2017-10-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balsa
VTC fortsätter sin uppgång, får se hur länge det varar! Den låg på 3,5USD när jag skrev, nu 4.

Kan du förklara för en oinsatt hur en valuta både kan vara anonym (alltså så att ingen kan veta riktigt vad som händer på nätverket, likt Monero) och ha atomic swaps (att utomstående kan kolla vad som händer på nätverket för att säkerställa att pengarna är låsta på rätt sätt)?
Citera
2017-10-27, 13:56
Medlem
Tyvärr oinsatt i det.
Uppgången nu verkar bero på att de lagt till en Electrum TOR plånbok så att du kan hålla ditt IP anonymt.
Citera
2017-10-28, 03:32
Medlem
Glock31s avatar
SEPA betalning till Kraken.com är att föredra före de mer avgiftshöga Coinbase. . .
Citera
2017-11-10, 08:26
Medlem
https://www.reddit.com/r/onchain/comments/7brtk9/next_generation_blockchain_networks_for/

Onchain, vilket är NEOs kommersiella bolag för privata blockchains, kommer att hålla en demo för ett ekosystem som senare i november kommer driftsättas i New York.

Talare för detta är
* Da Honfei (CEO för Neo och Onchain)
* Fosun group, en stor konglomerat som dessutom investerat i Onchain
* Ministry of Industry and Information Technology - Kinesiska regeringen
* Products director of Chinese financial certificate authority

Gissningsvis har detta att göra med blockchain (onchain/neo) och digitala identiteter mot fintech-branchen.

dApps-tävlingen på avslutas om en vecka också, och det verkar ha kommit in över 30 bidrag än så länge.
Senast redigerad av egodeus 2017-11-10 kl. 08:42.
Citera
2017-11-10, 10:47
Medlem
Stellar Lumens (XLM) har stor potential.

Samarbete med IBM, vad mer behöver man säga?

IBM's CTO för blockchain financial services gjorde nyligen en AMA på reddit om samarbetet:

https://www.reddit.com/r/Stellar/comments/7bfbuj/hi_im_michael_dowling_group_cto_and_chief/

https://www.stellar.org/lumens/
Citera
2017-11-13, 10:29
Medlem
Sikkans avatar
html(5)-coin!

ruskigt billiga, 2-3 sats per coin, coinswap om 7 dagar, och ett extremt dedikerat team bakom. Tydligen en hybrid mellan ETH och BTC.

Kan vara värt att lägga nån krona på!
Citera
2017-11-15, 18:47
Medlem
Asobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
html(5)-coin!

ruskigt billiga, 2-3 sats per coin, coinswap om 7 dagar, och ett extremt dedikerat team bakom. Tydligen en hybrid mellan ETH och BTC.

Kan vara värt att lägga nån krona på!

Kan hålla med om denna. Tror dock inte man ska förvänta sig några miljoner nu efter swappen, utan snarare kommer vi se resultat först i Q1 2018. Swaps brukar såklart höja och tror det kommer bidra till att fler får veta om denna men framförallt är det planerna för den som är helt fenomenala, planer som först kan startas nu vid swappen.

Värt att nämna för skeptiker är att det inte är samma tramsande runt myntet som förr, dvs, helt nytt team, nya idéer, ingen ICO osv. Tror inte att detta är den nya Bitcoin men längre fram finns det däremot en stor potential. Nu när myntet mer eller mindre är gratis är det helt klart värt att hoppa på, kostar trots allt mindre än 200kr för 100k.
Citera
2017-11-15, 22:29
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
html(5)-coin!
Varningstecken.

Citat:
ruskigt billiga
LOL?!

Citat:
en hybrid mellan ETH och BTC.
Varningstecken.

Håll inte andan.
Citera
2017-11-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Varningstecken.

LOL?!

Varningstecken.

Håll inte andan.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=11&v=Ug18VSJjdDc

Bara att kolla på deras introduktionsvideo för att få en idé för hur *host* seriösa skaparna verkar vara.
Citera
2017-11-16, 09:25
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Varningstecken.

LOL?!

Varningstecken.

Håll inte andan.

skönt att du har sån satans koll på allt då . Och det är ingen som tvingar dig att köpa..

Men jag kan ju bara rapportera vad jag ser och hör och DEV team ÄR dedikerat så.. Och bland alla shitcoins som moonar, så lär denna ha en bra potential.

Men alla gör som dom vill
Citera
2017-11-16, 09:26
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asobi
Kan hålla med om denna. Tror dock inte man ska förvänta sig några miljoner nu efter swappen, utan snarare kommer vi se resultat först i Q1 2018. Swaps brukar såklart höja och tror det kommer bidra till att fler får veta om denna men framförallt är det planerna för den som är helt fenomenala, planer som först kan startas nu vid swappen.

Värt att nämna för skeptiker är att det inte är samma tramsande runt myntet som förr, dvs, helt nytt team, nya idéer, ingen ICO osv. Tror inte att detta är den nya Bitcoin men längre fram finns det däremot en stor potential. Nu när myntet mer eller mindre är gratis är det helt klart värt att hoppa på, kostar trots allt mindre än 200kr för 100k.

Absolut! Detta blir förmodligen en long hold på denna

Ska bli mycket intressant att se utveckligen efter swap..det kommer dumpas HÅRT i början såklart..men det är ju så efter nästran alla swaps..
Citera
2017-11-16, 11:21
Medlem
Vart tror vi att LISKs potential slutar? Jag rekommenderade den i Augusti när den låg i strax under 3$, och jag skulle precis köpa på mig mer här i veckan innan den exploderade (oturligt nog för mig).

Den 22 November börjar det spekuleras om att det kommer komma ut mer info om deras SDK, vilket innebär att jag skulle rekommendera de som sitter på valutan att sälja 21 November, för att sedan fylla på sina lager igen runt den 26:e. Sitter du inte redan på en bunte LISK vet jag ärligt talat inte om det är värt att hoppa på nu..

Både BitBay och Bismuth som jag också skrivit om verkar traska uppåt i väldig takt.

BitBay kommer släppa ny hemsida den 20e November och i samband med det kommer de gå ut med en Facebook kampanj för att locka in nytt blod i valutan, något som har fått valutan redan nu att skjuta i höjden.

Bismuth släppte nyligen en GPU-miner. Innan dess var det endast egenprogrammerade miners som fanns, vilket gjorde att många såg Bismuth som ett problem iom att en stängd skara hade mycket mer makt och det blev således mindre decentraliserat. Jag har fortf. siktet inställt på 2$ på den valutan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in