fakta ligger på bordet.

Men snälla, det här gäller ALLA, läs igenom tråden så förstår du/ni snabbt att det är Nannskog det handlar om. Lägg ihop all fakta kring Daniel istället för att kasta ur dig namn som Per Elofsson eller Niklas Jihde.

Faktan hittills om Daniel: Norsk fotbolls TV2-chef uttalar sig och direkt efter kommer svenska mediers artiklar. Daniel fick lämna Djurgården pga dåligt uppförande utanför plan, kallades Café Opera-kungen för sitt hårda festande och erkände att han hade problem med spriten. Tidspannet med anställningen, slutdatum på TV2 och anställningen på SVT är det enda som rör till det en smula.

Kan du inte presentera faktan kring dina namn som du häver ur dig? Blir så mycket intresssntare om man beskriver varför den personen man anger skulle vara den som beskrivs i artikeln. Det är bara att kolla på alla namn som hittills slängts ut här: Ekwall, Hyland, Jihde, Elofsson, Ulfbåge m.m.
Ingen av dom som nämnt dessa namn av presenterat underbygda fakta.
Citera
2017-11-16, 11:03
Medlem
Rune Indroy var tidigare kommunikations-
direktör på tv2 Norge, han påstår att
Vegard Jansen Hagen ljugit vad han
känt till mm, förklaringen tidsmässigt
är att Vegard känt till detta under lång
tid men inte gjort något mm.

Det intressanta är att jag gick in på
svt nyheter angående detta och där
nämndes just en fd kommunikations-
direktör som var Rune Indroy.

Lägg ihop allting så kan ni dra slutsatsen
själva....
Citera
2017-11-16, 11:04
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Denna tråds första inlägg!

Information till flera:
- Detta gäller en SVT medarbetare så sluta gissa på "fan och hans moster"...
Var ju för fan det jag skrev, att det inte kunde vara NW! Läs innan du citerar...
Citera
2017-11-16, 11:10
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
W*kegård? Var inte han på TV4 tidigare?
Jobbar han på SVT? I så fall väcker det förhoppningar. Det stora egot skulle man behöva sticka hål på!
Citera
2017-11-16, 11:12
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Han är väl där nu, åtminstone inom den koncernen, på CMore...
Skit också!
Citera
2017-11-16, 11:21
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Läs första inlägget i tråden.
Jag har läst första inlägget flera gånger och hittar fortfarande inget om att personen jobbat som expert på sitt gamla jobb.
Citera
2017-11-16, 13:16
Medlem
-98-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Då var det dags igen! En sportexpert på SvT har avslöjats som varandes en vedervärdig snuskgubbe som kanske t.o.m har sysslat med sexuella övergrepp. Dock inte på SvT, än så länge är väl bäst att tillägga, men väl på sin gamla arbetsplats.

"En av SVT-sportens experter sparkades av sin förra arbetsgivare efter anklagelser om grova sexuella trakasserier.
SVT hävdar att de inte kände till skälet till avskedet.
– Jag försöker nu skaffa mig en bättre bild av vad som hänt, säger SVT:s sportchef Åsa Edlund Jönsson.
.
.
En kvinna ska flera gånger ha gått till sin chef och rapporterat om övergrepp från experten. Vid ett tillfälle ska han ha varit uppenbart berusad på arbetsplatsen och försökt tvinga till sig sexuella tjänster. Ändå fick han jobba vidare i mer än ett år."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/elbkQ/svt-experten-sparkad-av-forra-arbetsgivaren--anklagad-for-overgrepp

Vem kan mannen vara?

Någon som direkt dyker upp är en handbollsexpert på SVT som jag inte kommer ihåg namnet på, han va i alla fall åtalad tidigare om jag inte missminner mig, har för mig att det va någon misshandel av dottern. Han är tydligen ganska känd för handbollsintresserade personer.
Nu hittade jag på honom efter lite letande.
https://www.svt.se/sport/handboll/magnus-grahn-frankrike-vardiga-mastare/
https://twitter.com/nollan_grahn
Någon kan säkert avfärda denna person efter lite googlande som jag för tillfället inte orkar göra.
Citera
2017-11-16, 13:19
Medlem
Den nuvarande chefen på svt-sport
har sagt att hon försöker få en överblick
av vad som hänt på en annan redaktion
för flera år sedan.

Den tidigare kommunikationsdirektören
nämns i samma artikel som antagligen
är Roy Hansen som tidigare jobbade
på svt2 i Norge.

Vilken annan expert än Nannskog har jobbat