2017-11-16, 00:53
Medlem
TrotsTrollets avatar
Tjena alla flashbackare!

Jag har inte rökt jättelänge och gör det oftast när jag jobbar . Men jag la märke till något intressant häromdagen. Satt i bilen på väg in till jobbet, med en besynnerligt ihärdig jävla mensvärk! När jag tog en cigg kände jag att mensvärken lättade något.

Så nu undarar jag om någon annan upplevt något liknande? Eller har någon bra biologisk förklaring? Jag tänker att det kan ha något att göra med hur nikotinet påverkar blodkärlen. Hur tänker ni?

//Trollet
Senast redigerad av TrotsTrollet 2017-11-16 kl. 01:21.
Citera
2017-11-16, 01:09
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Hur tänker ni?

//Trollet

Att du kommer få större problem än mensvärk om du fortsätter röka, hur tänker du?
Citera
2017-11-16, 01:13
Medlem
TobaksHasses avatar
Nikotin höjer hjärtfrekvensen och blodtrycket
så att du har kanske en poäng.
Vet även att en del KOL sjuka känner sig tillfälligt bättre av ett bloss, men den känslan är uppenbart falsk.
Citera
2017-11-16, 01:18
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Att du kommer få större problem än mensvärk om du fortsätter röka, hur tänker du?

Jaja, herregud! Det kanske inte framgår särskillt tydligt i trådstarten. Men jag ser absolut inte cigg som en magisk hälsokur. Jag är fullt medveten om att det är ohälsosamt att röka. Däremot är jag intresserad av vad som orsakade smärtlindringen jag upplevde, ur ett vetenskapligt perspektiv. Finns det någon logisk hypotes eller var det mest troligt en placeboeffekt?
Citera
2017-11-16, 01:20
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Nikotin höjer hjärtfrekvensen och blodtrycket
så att du har kanske en poäng.
Vet även att en del KOL sjuka känner sig tillfälligt bättre av ett bloss, men den känslan är uppenbart falsk.
Tack, det kan nog vara använbart att veta när jag googlar runt om det.
Citera
2017-11-16, 01:31
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Jaja, herregud! Det kanske inte framgår särskillt tydligt i trådstarten. Men jag ser absolut inte cigg som en magisk hälsokur. Jag är fullt medveten om att det är ohälsosamt att röka. Däremot är jag intresserad av vad som orsakade smärtlindringen jag upplevde, ur ett vetenskapligt perspektiv. Finns det någon logisk hypotes eller var det mest troligt en placeboeffekt?

Ja alla är vi fullt medvetna om det, ändå röker man smutset, rökt rent gräs om du vill rööööka
Citera
2017-11-16, 01:41
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ja alla är vi fullt medvetna om det, ändå röker man smutset, rökt rent gräs om du vill rööööka

Faktiskt aldrig provat gräs. Lite nojjig för körkort och jobb o.s.v. Men det är säkert något jag kommer att göra i framtiden. Vad det gäller cigg så är jag egentligen ganska restriktiv. Röker bara när jag jobbar eller festar och aldrig hemma. Sen är det inte ett jobb jag kommer att ha livet ut, utav bara något år till. Sen blir det att studera occh börja uppföra sig
Citera
2017-11-16, 03:34
Medlem
musttomtes avatar
Opium och nikotin påverkar samma ställen i hjärnan så det är möjligt att du får smärtstillande känsla. Där av att så många hård pundare även röker för det går hand i hand.
Citera
2017-11-16, 04:23
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Fast cannabis är inte heller helt ofarligt, kruxet med droger är att dom i princip alltid till en början är mediciner eller har medicinska egenskaper. Problemenet är ju bara den lilla detaljen att sluta innan dom effekterna gör sig påminda eller blir ett bekymmer i vardagen.

Jag är själv väldigt kluven i frågan, jag tycker absolut att man skulle kunna legalisera Cannabis men bara i medicinskt syfte. Däremot så ska det alltid vara nolltolerans när det gäller cannabis i trafiken och på arbetsplatser.

http://cannabishjalpen.se/node/2
Citera
2017-11-16, 05:13
Medlem
Jellohs avatar
Jag hoppar in i tråden och mansplainar och killgissar att det är den kärlsammandragande effekten som kan vara lindrande vid just mensvärk. Men den torde man få av snus också. Och pipa framför allt.
Citera
2017-11-16, 05:20
Bannlyst
Rökte du i bilen?
Citera
2017-11-16, 09:00
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Fast cannabis är inte heller helt ofarligt, kruxet med droger är att dom i princip alltid till en början är mediciner eller har medicinska egenskaper. Problemenet är ju bara den lilla detaljen att sluta innan dom effekterna gör sig påminda eller blir ett bekymmer i vardagen.

Jag är själv väldigt kluven i frågan, jag tycker absolut att man skulle kunna legalisera Cannabis men bara i medicinskt syfte. Däremot så ska det alltid vara nolltolerans när det gäller cannabis i trafiken och på arbetsplatser.

http://cannabishjalpen.se/node/2

Absolut, förespråkar inte cb med enda ursäkten att det är bättre än alkohol.

Cigg är så onödigt, det ger ingen effekt, man bara röker och röker för att njuta 1 minut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in